emea business monitor

“Κλειδί” για τις επιχειρήσεις η επικοινωνία και τα social media εν μέσω πανδημίας

Η ψηφιακή επικοινωνία δεν θα καταφέρει, όμως, να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή

Στο συμπέρασμα πως η τεχνολογία δεν μπορεί και δεν θα υποκαταστήσει εν τέλει τη φυσική παρουσία και την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, κατέληξε το σημερινό emea.live, στο οποίο βρέθηκαν ως καλεσμένες οι Αφροδίτη Κράβαρη και Εριφύλλη Γαλλή.

Οι δύο κυρίες, έχοντας χρόνια εμπειρίας στον χώρο της επικοινωνίας, μίλησαν για τη σημασία της και τη “δύναμή” της ενώ ανέλυσαν και το ρόλο των social media γενικότερα αλλά και στις σημερινές, ειδικές, συνθήκες.

Παίρνοντας πρώτη το λόγο, η κ. Κράβαρη εξήγησε ότι η επικοινωνία δεν αλλάζει με τα χρόνια, καθώς και ότι το μόνο που αλλάζει είναι τα μέσα. Παράλληλα, τόνισε ότι τα social media είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο, με πολύ μεγάλο εύρος, το οποίο αν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να βοηθήσει πολύ μια επιχείρηση, για παράδειγμα.

Μιλώντας ειδικότερα για τις συνθήκες της πανδημίας, η ίδια σημείωσε ότι τα social media είναι αυτά που μας “έλυσαν τα χέρια” όσον αφορά τις αγορές αλλά και την επικοινωνία, ενώ χαρακτήρισε “αδιανόητο” το γεγονός ότι υπάρχουν επιχειρήσεις σήμερα – ειδικά στο retail – που δεν εξελίσσονται ψηφιακά.

Σε αυτό συμφώνησε και η κ. Γαλλή, η οποία από την πλευρά της χαρακτήρισε την ανοιχτή και απρόσκοπτη επικοινωνία με τον πελάτη ως “το Α και το Ω” για μια επιχείρηση. “Αυτό που πρέπει να κάνει αυτό το διάστημα μια επιχείρηση είναι να διατηρήσει ένα κανάλι επικοινωνίας με το πελατολόγιο της, να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του και να το κάνει να την εμπιστευτεί” είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι το “κλειδί” εδώ είναι η εμπιστοσύνη.

Η ίδια σημείωσε ότι σαν σύμβουλος, θα σύστηνε ανεπιφύλακτα σε μια επιχείρηση να υιοθετήσει τα social media και όλες τις νέες πλατφόρμες επικοινωνίας, τονίζοντας παράλληλα ότι οι τελευταίες μπορούν να αποτελέσουν μια καλή εναλλακτική στα χρονοβόρα meetings τα οποία οργάνωναν μέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις.

Στο σημείο αυτό και οι δύο καλεσμένες έθεσαν στο επίκεντρο τη σημασία της φυσικής παρουσίας και της αλληλεπίδρασης, που δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την τεχνολογία. “Πρέπει να σκεφτούμε ότι υιοθετούμε τις νέες πλατφόρμες επικοινωνίας για κάποιο λόγο και να μην τις θεοποιούμε”, είπε χαρακτηριστικά η κ. Κράβαρη, υπογραμμίζοντας ότι η ανθρώπινη χημεία και η γλώσσα του σώματος δεν μπορεί να “αναπαραστηθεί” σε μια ψηφιακή μορφή επικοινωνίας.

Σημειώνεται ότι η Αφροδίτη Κράβαρη είναι επικοινωνιολόγος με master στα Digital Systems (Msc in Digital Systems, ΠΑΠΕΙ) & την επικοινωνία (ΜΑ in Communication & Journalism, University of Cyprus). Έχει επαγγελματική εμπειρία σε κομβικές θέσεις marketing & management στην πληροφορική & σε digital agencies από το 2010 ως σήμερα, ειδικεύεται στην παραγωγή περιεχομένου, στη digital επικοινωνιακή στρατηγική, στο personal branding & το business oriented consulting. Είναι επίσης ομιλήτρια & εκπαιδεύτρια σε brands, σε ομάδες και οργανισμούς με ειδίκευση που αφορούν στο personal branding, στη μη λεκτική επικοινωνία & στα digital media. Δημιουργεί concepts για customer experiences, ασχολείται με design, με womm, image making, ολοκληρωμένα επικοινωνιακά πλάνα & αρθρογραφεί.

Η Εριφύλλη Γαλλή, από την πλευρά της, έχει εργαστεί για σχεδόν δύο δεκαετίες σε μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, δημόσιους οργανισμούς και πρακτορεία, σε θέσεις διαχείρισης marketing και εταιρικών σχέσεων. Μετά από αυτό, δραστηριοποιήθηκε στην εστίαση και άνοιξε δύο καφέ-εστιατόρια, μια εταιρεία catering ενώ παράλληλα “έτρεχε” μαθήματα μαγειρικής και κυκλοφόρησε τη δική της σειρά γλυκών και αλμυρών εδεσμάτων. Αφού πούλησε την επιχείρησή της, αποφάσισε να αξιοποιήσει τις γνώσεις της στον χώρο βοηθώντας άλλες εταιρείες. Πλέον, δραστηριοποιείται ως σύμβουλος εταιρειών, κυρίως αλλά όχι μόνο στον χώρο του F&B.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρο το emea.live, στο οποίο συμμετείχε και ο δημοσιογράφος Χρήστος Κτενάς, παρακάτω:

Get real time updates directly on you device, subscribe now.