Θετικό το πρώτο τρίμηνο για την Coca-Cola HBC

Βελτιωμένα ήταν τα μεγέθη της Coca-Cola HBC στο πρώτο τρίμηνο του 2013 με τις αναδυόμενες αγορές του ομίλου ωστόσο να “σηκώνουν” το βάρος, καθώς ο όγκος πωλήσεων στις συγκεκριμένες αγορές κατέγραψε αύξηση της τάξης του 7%.

Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2013 ο όγκος πωλήσεων της Coca-Cola HBC σημείωσε αύξηση 7% στις αναδυόμενες αγορές, αντισταθμίζοντας πλήρως την πτώση σε ποσοστό 3% και 7% που παρατηρήθηκε στις αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες αγορές μας αντίστοιχα.

Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, επίσης, σταθερά παρέμειναν τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1% (στα 3,38 ευρώ) σηματοδοτώντας έτσι το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο ανοδικής πορείας. Συγκεκριμένα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 1,43 δισ. ευρώ παραμένοντας αμετάβλητο σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2012. Αμετάβλητα διατηρήθηκαν και τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο στα 3,36 ευρώ.

Παράλληλα στο πρώτο τρίμηνο του έτους τα οφέλη από τις πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων και το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος αντιστάθμισαν το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών καθώς και τον αρνητικό αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών με αποτέλεσμα το οριακά βελτιωμένo λειτουργικό αποτέλεσμα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Στο τέλος του πρώτου τριμήνου το 2013 η Coca-Cola HBC εμφάνισε καθαρές ζημιές 15,9 εκατ. ευρώ έναντι 19,1 εκατ. ευρώ στο ίδιο διάστημα πέρυσι.

Σημειώνεται ότι στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκαν ταμειακές εκροές ύψους 40 εκατ. ευρώ, ενώ το ίδιο διάστημα πέρυσι το αντίστοιχο μέγεθος ήταν 32 εκατ. ευρώ.

Στο ίδιο διάστημα η Coca-Cola HBC αύξησε ή διατήρησε τα μερίδια αγοράς σε όγκο στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών στις περισσότερες από τις αγορές μας συμπεριλαμβανομένης της Αυστρίας, της Ιρλανδίας, της Ελλάδας, της Δημοκρατίας της Τσεχίας, της Ρωσίας, της Ρουμανίας, της Ουκρανίας και της Βουλγαρίας.

Σημειώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο της Coca-Cola HBC AG αποφάσισε να προτείνει τη διανομή μερίσματος ύψους 0,34 ευρώ ανά μετοχή.

“Το πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφηκε και πάλι ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές. Παράλληλα, στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές συνεχίσαμε να επιδεικνύουμε ανθεκτικότητα παρά τις συνεχιζόμενες δυσμενείς εμπορικές συνθήκες και το ασυνήθιστο ψύχος που επικράτησε στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης το μήνα Μάρτιο. Σε αυτό το περιβάλλον, πετύχαμε αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις βασικές κατηγορίες, με την εξαίρεση των εμφιαλωμένων νερών και μιας οριακής πτώσης στις πωλήσεις χυμών. Επίσης, η έμφασή μας στη βελτίωση των εσόδων οδήγησε σε αύξηση για έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, Δημήτρης Λόης.

Για το υπόλοιπο του 2013, αναμένουμε τη συνέχιση των δυσμενών οικονομικών και εμπορικών συνθηκών, ιδιαίτερα στις αναπτυγμένες αγορές μας.  Αναμένουμε να πραγματοποιήσουμε περαιτέρω πρόοδο στην αύξηση της λειτουργικής αποδοτικότητας και στην τήρηση των στρατηγικών μας δεσμεύσεων: την ισχυροποίηση της θέσης μας στην αγορά, τη βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και την έμφαση στον έλεγχο του κόστους μέσω της πειθαρχημένης διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης και τη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους”, τόνισε επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC.

“Η εισαγωγή του ομίλου μας στην premium κατηγορία του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις 29 Απριλίου του 2013. Παράλληλα με το Χρηματιστήριο του Λονδίνου οι μετοχές μας εισήχθησαν στα χρηματιστήρια των Αθηνών και της Νέας Υόρκης. Πιστεύουμε ότι η παρουσία μας στην premium κατηγορία θα ενισχύσει τη ρευστότητα της μετοχής μας και θα διευκολύνει την πρόσβασή μας στις διεθνείς κεφαλαιαγορές”, ανέφερε τέλος ο κ. Λόης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ