Με την κυβέρνηση του Paolo Gentiloni να προσπαθεί να βρει ένα σχέδιο διάσωσης για την Banca Monte dei Paschi di Siena SpA, μια άλλη εταιρική κρίση έρχεται να ταρακουνήσει την σταθερότητα της χώρας.
Ο λόγος για την Alitalia, η οποία χρεοκόπησε το 2008 και διασώθηκε από τις προσπάθειες δημοσίων και ιδιωτικών επενδυτών. Σήμερα αναμένεται να συναντηθούν εκπρόσωποι της Ιταλικής Κυβέρνησης και ανώτατα στελέχη της Etihad Airways –βασικού μετόχους της Alitalia- και της Alitalia.
Η συνάντηση αποσκοπεί στην συζήτηση νέων μέτρων αναδιάρθρωσης της εταιρείας, τα οποία μεταξύ άλλων θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνουν και περικοπές 1.600 θέσεων εργασίας, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο χρόνος όμως πιέζει, καθώς η Etihad -η οποία κατέχει το 49% της Alitalia- και οι υπόλοιποι επενδυτές, έδωσαν 60 μέρες στην Alitalia τον Δεκέμβριο να βρει ένα βιώσιμο πλάνο περικοπής κόστους.
Σύμφωνα με την Etihad, ο CEO της εταιρείας, James Hogan και άλλοι μέτοχοι, θα συναντηθούν με τους υπουργούν μεταφορών και ανάπτυξης προκειμένου να συζητήσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο.
Εκτός από τις περικοπές θέσεων εργασίας, το νέο σχέδιο ενδέχεται να περιλαμβάνει αλλαγές στις παραδοσιακές διαδρομές της Alitalia, με άλλες που θα μπορούσαν να είναι πιο ανταγωνιστικές στις εταιρείες χαμηλού κόστους.
Ο Claudio Tarlazzi, επικεφαλής του Σωματείου εργαζομένων δήλωσε σχετικά: «Πριν δυο χρόνια συμφωνήσαμε σε 2.000 περικοπές κόστους, ώστε να γίνει η επένδυση της Etihad, δεν μπορούν τώρα να μας λένε πάλι ότι το ζήτημα είναι το κόστος των εργαζομένων. Δεν πρόκειται να δώσουμε το πράσινο φως σε καμία περικοπή».