Με φορολογικά και επενδυτικά κίνητρα, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαίνουν στην ζωή μας

Tο νομοσχέδιο που θα έρθει άμεσα στη Βουλή, θα περιέχει φορολογικά και επενδυτικά κίνητρα, τόσο για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και για την δημιουργία δικτύου φόρτισης σε όλη τη χώρα. 

Η είσοδος της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα της χώρας είναι ένα “στοίχημα” που έχει βάλει η κυβέρνηση, ενώ θα μπορέσει να δώσει “ανάσα” σε αρκετούς παραγωγικούς κλάδους της χώρας. Στόχος της κυβέρνησης είναι, όπως αναφέρεται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, μέχρι το 2030, ένα στα τρία οχήματα που κινούνται στην χώρα, να είναι ηλεκτρικά.

Για να έρθει όμως η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, δεν αρκεί η θέληση. Χρειάζονται ρυθμίσεις και τομές από την μεριά της πολιτείας, προκειμένου να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα σε πολίτες και επιχειρήσεις. 

Σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται να παρουσιάσει τον οδικό άξονα εισαγωγής της ηλεκτροκίνησης στη χώρα και τους κύριους άξονες του νομοσχεδίου που θα έρθει σύντομα στη Βουλή, ίσως και την επόμενη εβδομάδα. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του υπουργείου, το νομοσχέδιο θα περιέχει φορολογικά και επενδυτικά κίνητρα, τόσο για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και για την δημιουργία δικτύου φόρτισης σε όλη τη χώρα. 

Κίνητρα αγοράς

Με κίνητρα αγοράς το υπουργείο θα προσπαθήσει να ενισχύσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων. Όπως φαίνεται, η επιδότηση για την αγορά αυτοκινήτων θα είναι 5.000 ευρώ ενώ αντίστοιχα θα υπάρξουν επιδοτήσεις και για την αγορά σκούτερ και ποδηλάτων. 

Ταυτόχρονα ετοιμάζεται και ειδική μείωση στον ΦΠΑ, ενώ στο πλάνο είναι και η παροχή ειδικών κινήτρων, όπως η ελεύθερη στάθμευση, τα μειωμένα διόδια και φυσικά η ελεύθερη κίνηση στον δακτύλιο. 

Επενδυτικά κίνητρα

Για να μπορέσει όμως κάποιος να αποκτήσει ηλεκτρικό όχημα, θα πρέπει να γνωρίζει πως υπάρχει δίκτυο φόρτισης στους δρόμους της χώρας. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που έρχεται στη Βουλή, διευθετείται το θεσμικό καθεστώς για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε δημόσιους χώρους. 

Σύμφωνα με τις μελέτες του ΔΕΔΔΗΕ, έχει υπολογιστεί ότι οι δημόσιες εγκαταστάσεις ημί-ταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα κυμαίνονται ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης από 1.078 έως 3.057 με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.

Οι σταθμοί φόρτισης οι οποίοι έχει υπολογιστεί ότι θα πρέπει να εγκατασταθούν σε λιμάνια, δρόμους και αεροδρόμια, θα πρέπει να είναι 338, ενώ ο ελάχιστος αριθμός τους δεν θα πρέπει να είναι λιγότερος από 296.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση σκοπεύει να δώσει επενδυτικά κίνητρα και σε ξένες βιομηχανίες να έρθουν στην χώρα μας και να εγκαταστήσουν γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, εξαρτημάτων και φορτιστών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ