Πιο συγκεκριμένα, οι φλούδες του καφέ, αφού θερμανθούν σε υψηλές θερμοκρασίες και σε συνθήκες χαμηλού οξυγόνου, στη συνέχεια αναμιγνύονται με πλαστικό και άλλα πρόσθετα, με το προϊόν που προκύπτει να μετατρέπεται σε σφαιρίδια, το οποίο με τη σειρά του μπορεί εύκολα να διαμορφωθεί σε διάφορα σχήματα.
Το συνθετικό αυτό υλικό πληροί τις προδιαγραφές ποιότητας για εξαρτήματα όπως το πλαίσιο των προβολέων και άλλα τμήματα του αυτοκινήτου που συναντώνται τόσο στην καμπίνα, όσο και κάτω από το εμπρός καπό. Τα εν λόγω εξαρτήματα αναμένεται να είναι περίπου 20% ελαφρύτερα, ενώ θα καταναλώνεται 25% λιγότερη ενέργεια κατά τη διαδικασία χύτευσής τους. Η Ford εκτιμά μάλιστα ότι οι θερμικές ιδιότητες ενός τέτοιου προϊόντος είναι αισθητά καλύτερες σε σχέση με εκείνες του υλικού που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή.
Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ford χρησιμοποιεί φλούδες από κόκκους του καφέ ως πρώτη ύλη για την κατασκευή συγκεκριμένων εξαρτημάτων στα αυτοκίνητά της.