Αυτά είναι τα κορυφαία εμπορικά σήματα που πλαστογραφήθηκαν το 2020

Αυξημένα φαινόμενα ηλεκτρονικής εξαπάτησης μέσω phishing έλαβαν χώρα τη περσινή χρονιά με το 31% να αφορά κυβερνοεπιθέσεις σε χώρες της Ευρώπης

Ανησυχητικά μεγάλη άνοδος σημειώθηκε την περσινή χρονιά στις κυβερνοεπιθέσεις καθώς τα προβλήματα που δημιούργησαν οι συνέπειες της πανδημίας στην φυσιολογική λειτουργία της αγοράς, έδωσαν την ευκαιρία στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να επωφεληθούν από τις πρωτόγνωρες συνθήκες που επικρατούν διεθνώς.

Σύμφωνα με την έκθεση Threat Intelligence Index της ομάδας X-Force της IBM, στο στόχαστρο βρέθηκαν το 2020 οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της πανδημίας, αλλά και πετυχημένα brand της τεχνολογίας και του ρουχισμού.

Το X-Force Threat Intelligence Index βασίζεται σε πληροφορίες και παρατηρήσεις από την παρακολούθηση άνω των 150 δισεκατομμυρίων συμβάντων ασφαλείας την ημέρα σε περισσότερες από 130 χώρες. Επιπλέον, τα δεδομένα συλλέγονται και αναλύονται από πολλαπλές πηγές εντός της IBM, συμπεριλαμβανομένων των IBM Security X-Force Threat Intelligence και Incident Response, X-Force Red, IBM Managed Security Services και των δεδομένων που παρέχονται από τις υπηρεσίες Quad9 και Intezer, αμφότερες των οποίων συνέβαλαν στην έκθεση του 2021.

Κατά τη διάρκεια ενός χρόνου κοινωνικής αποστασιοποίησης και απομακρυσμένης εργασίας, τα εμπορικά σήματα που προσφέρουν εργαλεία συνεργασίας όπως οι Google, Dropbox και Microsoft, ή τα εμπορικά σήματα online αγορών όπως οι Amazon και PayPal, βρέθηκαν στις 10 κορυφαία εμπορικά σήματα που πλαστογραφήθηκαν το 2020. Το YouTube και το Facebook, στα οποία οι καταναλωτές βασίστηκαν περισσότερο για την ειδησεογραφική τους ενημέρωση πέρυσι, ήταν επίσης στην κορυφή της λίστας.

Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι η Adidas έκανε το ντεμπούτο της το 2020 ως το έβδομο πιο συχνά πλαστογραφημένο εμπορικό σήμα το 2020, πιθανώς λόγω της ζήτησης για τις σειρές των sneaker Yeezy και Superstar. Θεωρούμενη ως ένα από τα εμπορικά σήματα με μεγάλη επιρροή στον κόσμο, η Adidas φάνηκε ελκυστική για τους κυβερνοεγκληματίες που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την καταναλωτική ζήτηση για να οδηγήσουν όσους ψάχνουν για πολυπόθητα αθλητικά παπούτσια σε κακόβουλες ιστοσελίδες, σχεδιασμένες ώστε να μοιάζουν με νόμιμες. Μόλις ένας χρήστης επισκεφθεί αυτούς τους χώρους (domains) που μοιάζουν νόμιμοι, οι κυβερνοεγκληματίες θα επιδιώξουν είτε να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές απάτες πληρωμών, είτε να κλέψουν τα οικονομικά στοιχεία των χρηστών, να υποκλέψουν τα διαπιστευτήριά τους ή να μολύνουν τις συσκευές των θυμάτων με κακόβουλο λογισμικό.

Η έκθεση αναφέρει ότι η πλειοψηφία της πλαστογράφησης της Adidas σχετίζεται με τη ζήτηση για τις σειρές των Yeezy και Superstar της εταιρείας. Από μόνη της, η σειρά Yeezy απέφερε 1,3 δισ. δολάρια σύμφωνα με πληροφορίες το 2019, ενώ ήταν ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις αθλητικά παπούτσια του γίγαντα των αθλητικών ειδών.

Τα τρωτά σημεία αναδεικνύουν το ηλεκτρονικό «ψάρεμα» (“phishing”) ως τον πιο κοινό φορέα μόλυνσης. Η έκθεση του 2021 αποκαλύπτει ότι ο πιο επιτυχημένος τρόπος πρόσβασης στα περιβάλλοντα των θυμάτων πέρυσι ήταν η σάρωση και η εκμετάλλευση των τρωτών σημείων (35%), ξεπερνώντας το ηλεκτρονικό “ψάρεμα” (31%) για πρώτη φορά μετά από χρόνια.

Αντιπροσωπεύοντας το 31% των επιθέσεων στις οποίες ανταποκρίθηκε η X-Force το 2020, σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρώπη βίωσε περισσότερες επιθέσεις από οποιαδήποτε άλλη γεωγραφική περιοχή, με το ransomware να αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος ένοχος. Επιπλέον, η Ευρώπη είδε περισσότερες επιθέσεις εκ των έσω από οποιαδήποτε άλλη γεωγραφική περιοχή, με τον διπλάσιο αριθμό τέτοιων επιθέσεων από αυτόν της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας, αθροιζόμενων μαζί.