Η IATA ζητά κρατικές οικονομικές «ενέσεις» 200 δισ. δολ. για τις αεροπορικές εταιρείες!

Boeing, Alitalia, Lufthansa, British Airways, Boeing, easyjet και Virgin Atlantic οι πρώτες εταιρείες που ζητούν «βοήθεια»

«Καμπανάκι» κινδύνου για την αεροπορική βιομηχανία κρούει ο International Air Transport Association (IATA), καθώς εκτιμά πως ο κλάδος παγκοσμίως ενδεχομένως και να χρειαστεί κρατική οικονομική υποστήριξη της τάξεως των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων προκειμένου να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις συνέπειες που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊου!

Ήδη, μάλιστα, σε διεθνές επίπεδο μια σειρά από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη αεροπορική βιομηχανία (από την Boeing μέχρι την Alitalia, την Lufthansa και την British Airways) βρίσκονται σε συζητήσεις με κρατικές αρχές εξετάζοντας την πιθανότητα λήψεως οικονομικής ενίσχυσης, καθώς η πανδημία εξαπλώνεται και επηρεάζει δραστικά τους «παίκτες» της.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Boeing, της οποίας η μετοχή ακολουθεί ελεύθερη πτώση κατά τις τελευταίες συνεδριάσεις του Αμερικανικού χρηματιστηρίου, επιβεβαίωσε και επισήμως πως βρίσκεται σε συζητήσεις με την αμερικανική κυβέρνηση, ενώ από την πλευρά της και η Airbus έχει αφήσει κάτι παραπάνω από ανοικτό το ενδεχόμενο να αιτηθεί οικονομικής βοήθειας από την Γερμανική κυβέρνηση. Πόσο, μάλλον, εάν οι έκτακτες συνθήκες που έχουν επιβληθεί εξαιτίας του κορωνοϊού συνεχίσουν επί μακρόν.

Στην Γηραιά Αλβιώνα, μια σειρά από αεροπορικές εταιρείες, όπως λ.χ. οι easyjet και Virgin Atlantic έχουν, επίσης, ζητήσει μια… ένεση οικονομικής ρευστότητας από την βρετανική κυβέρνηση, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν μέχρι ενός σημείου τις δραστικές επιπτώσεις που έχει επιφέρει στην καθημερινή λειτουργία τους η πανδημία του κορωνοϊού.

Συνέπεια των ανωτέρω ήταν ο πιστωτικός οίκος Moodys να υποβαθμίσει την αξιολόγηση της Easyjet, ενώ παράλληλα έθεσε και την IAG, ιδιοκτήτρια εταιρεία της British Airways, σε μια λίστα πιθανής υποβάθμισης.

Κάτι, που μόνο ως παράλογο δεν μπορεί να θεωρηθεί, καθώς διεθνώς έχει επιβληθεί –περίπου- μια ταξιδιωτική απαγόρευση, ενώ η ζήτηση από την πλευρά των επιβατών κινείται σε μηδενικά επίπεδα. Αποτέλεσμα; Ολοένα και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες να κρατούν στο έδαφος τα αεροσκάφη τους και αναπόφευκτα να απολύουν σημαντικό μέρος του προσωπικού τους.

Μόλις χθες η συμβουλευτική εταιρεία επί της τουριστικής βιομηχανίας Tourism Economics σε μελέτη της προβλέπει πως η διεθνής ταξιδιωτική αγορά αναμένεται να σημειώσει πτώση που θα υπερβεί το 10,5% κατά το τρέχον έτος. Μέγεθος που αντικατοπτρίζει την μεγαλύτερη πτωτική πορεία της συγκεκριμένης βιομηχανίας σε ετήσια βάση η οποία έχει καταγραφεί ποτέ!

Σύμφωνα με τον Διευθύνων Σύμβουλο της IATA, Alexandre de Juniac: «Θεωρώ πως είναι αναπόφευκτο η πλειοψηφία των stakeholders του αεροπορικού κλάδου να αιτηθούν κρατικής οικονομικής ενίσχυσης. Οι δε αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να αντιληφθούν εγκαίρως πως εάν επιθυμούν να μην καταρρεύσει ολόκληρος ο κλάδος, αλλά αντιθέτως να συνεχίσει να υπάρχει και να ηγηθεί της εξόδου από την κρίση που έχει επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού, οφείλουν να πράξουν με ισχυρή βούληση και ταχύτητα. Για παράδειγμα, ένα μέτρο που θα μπορούσε να ληφθεί δίχως ιδιαίτερες διατυπώσεις ή δυσκολία θα ήταν η κρατική εγγύηση επί της δανειοδοτήσεως των αεροπορικών εταιρειών».

Σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης μελέτης που πραγματοποίησε ο Brian Pearce, Chief Economist της IATA, το 75% των αεροπορικών εταιρειών σε διεθνές επίπεδο διαθέτουν ρευστότητα που επαρκεί για το προσεχές τρίμηνο προκειμένου να καλύψουν τα αναπόφευκτα πάγια έξοδα!

Όσο για τα μεγέθη των επιβατών που επιλέγουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς αυτές τις ημέρες, εμφανίζουν μεγαλύτερη πτώση από το προβλεπόμενο 16% της ίδιας μελέτης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ