Ποιος είναι ο ρόλος του Συμβούλου Internet Marketing;

Δημήτρης Κονταράκης του Δημήτρη ΚΟΝΤΑΡΑΚΗ*

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ζητάνε έναν Σύμβουλο Internet Marketing. Ο συγκεκριμένος ρόλος γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση στην εποχή του Web 2.0 δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις επιθυμούν να έχουν έσοδα από το διαδίκτυο.

Ο ρόλος του συμβούλου Internet Marketing είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής Internet Marketing (Internet Marketing Plan) με σκοπό την αύξηση της κίνησης μιας εταιρικής ιστοσελίδας, προκειμένου να αυξηθούν οι πωλήσεις της.

Ο σύμβουλος Internet Marketing γνωρίζει τα βασικά μέσα (Google Adwords, Social Media, LinkedIn, Email Marketing, Affiliate Marketing, SEO) ώστε να τα εντάξει σε μια αξιόπιστη και ρεαλιστική στρατηγική Internet Marketing, η οποία θα ταιριάζει στην αγορά και τον ανταγωνισμό της επιχείρησης.

Τα βασικά βήματα που θα πρέπει να γίνουν από τον σύμβουλο Internet Marketing ώστε να έχει αποτέλεσμα η στρατηγική Internet Marketing που θα σχεδιάσει είναι τα εξής:

  1. Διαμόρφωση του προφίλ της εταιρικής παρουσίας

Πριν να το επικοινωνήσετε στους υποψήφιους πελάτες σας. Για τη διαμόρφωση του προφίλ σας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη διάφοροι παράμετροι όπως: η ταυτότητα της επιχείρησης και τι προσφέρετε στον υποψήφιο πελάτη σας. Για παράδειγμα, καλή τιμή, υψηλή ποιότητα υπηρεσιών-προϊόντων, εμπειρία χρόνων στην αγορά άρα εμπιστοσύνη. Θα πρέπει δηλαδή να υπάρχει ένα τρίπτυχο λέξεων-αξιών που θα σας διαμορφώσει μια εικόνα που θα μείνει στον πελάτη για να σας εμπιστευτεί και να σας αγοράσει.

  1. Μελέτη και ανάλυση του ανταγωνισμού

Η ανάλυση της διαδικτυακής παρουσίας των ανταγωνιστών σας (θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης, Facebook Fans κ.λπ.) με την παρουσίαση των δυνατών και αδύνατων σημείων τους θα σας προσφέρει τη δυνατότητα να σχεδιάσετε την στρατηγική που θα σας επιτρέψει να διεκδικήσετε σημαντικό κομμάτι της αγοράς. Πολλές φορές η αποφυγή των λαθών που έχουν κάνει οι ανταγωνιστές σας ή η υιοθέτηση επιτυχημένων ενεργειών τους, θα σας επιτρέπει να χτίσετε μια δυνατή διαδικτυακή παρουσία.

  1. Μελέτη της αγοράς

Η μελέτη της αγοράς θα εξετάζει για παράδειγμα ερωτήματα όπως: Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης για την επιχείρηση σας; Σε ποια ηλικία ή σε ποιες ιστοσελίδες – για παράδειγμα – θα στοχεύει η καμπάνια Google Adwords; Θα κάνετε re-marketing;

online-marketing-02-980620

  1. Δημιουργία πολλαπλών πηγών επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα σας

Μια ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει παραπάνω από μια πηγές επισκεψιμότητας. Δεν θα πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά από την κίνηση που έρχεται από τα Google Adwords ή μόνο από τα αποτελέσματα της Google ή το Facebook. Θα πρέπει να μοιράζεται η κίνηση σε 3-4 πηγές ώστε σε περίπτωση που μια πηγή επισκεψιμότητας παρουσιάσει πρόβλημα π.χ. πτώση στα οργανικά αποτελέσματα λόγω αλλαγής του αλγόριθμου της Google, να μην αφήσει την ιστοσελίδα χωρίς επισκέπτες.

  1. Μέτρηση της επισκεψιμότητας και αξιολόγηση της

Το Google analytics μετρά την ημερήσια κίνηση μιας ιστοσελίδας και δίνει πολύτιμες πληροφορίες για την πηγή της κίνησης, δηλαδή από τους 100 χρήστες οι 35 έρχονται από τη διαφήμιση Google Adwords, οι 30 από την αναζήτηση στα οργανικά αποτελέσματα, οι 20 από το Facebook και οι 15 από το email marketing. Επίσης μετρά το χρόνο που ο χρήστης περνά στην ιστοσελίδα και πόσοι την εγκαταλείπουν χωρίς να διαβάσουν για τις προσφερόμενες υπηρεσίες- προϊόντα.

  1. Αξιολόγηση της επισκεψιμότητας και της μετατροπής της σε πωλήσεις

Το βασικό ερώτημα που κάνει ο κάθε επιχειρηματίας είναι: πόσες πωλήσεις έκανα σήμερα; Με το Internet Marketing μπορεί κανείς να ενημερωθεί μέσω του Google Analytics και για το πόσες πωλήσεις έκανε και από που ήρθαν (adwords, οργανικά αποτελέσματα, Facebook κ.λπ.). Είναι λοιπόν βασικό να σεταριστεί το Google Analytics για να μπορούμε να μετράμε το ποσοστό μετατροπής του επισκέπτη σε πελάτη για να βλέπουμε ποιες πηγές μας φέρνουν εισόδημα και με τι κόστος.

Πολλές φορές έχουμε ακούσει κάποιους να λένε ότι έχουν μια ιστοσελίδα αλλά δεν έχουν καταφέρει να πουλήσουν και έχουν απογοητευτεί. Το θέμα που θα πρέπει να εξετάζουν είναι αν είχαν κάποια ρεαλιστική και δομημένη στρατηγική ώστε να έχουν μια σοβαρή και αξιόπιστη παρουσία στο διαδίκτυο που θα κάνει τον χρήστη να τους εμπιστευτεί και επομένως να τους αγοράσει.

Γενικά στο Internet Marketing όλα είναι μετρήσιμα, κάτι που επιτρέπει την εξέταση κάθε κίνησης και τις διορθωτικές κινήσεις σε περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά.


* o Δημήτρης Κονταράκης είναι Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτης της εταιρείας eSteps 

[email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ