Η Boeing βάζει τέλος στην παραγωγή του 737 ΜΑΧ

Από τα μέσα Μαρτίου όταν και σημειώθηκαν τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν τα 737 MAX της Boeingμ, τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος, με την εταιρεία να προσπαθεί να άρει την απαγόρευση. 

Η άρση αυτή δεν ήρθε ούτε και τώρα, με αποτέλεσμα η Boeing να αποφασίσει να αναστείλει την παραγωγή των αεροσκαφών μέσα στον Ιανουάριο. Όπως ανακοίνωσε η Boeing, η απόφαση της αυτή δεν πρόκειται να επηρεάσει τους εργαζόμενους, καθώς δεν έχει σκοπό να κλείσει τα εργοστάσια και να προχωρήσει σε απολύσεις. Κάποιοι από τους 12.000 εργαζόμενους εκεί θα μετατεθούν προσωρινά.

Η απόφαση του Boeing, η οποία ήρθε μετά από μήνες εξαντλητικής παγκόσμιας καθήλωσης των αεροσκαφών της με τις καλύτερες πωλήσεις, επιδεινώνει μία από τις πιο σοβαρές κρίσεις στην ιστορία της. 

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, η Boeing ανακοίνωσε πως οι αλλαγές και η αναθεώρηση των αεροσκαφών θα διαρκέσει μέχρι το επόμενο έτος, χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από την άρση που υπολόγιζε να πάρει της καθήλωσης των αεροσκαφών της, την οποία περίμενε μέχρι το τέλος του έτους. 
Το χρονικό διάστημα που η γραμμή παραγωγής θα μείνει κλειστή δεν έχει γίνει γνωστό, καθώς θα εξαρτηθεί από το πότε οι ρυθμιστικές αρχές θα δώσουν το ελεύθερο για την συνέχιση των πτήσεων. Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, θα κρατήσουν τα αεροσκάφη καθηλωμένα στο έδαφος, τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο, ενώ πολλές πηγές υποστηρίζουν πως θα περάσει και ο Απρίλιος πριν υπάρξει οποιαδήποτε εξέλιξη. 
″Γνωρίζουμε ότι η διαδικασία έγκρισης της επιστροφής στην υπηρεσία του 737 Max και του προσδιορισμού των κατάλληλων απαιτήσεων εκπαίδευσης πρέπει να είναι εξαιρετικά διεξοδική και στιβαρή, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι ρυθμιστικές αρχές, οι πελάτες και το κοινό έχουν εμπιστοσύνη στις ενημερώσεις ασφαλείας του 737 Max” Δήλωσε η Boeing σε ανακοίνωση της.
″Η FAA και οι παγκόσμιες ρυθμιστικές αρχές καθορίζουν το χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση και την επιστροφή στην υπηρεσία. Παραμένουμε απολύτως προσηλωμένοι στη στήριξη αυτής της διαδικασίας. Είναι καθήκον μας να διασφαλίσουμε την εκπλήρωση κάθε απαίτησης και να απαντήσουμε σε κάθε ερώτηση των ρυθμιστικών αρχών».

Υπολογίζεται πως συνολικά, 400 Boeing 737 MAX βρίσκονται καθηλωμένα στα αεροδρόμια όλου του κόσμου.  Η μετοχή της εταιρείας κινήθηκε σε αρνητικά επίπεδα με απώλειες που έφτασαν το 5%, ενώ 4% ήταν η απώλεια και για την Spirit AeroSystems η οποία κατασκευάζει τις ατράκτους των 737 ΜΑΧ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ