Το 11ο Κοινωνικό Βαρόμετρο ASBI 2013 της MEDA Communication

Η MEDA Communication για 11η χρονιά υλοποίησε το Κοινωνικό Βαρόμετρο ASBI – 2013, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο ερευνών VPRC.

Το Κοινωνικό Βαρόμετρο ASBI (Awareness & Social Behavior Index), αποτελεί τη μεγαλύτερη διαχρονική έρευνα για τις στάσεις και τις συμπεριφορές της κοινής γνώμης όσον αφορά στην εμβέλεια και την επιρροή της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, στην Ελλάδα, καθώς και των φορέων που την υιοθετούν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου ASBI 2013, παρατηρούνται τα ακόλουθα βασικά ευρήματα:

Αποδοχή φορέων που ανταποκρίνονται πιο άμεσα στις κοινωνικές και
περιβαλλοντικές απαιτήσεις των πολιτών

meda_asbi 2013__01


Φτώχεια – Κοινωνικός Αποκλεισμός, Παιδεία τα κύρια προβλήματα

της χώρας

meda_asbi 2013__02


Το περιβάλλον σε “κρίση”

meda_asbi 2013___03
meda_asbi 2013___05

Στάσεις των πολιτών απέναντι στις εταιρείες στο πλαίσιο της ΕKE

meda_asbi 2013___06

Η αναγνωρισιμότητα και η χρησιμότητα της έννοιας της EKE και του εταιρικού κοινωνικού έργου

meda_asbi 2013___08


Η δημοσιοποίηση του εταιρικού κοινωνικού έργου

meda_asbi 2013___10


Ο βαθμός ενημέρωσης και σημαντικότητας του εταιρικού κοινωνικού έργου στους εργαζόμενους

meda_asbi 2013___11


Προτεραιότητες των πολιτών σχετικά με τους άξονες και τα θέματα

της ΕΚΕ
meda_asbi 2013___13


Σύνθετος δείκτης υποστήριξης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Οι εταιρείες που συμμετέχουν στο Σύνθετο Δείκτη της υποστήριξης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, έχουν διερευνηθεί σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας, δημοτικότητας, και διεισδυτικότητας. Με βάση λοιπόν τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου δείκτη, για το 2013, πέντε εταιρείες ξεχωρίζουν:
1. Η εταιρεία COSMOTE καταλαμβάνει την 1η θέση στο συγκεκριμένο δείκτη με τιμή 16,8.
2. Η εταιρεία GOODY’S στην 2η θέση (12,3).
3. Στην 3η θέση της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ με βαθμολογία 8,3.
4. Η VODAFONE στην 4η θέση με βαθμολογία 7,3.
5. Ο ΟΤΕ στην 5η θέση με βαθμολογία 6,4.

Η αναγνωρισιμότητα των εταιρικών προγραμμάτων και δράσεων στο
πλαίσιο της ΕΚΕ
Για 5η χρονιά εξετάζονται σε επίπεδο βοηθούμενης αναγνωρισιμότητας εταιρικά προγράμματα και δράσεις στο πλαίσιο της ΕΚΕ. Αξίζει να επισημανθεί ότι στη φετινή κατάταξη 7 στους 10 πολίτες αναγνώρισαν τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες/δράσεις εταιρειών, οι οποίες φθάνουν στις 60, σχεδόν διπλάσιος αριθμός από την αντίστοιχη κατάταξη του ΑSBI 2011.

Επίσης, στην πλειονότητά τους είναι νέες πρωτοβουλίες και αφορούν κυρίως στις κατηγορίες παιδί και κοινωνία και λιγότερο στο περιβάλλον, την υγεία και στην παιδεία.

Σύμφωνα με τη γνώση των πολιτών τα προγράμματα/δράσεις, που υλοποιήθηκαν από τις εταιρείες τα έτη 2011 και 2012, που ξεχωρίζουν ανά κατηγορία και έχουν ποσοστό άνω του 5% είναι:
Κατηγορία ΠΑΙΔΙ
– Tο πρόγραμμα “Argoodaki”– GOODY’S (39%).
– Η δράση στήριξης του Ιδρύματος “ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ” από τα έσοδα των
πωλήσεων του περιοδικού ΑΒ Magazine – ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ (19%).
Awareness & Social Behavior Index – 2013 by MEDA Communication S.A. – 6 –
– Η δράση στήριξης του ΕΛΕΠΑΠ από την ομάδα “Running Team” – WIND HELLAS στο 30ο Κλασσικό Μαραθώνιο Αθηνών (16,3%).
– Η δράση στήριξης του ΧΑΜΟΓΕΛΟY ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ από τις πωλήσεις γλυκών – LIDL HELLAS (11,7%).
– Η δράση στήριξης του ΟΤΕ οργανώσεων ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, MDA HELLAS, ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ (11,3%)
– H διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων για τη συγκέντρωση παιχνιδιών και βιβλίων για
συλλόγους και ιδρύματα που στηρίζει η ένωση ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ – Εθνική Τράπεζα (10,7%)
– H πρωτοβουλία “Λούτρινα Παιχνίδια για την Εκπαίδευση” για την υποστήριξη των
εκπαιδευτικών προγραμμάτων της UNICEF – ΙΚΕΑ (6%).
– Ο Ραδιομαραθώνιος για παιδιά με ειδικές ανάγκες – MARFIN EGNATIA BANK (5%)

Κατηγορία ΚΟΙΝΩΝΙΑ
– Η στήριξη των Κοινωνικών Παντοπωλείων σε συνεργασία με τους Δήμους Αθήνας,
Πειραιά και Θεσσαλονίκης – CARREFOUR-ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (21,3%).
– Η πρωτοβουλία “Στρώνουμε το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι σε 3.000 οικογένειες” ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ (16,3%).
– Η υλοποίηση ενεργειών COSMOTE – O Κόσμος μας Εσύ (15,3%).
– Το πρόγραμμα “Γειτονιά Αλληλεγγύης” – ΕΛΑΙΣ  – UNILIVER (10%).
– Το πρόγραμμα “Γεύματα Αγάπης” – CRETA FARMS (10%).
– Το πρόγραμμα “Προστατεύω τους Ανέργους” – POST BANK – ΤΤ (9%).
– Το πρόγραμμα “Μαζί” – PROCTER &CABLE (9%).
– Η πρωτοβουλία “Το δέντρο των Ευχών” – ΟΠΑΠ (8,3%).

Κατηγορία ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
– Το πρόγραμμα “Ανακύκλωσης κινητών τηλεφώνων, αξεσουάρ και οικιακών μπαταριών” – VODAFONE (9,7%).

Κατηγορία ΠΑΙΔΕΙΑ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
– Οι Υποτροφίες για την ελληνική περιφέρεια – ΟΤΕ-COSMOTE(17,3%).
– Το πρόγραμμα “Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία- Βράβευση Αριστούχων 2011-12” – EFG EUROBANK ERGASIAS (7,3%).

Κατηγορία ΥΓΕΙΑ
– Το πρόγραμμα Κινητής Παιδιατρικής Μονάδας – VODAFONE (10,7%).
– Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για την Υγεία μου” σε συνεργασία με τους Γιατρούς του
Κόσμου και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό – COCA COLA 3E(5%).
– Η οικονομική ενίσχυση του πολυιατρείου των Γιατρών του Κόσμου για την αγορά
παιδικών εμβολίων – ΜΕΒΓΑΛ (5%).

Κοινωνική Επιρροή και Απήχηση των εθελοντικών και μη κυβερνητικών οργανώσεων
Όσον αφορά στα αποτελέσματα του σύνθετου δείκτη κοινωνικής επιρροής και απήχησης των εθελοντικών οργανώσεων, ο οποίος διαμορφώνεται βάσει των τριών δεικτών
αναγνωρισιμότητας, δημοτικότητας και διεισδυτικότητας, τα στοιχεία που αξίζει να
αναφερθούν είναι ότι:
1. Το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ στην 1η θέση της κατάταξης για όγδοη συνεχόμενη χρονιά με βαθμολογία 34,6. Ακολουθούν για την πρώτη πεντάδα οι ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ στη 2η θέση με 25,7, η UNICEF στην 3η θέση με 24,1, οι ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ στην 4η θέση με 17,3 και η GREENPEACE HELLAS στην 5η θέση με 14,2.
2. Μόνο 5 από τις 18 οργανώσεις που απαρτίζουν το συγκεκριμένο δείκτη αύξησαν τις τιμές τους από το 2012 και αυτές είναι: ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS, ACTION AID HELLAS, ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ και ΦΛΟΓΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ