Η ύφεση “λύγισε” τη Χαλκόρ στο πρώτο τρίμηνο του 2013

Ο όμιλος εταιρειών ΧΑΛΚΟΡ ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά του αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο 2013.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013 σε 303,3 εκατ. ευρώ έναντι 313,9 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2012 σημειώνοντας μείωση κατά 3,4% λόγω κυρίως των συγκριτικά χαμηλότερων μέσων τιμών των μετάλλων, αλλά και του μίγματος των παραγομένων προϊόντων. Έτσι, ενώ ο συνολικός όγκος πωλήσεων του ομίλου σημείωσε μείωση κατά 2,6%, αυτή προήλθε αποκλειστικά από την υψηλότερη αναλογία πώλησης αλουμινένιων καλωδίων, τα οποία είναι ελαφρύτερα σε σχέση με τα χάλκινα. Αν εξαιρεθούν τα καλώδια, ο όγκος πωλήσεων του ομίλου αυξήθηκε κατά 6,6%.  

Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη σημείωσαν μείωση κατά 40% και ανήλθαν σε 9,1 εκατ. ευρώ έναντι 15,3 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2012. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2013 σε 6,2 εκατ. ευρώ έναντι 13,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι σημειώνοντας μείωση κατά 54%, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε 0,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων, ανήλθαν το πρώτο τρίμηνο του 2013 σε ζημιές 8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2012. Τέλος, τα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε ζημιές 12 εκατ. ευρώ ή 0,1181 ανά μετοχή έναντι ζημιών 2,5 εκατ. ευρώ ή 0,0249 ανά μετοχή.

“Η μεταβλητότητα και οι προκλήσεις στο μακροοικονομικό περιβάλλον διατηρήθηκαν και στο πρώτο τρίμηνο του 2013, με τις οικονομίες της ευρωζώνης να εμφανίζουν  περαιτέρω επιβράδυνση, με εξαίρεση τη Γερμανία και την Ελλάδα να παραμένει σε βαθιά ύφεση. Ειδικότερα η ζήτηση για προϊόντα εγκαταστάσεων κινήθηκε σε αρνητικά επίπεδα καθώς ο κατασκευαστικός κλάδος συνεχίζει να δοκιμάζεται σκληρά. Όσον αφορά τα καλώδια, η μειωμένη ζήτηση στις βασικές αγορές και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός αντισταθμίστηκαν από τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Αντίθετα, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για βιομηχανικά προϊόντα ήταν πτωτική στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, ο όμιλος αύξησε τον όγκο πωλήσεων και κέρδισε μεγαλύτερα μερίδια αγοράς”, αναφέρεται στην αανκοίνωση των αποτελεσμάτων.

Για το υπόλοιπο του 2013, ο όμιλος τονίζει πως θα συνεχίσει να έχει ως κύριο στρατηγικό του στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς σε βιομηχανικά προϊόντα και την ενίσχυση της δραστηριότητάς του σε νέες αγορές οι οποίες δεν έχουν επηρεαστεί από την οικονομική ύφεση.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ