Ο κορωνοϊός “σκοτώνει” την αυτοκινητοβιομηχανία

Όσο η κρίση του κορωνοϊού μετατρέπεται από μια “απλή” επιδημία γρίπης σε πανδημία η οποία απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο και έχει “ακυρώσει” αθλητικές και κοινωνικές δραστηριότητες για το φόβο εξάπλωσης, σιγά σιγά αρχίζει και εμφανίζεται το πραγματικό πρόβλημα που δημιουργεί στη βιομηχανία. 

Με την καταμέτρηση των θυμάτων να ανεβαίνει συνεχώς και να επηρεάζει την καθημερινότητα των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο (μόλις χθες ανακοινώθηκε πως το διάσημο καρναβάλι της Βενετίας δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω των πολλών κρουσμάτων που έχει η γειτονική χώρα), έχει αρχίσει παράλληλα και η καταγραφή των προβλημάτων που δημιουργούνται στην βιομηχανία. 

Ήδη πριν από λίγες μέρες η Apple ανακοίνωσε πως οι παραδόσεις της (και κατά συνέπεια οι πωλήσεις και τα κέρδη της) θα επηρεαστούν σημαντικά από την επιδημία, ενώ το ίδιο σιγά σιγά ανακοινώνουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Με το Γουχάν, την πόλη που ξεκίνησε η εκδήλωση του κορωνοϊού να θεωρείται η “μηχανοκίνητη πατρίδα” της Κίνας, καθώς φιλοξενεί τα εργοστάσια εξαρτημάτων, εκτός των κινεζικών εταιρειών αλλά όλων σχεδόν των μεγάλων παγκόσμιων κατασκευαστών, η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να δεχτεί ένα τεράστιο πλήγμα. 

Όπως αναφέρουν και οι ειδικοί αναλυτές, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελείται από δεκάδες τμήματα που συνεργάζονται στενά μεταξύ τους, η καθυστέρηση στην παράδοση ακόμα και ενός μικρού ανταλλακτικού, μπορεί να σταματήσει ολόκληρη την γραμμή παραγωγής. Την περασμένη εβδομάδα, η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) δήλωσε ότι θα σταματήσει προσωρινά την παραγωγή σε εργοστάσιο στο Kragujevac της Σερβίας λόγω έλλειψης εξαρτημάτων από την Κίνα, ενώ η Hyundai και η Renault έχουν κάνει το ίδιο στη Νότια Κορέα.

Η Κίνα είναι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο, εξάγοντας εξαρτήματα και αξεσουάρ αυτοκινήτων αξίας 34,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Comtrade του ΟΗΕ. 

Όπως δείχνει το παρακάτω διάγραμμα, η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ θεωρητικά κινδυνεύει περισσότερο από τις διακοπές της παραγωγής καθώς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από ανταλλακτικά που προέρχονται από την Κίνα. Παραμένει να δούμε πόσο σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος της επιδημίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς εξαρτάται από το πόσο γρήγορα η ροή των εξαρτημάτων από τους κινέζους προμηθευτές μπορεί να επιστρέψει στο απαιτούμενο επίπεδο.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανοίγουν σταδιακά εργοστάσια σε όλη τη χώρα, για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, τα εργοστάσια που βρίσκονται μέσα και γύρω από το Wuhan παραμένουν κλειστά προς το παρόν.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ