Η Microsoft “πάει” για metaverse μέσω Xbox και Teams

Η εταιρεία έχει άλλωστε επενδύσει με τον τρόπο της στο metaverse πολλές φορές, στοχεύοντας τώρα σε νέα αναβαθμισμένα προϊόντα και μέσα επαυξημένης πραγματικότητας.

Η ανακοίνωση του Facebook ότι γίνεται μια εταιρεία Metaverse, απασχόλησε πολύ την περασμένη εβδομάδα. Αλλά ο κολοσσός των social media είναι στην πραγματικότητα ο δεύτερος τεχνολογικός γίγαντας που προσεγγίζει την έννοια αυτή και σχεδιάζει να την εντάξει στα πλάνα της. 

Η Microsoft από την άλλη ήταν ο πρώτος τεχνολογικός όμιλος που προκάλεσε την ιδέα ενός εναλλακτικού σύμπαντος ως επιχειρηματική ευκαιρία νωρίτερα φέτος. Μπορεί πολλοί να μην το γνωρίζουν, αλλά η Microsoft έχει ήδη το πλεονέκτημα του πρωτοπόρου στη δημιουργία metaverse και τη δυνατότητα να αποκομίσει σημαντικά κέρδη από τέτοιες τεχνολογίες.  

 
Αν και η λέξη ακούγεται λίγο ουτοπική, ένα metaverse είναι στην πραγματικότητα μια συλλογή τεχνολογιών. Ορισμένες από αυτές τις τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το IoT, ωριμάζουν γρήγορα, ενώ άλλες, όπως τα κρυπτονομίσματα και η εικονική πραγματικότητα, βρίσκονται ακόμη σε εκκολαπτόμενη μορφή. Μαζί, αποτελούν τα συστατικά μιας εναλλακτικής οικονομίας, παρόμοιας με την πραγματική ή ίσως κατοικημένης από άβαταρ.
 
Η Microsoft κατέλαβε από νωρίς τη θέση της στην εικονική οικονομία. Η πλατφόρμα παιχνιδιών Xbox της αποτελείται ήδη από πολλαπλά μίνι παιχνίδια και μεταβιβαστές που μεταφέρουν τους παίκτες σε έναν νέο τόπο και χρόνο κάθε φορά που ενεργοποιούνται. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης το HoloLens, το εγχείρημά της στη μικτή πραγματικότητα, το 2016 ενώ έχει κυκλοφορήσει επόμενες επαναλήψεις του αρχικού demo. 
 
Τα προϊόντα της Microsoft για το εργατικό δυναμικό των επιχειρήσεων, όπως το Teams, σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι εξ αποστάσεως συναντήσεις και τα εικονικά hangouts έγιναν κοινά. Έτσι, μια αντίστοιχη κίνηση στο λεγόμενο enterprise metaverse μπορεί να συνιστά φυσική εξέλιξη για τον κολοσσό του Redmond, με έδρα την Ουάσινγκτον. 

Η επιχειρηματική ευκαιρία για τη Microsoft 

Δεδομένης της δημοτικότητας της πλατφόρμας παιχνιδιών Xbox, η Microsoft παράγει ήδη κέρδη από το metaverse. Τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να πολλαπλασιαστούν στο μέλλον. Ο Zuckerberg προχώρησε σε επένδυση ύψους 10 δισ. δολαρίων για τη δημιουργία του metaverse, τονίζοντας βέβαια ότι η επένδυση αυτή “δεν θα είναι κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον”. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ