Γιατί οι εταιρείες “εστιάζουν” στους Millennials;

της Λαίδας ΛΗΜΝΙΑΤΗ

Πρόσφατα διαβάσαμε ότι η imaginBank, μια τραπεζική πλατφόρμα που προσφέρει τις υπηρεσίες της μόνο μέσω κινητού τηλεφώνου, λανσάρει ένα chatbot για τους Millennials. Όμως, η ίδια η imaginBank απευθύνεται στους Millennials, και σε όλους όσοι μεγάλωσαν έχοντας εν μέρει έμφυτη την τεχνολογική γνώση.

Ποιοι όμως είναι οι Millennials και γιατί ποντάρουν τόσο οι επιχειρήσεις σε αυτούς; Ως Millennials ορίζεται η δημογραφική ομάδα που ακολουθεί την περιβόητη γενιά Χ και μάλιστα αρχικά είχε προταθεί ο όρος γενιά Υ. Εν τέλει φαίνεται ότι επικράτησε τελικά το Millennials. Για την έναρξη της περιόδου των Millennials δεν υπάρχει σαφής προσδιορισμός, αλλά υπολογίζεται ότι στη γενιά ανήκουν κυρίως όσοι γεννήθηκαν νωρίς στη δεκαετία του 1980 με μέσα της δεκαετίας του 1990, αν και κάποιοι μπορεί να συμπεριλαμβάνουν στη γενιά άτομα με έτος γέννησης το 1976, ο μέσος όρος τείνει στο 1980-1994.

Τα χαρακτηριστικά των Millennials είναι αρκετά, όπως για παράδειγμα ότι η δημογραφική τους ομάδα εμφανίζει υψηλότερο ποσοστό ναρκισσισμού σε σύγκριση με προηγούμενες ομάδες, ή ότι καθυστερούν την είσοδό τους στην ενηλικίωση (Peter Pan Generation). Έχουν ανά καιρούς χαρακτηριστεί ως τεμπέληδες, εγωκεντρικοί, ανώριμοι και μη ρεαλιστές. Αυτό όμως που χαρακτηρίζει κατά πολλούς τη συγκεκριμένη γενιά είναι η “τεχνολογική τους ευφυΐα”, η οποία σε πολλούς είναι “έμφυτη”, δεδομένου ότι μεγάλωσαν έχοντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι ή στο σχολείο.

Δεν είναι τόσο για τους Millennials επομένως, αλλά για τις τεχνολογικές εξελίξεις που έλαβαν χώρα όσο αυτοί μεγάλωναν. Η σύγκλιση της συνδεσιμότητας είναι ένας λόγος που οι επιχειρήσεις στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε αυτή τη γενιά. Η συνδεσιμότητα που επέφερε η ανάπτυξη του διαδικτύου έλαβε χώρα όταν οι Millennials ήταν ακόμη νέοι και μπορούσαν να επηρεαστούν από τις αλλαγές αλλά και να πειραματιστούν. Είναι μια γενιά, η οποία έχει πρόσβαση σε τεράστια ποσότητα πληροφοριών. Μπορεί να μάθει τα πάντα, να δημιουργήσει μια νέα εταιρεία, να ψωνίσει online, να χρηματοδοτήσει ένα έργο, να συγκρίνει τιμές, να δουλέψει εξ’ αποστάσεως. Όλα αυτά λόγω της συνδεσιμότητας.  

Ένας άλλος λόγος που οι εταιρείες εστιάζουν στους Millennials είναι ότι λόγω της τεχνολογικής τους ευφυΐας, έχουν αυξημένες απαιτήσεις από μια εταιρεία ή επιχείρηση. Για παράδειγμα, θα απορήσουν γιατί πληρώνουν λεφτά για να μάθουν κάτι από ένα σεμινάριο μιας επιχείρησης ενώ μπορεί να ανατρέξουν στο YouTube, γιατί να ξοδέψουν τόσο χρόνο στο supermarket αφού μπορούν να αγοράσουν τα ίδια πράγματα από το διαδίκτυο ή γιατί να περιμένουν για check-in στην ουρά του αεροδρομίου, όταν μπορούν να το κάνουν από το κινητό τους.

Δεδομένης της τεχνολογικής τους ευφυΐας, οι Millennials είναι η γενιά που γνωρίζουν περισσότερα από την προηγούμενη, έτσι θα μάθουν τους γονείς τους πώς να χρησιμοποιούν το Skype, πώς να χρησιμοποιούν το Facebook και να διαβάζουν ειδήσεις online, χωρίς να χρειάζεται να είναι ειδήμονες στην τεχνολογία.

Εκτός όμως από την τεχνολογική τους ευφυΐα, οι Millennials αυτοί τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη γενιά που υπάρχει πληθυσμιακά. Είναι η βασική μερίδα δηλαδή των καταναλωτών και ο “μέσος όρος” αν θα μπορούσαμε να πούμε. Είναι επομένως φυσιολογικό κι αναμενόμενο οι εταιρείες να στρέφουν το ενδιαφέρον τους στη μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ