Formula 1: Το αστρονομικό κόστος του πιο hi-tech αθλήματος στον κόσμο

Τα ποσά που ξοδεύουν οι ομάδες προκειμένου να κατακτήσουν τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή προκαλούν ζαλάδα.

Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχουν λόγο να γιορτάζουν καθώς τo παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 5 Μαρτίου στην πίστα του Μπαχρέιν. O πρώτος αγώνας της χρονιάς ξεκίνησε ονειρικά για τη Red Bull και τον περσινό πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, καθώς ο Ολλανδός Μαξ Φερστάπεν βρέθηκε στην κορυφή του βάθρου. Η φετινή σεζόν φαίνεται πολλά υποσχόμενη με τους φανς να περιμένουν με αγωνία να δουν συναρπαστικές μονομαχίες και αστραπιαίες ταχύτητες. Ωστόσο, ο μαγικός κόσμος της Formula 1 εκτός από το άφθονο θέαμα που προσφέρει φημίζεται και τα υπέρογκα ποσά που ξοδεύουν οι ομάδες προκειμένου να κατακτήσουν τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Πόσο κοστίζει ένα μονοθέσιο της Formula 1

Δεν είναι εύκολο να προσδιορίσει κανείς το ακριβές κόστος ενός μονοθέσιου της Formula 1, ωστόσο σύμφωνα με την Red Bull φτάνει περίπου στα 15.8 εκατ. ευρώ.

Για τη φετινή σεζόν οι ομάδες των κατασκευαστών της F1 έχουν τα περιθώρια να ξοδέψουν μάξιμουμ 128 εκατ. ευρώ σε υλικά και δραστηριότητες που σχετίζονται με την αποδοτικότητα του οχήματος του. Το ταβάνι αυτό στα έξοδα το εισήγαγαν οι ιθύνοντες του πρωταθλήματος προκειμένου να μπορέσουν να εξισορροπήσουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών και να κάνουν το πρωτάθλημα πιο συναρπαστικό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από το 2021, τα χρήματα που ξόδευαν συνολικά οι κατασκευαστές για τις ανάγκες του μονοθέσιου τους άγγιξαν τα 379 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το 2021, το κόστος αυτό έπεσε στα 137,5 ευρώ.

Ποια είναι τα πιο ακριβά εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου της Formula 1

Σύμφωνα με τον Pat Symonds, ο οποίος σχεδίασε τα μοντέλα, με τα οποία η Renault κατέκτησε το πρωτάθλημα το 2005 και 2006, το πιο ακριβό κομμάτι ενός μονοθέσιου είναι φυσικά ο κινητήρας. 

Για παράδειγμα, ένας V6 μπορεί να φτάσει τα 13,3 εκατ. ευρώ, ενώ πρέπει να αναφέρουμε ότι οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μόνο 3 κινητήρες κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Φυσικά δεν είναι μόνο κινητήρας που κοστίζει μια περιουσία, για παράδειγμα το σασί κοστίζει περίπου 331.642 ευρώ, ενώ το κόστος για τα μπροστινά και πίσω φτερά του μονοθέσιου φτάνει τα 236.887 ευρώ.

Με την τεχνολογία να είναι αναπόσπαστο κομμάτι του dna της Formula 1 δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι κατασκευαστές της F1 ξοδεύουν σχεδόν 47.378 ευρώ για το τιμόνι, το οποίο λειτουργεί συγχρόνως σαν πηγή μεταφοράς δεδομένων.

Την ίδια ώρα, στο πρωτάθλημα της Formula 1 η ασφάλεια των πιλότων είναι ζωτικής σημασίας. 

Για τον λόγο αυτό οι ομάδες ξοδεύουν περίπου 16.108 ευρώ για το halo ένα προστατευτικό εξάρτημα γύρω από το κόκπιτ του μονοθέσιου που έγινε υποχρεωτικό το 2018 με στόχο να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού.

Το απίστευτο ποσό που κοστίζουν τα λάστιχα

Ένα σετ ελαστικών της Pirelli για κάθε πιλότο της Formula 1 κοστίζει 2.560 ευρώ. Ναι, καλά ακούσατε, 2.560 ευρώ!

Κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix κάθε ομάδα χρειάζεται 13 σετ ελαστικών για κάθε οδηγό, κάτι το οποίο εκτοξεύει το κόστος στα 35.000 δολάρια για κάθε οδηγό σε κάθε αγώνα!

Παρόλα αυτά, πρέπει να σημειωθεί οι ομάδες της Formula 1 δεν πληρώνουν απευθείας τη Pirelli για κάθε αγώνα. Αντιθέτως, οι ιθύνοντες του πρωταθλήματος έχουν προχωρήσει σε ειδικά deals με την Pirelli, η οποία παραδίδει τα ίδια ελαστικά σε κάθε ομάδα.

Ποιο είναι το πιο ακριβό μονοθέσιο που έχει πουληθεί ποτέ;

Υπάρχουν πολλά μονοθέσια που ανήκαν σε πρώην πρωταθλητές της Formula 1, τα οποία έχουν δημοπρατηθεί για αστρονομικά ποσά. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Mercedes, με την οποία ο Juan Manuel Fangio κέρδισε το πρωτάθλημα το 1954, η οποία δημοπρατήθηκε για το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 28,43 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ