Αθηναϊκή Ζυθοποιία: “Η αγορά μπίρας είναι υγιής”, απαντά στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ανακοίνωση σχετικά με την ενημέρωση που έλαβε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετικά με την εισήγηση για την μακροχρόνια έρευνά της στην αγορά της μπίρας,  που ξεκίνησε το 2001 και διήρκησε περισσότερα από 12 χρόνια, εξέδωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αρνείται κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της εισήγησης και τονίζει σε σχετική της ανακοίνωση ότι:
“-    Η ελληνική αγορά μπίρας είναι άκρως ανταγωνιστική και αριθμεί πολλές εταιρίες αλλά και προϊόντα που ξεκίνησαν τη δραστηριοποίησή τους την τελευταία δεκαετία
–    Ο αριθμός των εταιριών που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μπίρας αυξήθηκε από 5 το 2000 σε πάνω από 20 σήμερα
–    Οι νέες εταιρίες στην αγορά έχουν, σύμφωνα με τις δικές τους δηλώσεις, αναπτυχθεί με επιτυχία και αποκτούν αυξανόμενα μερίδια αγοράς
–    Σήμερα πάνω από 100 διαφορετικές ετικέτες μπίρας διακινούνται από 1.300  ανεξάρτητους χονδρεμπόρους και διατίθενται στους έλληνες καταναλωτές σε όλη την επικράτεια μέσα από σημεία λιανικής πώλησης που υπερβαίνουν τις 100.000.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την υγιή ανάπτυξη της αγοράς“.

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα, και κατόπιν καταγγελίας της Μύθος Ζυθοποίια, κατηγορεί την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ότι είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε ενιαία, μακρόχρονη και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της.

Το τελικό πόρισμα θα ληφθεί από την Ολομέλεια της Επιτροπής που δεν δεσμεύεται από την εισήγηση της υπηρεσίας, αλλά θα συνεδριάσει στις 20 Φεβρουαρίου 2014 για να εξετάσει εάν συντρέχει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά του ζύθου από την εταιρεία .

Από την έρευνα της υπηρεσίας προκύπτουν στοιχεία, κατά την εισήγηση, ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε ενιαία, μακρόχρονη και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της, κυρίως με την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, και μέσω άλλων πρακτικών με σωρευτικό αποτέλεσμα την απομόνωση των ανταγωνιστών από τους διαύλους διανομής και διάθεσης.

Ειδικότερα, αποδίδονται στην εταιρεία πρακτικές οι οποίες ανάγονται στην επιβολή όρων αποκλειστικής προμήθειας, ιδίως σε αλυσίδες λιανικής και σημεία επιτόπιας κατανάλωσης, με τη χορήγηση σημαντικών χρηματικών και άλλων παροχών στους πελάτες της υπό όρους αποκλειστικότητας / περιορισμού του εφοδιασμού από ανταγωνιστές της, καθώς και στην επιβολή εκπτώσεων πίστης και στόχων πωλήσεων.

Επίσης, αποδίδονται στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία πρακτικές προς χονδρεμπόρους, όπως η παροχή σε αυτούς σημαντικών οικονομικών κινήτρων με τον όρο περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστές, προνομιακών όρων πίστωσης για αποθεματοποίηση, η άσκηση πίεσης στους χονδρεμπόρους για διακοπή της διακίνησης ανταγωνιστικών σημάτων, κά.

Από την πλευρά της, η Αθηναϊκή Ζυθοποίια τονίζει ότι θα “εξετάσει ενδελεχώς όλους τους ισχυρισμούς που αναφέρονται στην εισήγηση, θεωρώντας, πάντως, ότι τα συμπεράσματα δεν αποτιμούν σωστά την πολιτική και τους στόχους της εταιρίας που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια”, ενώ αναφέρει πως “σε κάθε περίπτωση προσβλέπουμε με εμπιστοσύνη στα επόμενα στάδια της διαδικασίας και είμαστε πεπεισμένοι ότι τελικώς θα αποκατασταθεί η ορθή εικόνα της εταιρίας και της υγιούς εξέλιξης της αγοράς“.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ