Αυτός είναι ο νέος κινητήρας της Ducati για τη Multistrada με σέρβις στα 60.000 χλμ.

Με τεχνολογία τελευταίας γενιάς και υλικά πρώτης κλάσης, ο V4 Granturismo εγγυάται ανθεκτικότητα στο χρόνο, ξεχωρίζοντας – εκτός άλλων – για τα υψηλά διαστήματα συντήρησης

Η Ducati παρουσιάζει τον ολοκαίνουργιο V4 Granturismo, έναν εξαιρετικά συμπαγή, ελαφρύ και αποδοτικό κινητήρα, που προσφέρει υψηλή ροπή. Σχεδιασμένος να εξοπλίσει την τέταρτη γενιά της Multistrada. Με τεχνολογία τελευταίας γενιάς και υλικά πρώτης κλάσης, ο V4 Granturismo εγγυάται ανθεκτικότητα στο χρόνο, ξεχωρίζοντας – εκτός άλλων – για τα υψηλά διαστήματα συντήρησης.

Αν και ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει κατασκευαστικές ομοιότητες με τον Desmosedici Stradale, έχει εξελιχθεί για να επιμηκύνει τα διαστήματα service στα 60.000 χλμ. Κάτι που έγινε εφικτό, χάρη στην εμπεριστατωμένη τεχνογνωσία που απόκτησε η Ducati στη χρήση υλικών, επεξεργασιών και τεχνικών λύσεων που αναπτύχθηκαν γύρω από το Desmodromic σύστημα. Όλη αυτή η τεχνογνωσία εφαρμόστηκε σε ένα σύστημα με ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων, το οποίο καταπονεί λιγότερο τα εξαρτήματα σε σύγκριση με το Desmo, δημιουργώντας ένα μοναδικό ορόσημο, χωρίς προηγούμενο εφαρμογής σε κινητήρα μοτοσικλέτας.

Το πλάνο συντήρησης του V4 Granturismo προβλέπει αντικατάσταση του λαδιού, έλεγχο του φίλτρου αέρα (κάθε 30.000 χλμ.) και φίλτρου κινητήρα κάθε 15.000 χλμ. (ή 2 χρόνια). Ο έλεγχος και η ενδεχόμενη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων και η αντικατάσταση των μπουζί προγραμματίζονται κάθε 60.000 χλμ., όσο μιάμιση φορές η περίμετρος της γης!

Επίσης πρέπει να αναφερθούν οι απόλυτες επιδόσεις, η μέγιστη ισχύς σε υψηλές στροφές και η κορυφαία ταχύτητα, στοιχεία ενός αυθεντικού σπορ κινητήρα. Ο V4 Granturismo αποδίδει 170 PS (125 kW) στις 10.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 125 Nm (12,7 χιλιογραμμόμετρα) στις 8.750 σ.α.λ., καλύπτοντας παράλληλα τον αυστηρό κανονισμό εκπομπών Euro 5.

Το κιβώτιο 6 ταχυτήτων έχει σχεδιαστεί ειδικά για χρήση όπως αυτή της Multistrada. Το άνοιγμα του κιβωτίου ταχυτήτων (αναλογία σχέσης μεταξύ της πρώτης και της έκτης ταχύτητας, για την ακρίβεια) πηγαίνει από το 2.171 του Desmosedici Stradale στο 2.849 για να αποκτήσει μια κοντή πρώτη ταχύτητα. Αυτή η λύση είναι ιδανική για κίνηση σε πολύ χαμηλή ταχύτητα, για ευκολότερες εκκινήσεις σε ανωφέρειες ιδίως με πλήρες φορτίο και οδήγηση εκτός δρόμου, διατηρώντας παράλληλα μια έκτη ταχύτητα αρκετά μακριά για τους αυτοκινητόδρομους.

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά V4 Granturismo

  • 1158 κ.εκ. 4-κύλινδρος 90° V κινητήρας
  • Διάμετρος x διαδρομή 83 x 53,5 χιλ.
  • Σχέση συμπίεσης 14: 1
  • Μέγιστη ισχύς 170 PS (125 kW) στις 10.500 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή 125 Nm (12,7 Kgm) στις 8.750 σ.α.λ.
  • Euro 5
  • Κίνηση εκκεντροφόρων με καδένα – χρονισμός με διπλό εκκεντροφόρο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
  • Αντίστροφα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος άξονας με offset στις 70°
  • Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης ελεγχόμενης ολίσθησης
  • Λίπανση ημι-ξηρού κάρτερ με τρεις αντλίες λαδιού: 1 παράδοση και 2 επιστροφές
  • Τροφοδοσία με τέσσερα οβάλ σώματα ψεκασμού (ισοδύναμο διαμέτρου 46 χιλ.)
  • 6-τάχυτο κιβώτιο με σύστημα Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down
  • Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων 60.000 χλμ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ