Η “υπόθεση Μαρινόπουλου” βγάζει τα “μαχαίρια” στο λιανικό εμπόριο

του Γιάννη Λεοντάρη

Έναν ανηλεή αγώνα τιμών έχουν ξεκινήσει οι μεγάλες αλυσίδες super market, σε μια προσπάθειά τους να περιχαρακώσουν τα μερίδια αγοράς τους ενόψει της ανασυγκρότησης της αλυσίδας του “Μαρινόπουλου” από τον Σκλαβενίτη.

Ο ασκός του Αιόλου φαίνεται να ανοίγει από το σχέδιο “κουρέματος” των χρεών του Μαρινόπουλου προς τους προμηθευτές, με “οδηγό” το σχετικό “κούρεμα” που δέχτηκαν στις απαιτήσεις τους ορισμένοι μεγάλοι προμηθευτές, όπως η Carrefour.

Εκτός όμως του ότι η οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει σε δραματική πτώση των πωλήσεων (ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης), με αποτέλεσμα τα όποια περιθώρια των προμηθευτών για τέτοια “κουρέματα” να είναι από μηδαμινά έως και ανύπαρκτα, οι προμηθευτές φοβούνται ότι τυχόν αποδοχή κουρέματος των συγκεκριμένων απαιτήσεων θα οδηγήσει σε ανάλογες απαιτήσεις και τις άλλες αλυσίδες, για λόγους ισότιμου ανταγωνισμού. Κάτι που, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, έχει ήδη διαμηνυθεί από τις μεγάλες αλυσίδες προς τους προμηθευτές…

Επιπλέον, η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει πλέον τους καταναλωτές σε “σπάσιμο” της “αφοσίωσης” σε μία μόνο αλυσίδα, καθώς πλέον οι περισσότεροι ψωνίσουν από 2 και 3 διαφορετικές αλυσίδες προκειμένου να πετύχουν τον καλύτερο συνδυασμό τιμής, καθώς αυτή είναι πλέον το πρώτο κριτήριο για τις αγορές.

Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει τις υγιείς (ακόμα) αλυσίδες super market σε έναν ανελέητο πόλεμο τιμών, τη στιγμή που στο παιχνίδι μπαίνουν, σταδιακά, και τα Online Super Markets. Κανείς δεν ξέρει που θα οδηγήσει αυτός ο ολοκληρωτικός πόλεμος τιμών, το σίγουρο πάντως είναι πως το τοπίο στις λιανικές πωλήσεις το 2017 αναμένεται να αλλάξει κατά πολύ…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ