Σπύρος Ανδριανός (Men of Style): «Τα λάθη είναι τα καθαρά σκαλοπάτια για την επιτυχία!»

Ως υπέρμαχος της λογικής «fail fast» δηλώνει ότι «δεν υπάρχουν μυστικά επιτυχίας» και υπογραμμίζει ότι «αν δεν κάνεις λάθη, δύσκολα θα μάθεις» προκειμένου να εξελιχθείς επιχειρηματικά.

Ο συνιδρυτής και Υπεύθυνος Στρατηγικής & Λειτουργιών της εταιρείας «Men of Style» εξηγεί στο emea πως η υλοποίηση μιας πρωτοποριακής ιδέας μπορεί να δημιουργήσει την Νο1 ανδρική εκπομπή στην Ελλάδα («Apla+Andrika» ) με 15,7 εκατομμύρια προβολές στο YouTube, ένα βιβλίο best-seller με τον τίτλο «Άνδρας Αξίας» και μια Digital Academy για άνδρες και να εξελιχθεί σε ένα μοναδικό success story που αποτελεί παράδειγμα «out of box» επιχειρηματικότητας.

emea: Πώς ξεκίνησε η δημιουργία της ομάδας «Άνδρες Αξίας» (ή «Men of Style») με τον Χρήστο Παπανίκα και τον Ανέστη Δογιβάν; 

Σπ.Ανδριανός: Και οι τρεις μας είμαστε άνθρωποι που θα τους έλεγες εσωστρεφείς. Σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικώς πιο νέοι, υπήρξαμε εξαιρετικά ντροπαλοί. Το φλερτ για εμάς με τις γυναίκες που μας άρεσαν ήταν δύσκολο να ξεκινήσει και αν ξεκινούσε θα ήταν συνήθως επίπονα αποτυχημένο. Φτάνοντας σε σημείο που καταλάβαμε ότι δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση αποφασίσαμε να μπούμε σε μια διαδικασία αυτοβελτίωσης ο καθένας στο χρόνο του και πάνω στις ανάγκες του. Κάναμε πολλά σεμινάρια σε Ελλάδα και εξωτερικό, αξιοποιήσαμε τις γνώσεις που πήραμε από τις πρότερες καριέρες μας και παράλληλα εφαρμόζαμε κάθε μέρα. Έτσι φτάσαμε σε ένα επίπεδο να γίνουμε καλοί σε αυτό το κομμάτι, δηλαδή την επικοινωνία γενικότερα αλλά και ειδικότερα το φλερτ με το άλλο φύλο, γιατί το φλερτ είναι μια μορφή εξελιγμένης επικοινωνίας. Μοιραία βρεθήκαμε και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε από κοινού αυτή τη πορεία αυτοβελτίωσης ώστε να βοηθάει ο ένας τον άλλον και όπως ξέρουμε όλοι, ένα ταξίδι όπως αυτό που κάνουμε εμείς, είναι απολαυστικότερο με καλή παρέα! 

emea: Ποιός είχε την αρχική ιδέα για να ξεκινήσετε την κοινή προσπάθεια; Πως συμφωνήσατε να συνεργαστείτε πάνω στη συγκεκριμένη ιδέα;

Σπ.Ανδριανός: Δεν ήταν ακριβώς ιδέα αλλά μια διαδικασία. Όσο βελτιωνόμασταν και οι γύρω μας άρχισαν να βλέπουν τα θετικά αποτελέσματά μας στο πώς απολαμβάναμε πλέον το φλερτ και τις σχέσεις μας με το άλλο φύλο αλλά και  στην εξέλιξη του πώς επικοινωνούσαμε με το κόσμο και πως αυτό επηρέασε θετικά την ψυχολογία μας, άρχισαν να μας ρωτούν συμβουλές για το πώς μπορούν και οι ίδιοι να ενισχύσουν αυτό το τομέα της ζωής τους. Αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είμαστε οι μόνοι που είχαν τέτοια ζητήματα αλλά υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που έχουν άγχος προσέγγισης, φόβο απόρριψης και έκθεσης ειδικώς από τις γυναίκες, που επικοινωνιακά θέλουν ενίσχυση και που δε ξέρουν πως ελκυστικά να φερθούν στους συνανθρώπους τους. Οπότε βρήκαμε αυτό που σε όρους αγοράς λέμε “την ανάγκη”. Σταδιακά βρεθήκαμε να βοηθούμε φίλους, φίλους φίλων που είχαν μάθει για εμάς και εν τέλει αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το Men Of Style.

emea: Πότε ιδρύσατε την εταιρεία, ώστε να έχει μια νομική οντότητα; 

Σπ.Ανδριανός: Στην αρχή του 2014 και ενώ υπήρχε ήδη σε εμάς η απόδειξη ότι η ανάγκη υπάρχει και το κοινό αν δει μια σοβαρή εκπαιδευτική προσπάθεια θα επενδύσει σε αυτήν, ξεκινήσαμε επίσημα τη πρώτη μορφή της εταιρείας μας που πολύ σύντομα μετεξελίχθηκε στη σημερινή της μορφή που ο κόσμος γνωρίζει σαν Men Of Style. Δημιουργήσαμε τα website μας, τα social media μας και νοικιάσαμε και ένα μικρό γραφειάκι σε ένα coworking space μαζί με άλλες startup εταιρείες στο κέντρο της Αθήνας και ξεκινήσαμε να κυνηγούμε το όνειρο. 

emea: Το 2014 (στα μέσα της περιόδου της οικονομικής κρίσης) φτιάξατε την πρώτη σχολή για Φλερτ και για την Αυτοβελτίωση του Άνδρα στην Ελλάδα. Ήταν μια αυθόρμητη απόφαση ή υπήρχε ένα συγκεκριμένο σχέδιο με στρατηγική και συγκεκριμένους στόχους;  

Σπ.Ανδριανός: Λόγω της εμπειρίας μας στις προηγούμενες εργασίες μας, θεσπίσαμε κάποιες δομές εξ αρχής που είχαν να κάνουν με το customer experience, την ποιότητα της εκπαίδευσης και του marketing που μας βοήθησαν να αναπτυχθούμε γρήγορα, αλλά στο πρώτο χρόνο δεν υπήρχαν στρατηγικές, budgeting, στοχοθεσίες και όλα αυτά που μια εταιρεία παραδοσιακά θα πρέπει να προσέχει. Αργότερα, που η αποδοχή από την αγορά μεγάλωνε, στελεχώσαμε και μεγαλώσαμε την ομάδα και το impact που είχαμε στην αγορά άρχισε να διαφαίνεται, αξιοποιήσαμε όντως σχέδια σε επίπεδο management, στρατηγικής αλλά και λειτουργιών που φυσικά τα δουλεύουμε και τα εξελίσσουμε ακόμα και σήμερα. 

emea: Πότε καταλάβατε ότι η ιδέα σας θα γνώριζε επιτυχία και η προσπάθεια σας θα είχε απήχηση στο ευρύ κοινό; 

Σπ.Ανδριανός: Δεν ήταν μόνο η κρίση του 2014. Ήταν τα capital controls του 2015 πάνω που ανεβαίναμε αλλά και ήταν και μια αγορά πρώιμη για το δικό μας κομμάτι. Τότε κανείς δεν ήξερε ή δεν καταλάβαινε τι κάναμε ακριβώς. Το θέμα φλερτ και σχέσεις είναι ακόμα και σήμερα ταμπού. Οπότε έπρεπε όχι μόνο να αντιμετωπίσουμε το εχθρικό οικονομικό περιβάλλον της εποχής αλλά και να εκπαιδεύσουμε το κοινό για να αντιληφθεί την ανάγκη και σταδιακά να δημιουργηθεί η αγορά της ανδρικής αυτοβελτίωσης. Το 2017, ένας νέος δημοσιογράφος, μας ανακάλυψε τυχαία, ήρθε μας βρήκε εν ώρα μαθήματος, ενθουσιάστηκε από αυτό που είδε και μας έβγαλε ένα χτύπημα στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας του. Έγινε viral και ακόμα και σήμερα η προβολή των μέσων έχει υπάρξει έντονη αλλά και αναμφίβολα θετικός παράγοντας. Τότε καταλάβαμε ότι είμαστε σε εξαιρετικά καλό δρόμο τόσο για να θεσπιστεί η αγορά μας στην Ελλάδα αλλά και να μας γνωρίσει το κοινό ως leaders σε αυτήν. 

emea: Το βασικό σλόγκαν της εταιρείας είναι «Οι Άνδρες Επέστρεψαν!» αλλά τα μυστικά του φλερτ φαίνεται να είναι ο «πυρήνας» της ανάπτυξης και της επιτυχίας του project «Men of Style». Πόσο δύσκολο ήταν να μετατρέψετε το φλερτ και την επικοινωνία με τις γυναίκες από μια συνηθισμένη ανδρική συζήτηση σε επίπεδο παρέας σε μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική διαδικασία και στην συνέχεια σε μια επιτυχημένη επιχειρηματικά ιδέα; 

Σπ.Ανδριανός: Είναι άλλο να συζητάς για φλερτ σε επίπεδο παρέας και άλλο να αναλαμβάνεις την ευθύνη να προσφέρεις ολοκληρωμένες εκπαιδευτικές υπηρεσίες και να βοηθάς ανθρώπους να εξελιχθούν πραγματικά σε αυτό. Και εμείς αυτή την μεγάλη ευθύνη αλλά και υψηλή τιμή έχουμε αναλάβει. Πρόκειται για μια εξαιρετικά περίπλοκη διαδικασία που την εξελίσσουμε καθημερινά, όσο και οι ανάγκες της κοινωνίας αλλάζουν αλλά και οι γνώσεις της επιστήμης εξελίσσονται πάνω σε αυτό. Για αυτό και σαν Men Of Style νωρίς στη πορεία μας δεν μείναμε σε εμάς μόνο αλλά επενδύσαμε και σε προσωπικό και σε συνεργασίες με κοινωνιολόγους και ψυχολόγους, ώστε η βαθιά γνώση των επιστημών να μπορεί να γίνει πρακτικό εργαλείο στα χέρια των μαθητών μας. Ως σύμβουλοι και επιχειρηματίες γνωρίζουμε ότι το κύριο προϊόν μας, που είναι η γνώση και η μεταλαμπάδευση αυτής, οφείλουμε ως κάθε επιχείρηση αλλά και συμβουλευτική εταιρεία, όχι μόνο να την κάνουμε πληρέστερη και επίκαιρη αλλά και προσιτή σε ένα ελκυστικό εμπορικό πακέτο. Από τη στιγμή που πετύχαμε αυτό, το να γίνει γνωστό στο κόσμο και να επικοινωνήσουμε σωστά το τι μπορούμε να κάνουμε για αυτούς, ήταν καθαρά θέμα αποδοτικού marketing.  Για εμάς η αποδοτικότερη διαφήμιση και πώληση για να είναι επιχειρηματικά επιτυχημένη μια προσπάθεια, βασίζεται στην αλήθεια και στην αυθεντικότητα. Εκτεθήκαμε οι ίδιοι στα μέσα και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, δείξαμε τις αδυναμίες που είχαμε και μιλάμε για το πως τις αντιμετωπίσαμε. Αυτό κάνει τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν κομμάτια του εαυτού τους στα δικά μας και να μας εμπιστευθούν. 

emea: Είχατε εξαρχής την πρόθεση να ιδρύσετε την δική σας εταιρεία ή ήλθε στην πορεία ως φυσική εξέλιξη της απήχησης και του ρυθμού ανάπτυξης της κοινότητας που δημιουργήθηκε γύρω από την ομάδα σας; 

Σπ.Ανδριανός: Δε ξυπνήσαμε μια ημέρα και είπαμε “ας φτιάξουμε μια εταιρεία εν μέσω βαθιάς κρίσης για να προσφέρουμε κάτι που οι περισσότεροι θα δουν με σκεπτικισμό”. Όχι. Η πρόθεση ήταν και παραμένει να βοηθήσουμε ανθρώπους σαν και εμάς. Αυτό είναι το όραμα και αυτό είναι και η μανία μας από τότε που ανακαλύψαμε την αυτοβελτίωση και τα οφέλη της πάνω μας. Από το 2014 και έπειτα, αυτό το όραμα, ο τρόπος που το δώσαμε στο κόσμο να το καταλάβει και η αμεσότητα της επαφής ανάμεσα στο Men Of Style και το κοινό, δημιούργησαν την κοινότητα και ο ρυθμός ανάπτυξης προήλθε από τα αποτελέσματα που έβλεπαν οι άνθρωποι ο ένας στον άλλον. Στα επιχειρηματικά δρώμενα έχει αποδειχθεί πολλάκις ότι ο κόσμος θα αγαπήσει κάτι που γίνεται με μεράκι και εξυπηρετεί έναν υψηλό σκοπό. Έτσι και το brand του Men Of Style έχει την σχετική αυτή επιτυχία. Οι άνθρωποί μας, δεν απολαμβάνουν μόνο το τι κάνουμε για αυτούς, αλλά το γιατί το κάνουμε. 

emea: Ποιές ήταν οι πιο δύσκολες στιγμές στην πορεία σας ως σήμερα;

Σπ.Ανδριανός: Πολλές. Τα capital controls ήταν μια τέτοια στιγμή. Μας γέμισε αμφιβολίες και αυτό είναι η αλήθεια. Όμως αποφασίσαμε να επενδύσουμε ακόμα πιο πολύ και να πάμε all in που λέμε. Εφόσον το ξεπεράσαμε νιώσαμε μια τεράστια αυτοπεποίθηση ως επιχειρηματικό σχήμα. Άλλη  δύσκολη στιγμή ήταν η πρώτη καραντίνα, αλλά ποτέ δεν σκεφτήκαμε ότι θα τα παρατήσουμε. Δεν μπορείς να παρατήσεις το παιδί σου. Σε κάθε περίπτωση με τη βοήθεια του προσωπικού μας και με τη στήριξη του κόσμου μας, όχι μόνο επιβιώσαμε σε όλες τις δυσκολίες, αλλά αναπτυσσόμαστε και ραγδαία. Και αυτό διδάσκουμε. Ανθεκτικότητα. Προσαρμόζεσαι στους κινδύνους, δείχνεις θάρρος, αντοχή, ρίχνεις σκληρή δουλειά και αποκτάς ικανότητες που σε κάνουν καλύτερο. Σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε μια επιχείρηση που ουσιαστικά είναι ένας ζωντανός οργανισμός.

«Όποιος νιώθει το “σαράκι” της επιχειρηματικότητας και έχει μια ιδέα που πραγματικά πιστεύει, να μην εξετάσει αν θα το κάνει, αλλά το πότε» – Σπύρος Ανδριανός (Men of Style)

emea: Τι σας βοήθησε περισσότερο σε αυτό το διάστημα να αποκτήσετε τόσο φανατικό κοινό και να γνωρίσετε την επιτυχία ως ομάδα αλλά και ως εταιρεία; 

Σπ.Ανδριανός: Στρατηγικά έχουμε επιλέξει έναν δρόμο διαφορετικό από τις παραδοσιακές συμβουλευτικές εταιρείες σε άλλες αγορές αλλά και όποιο παραδοσιακό οργανισμό εκπαίδευσης. Αποφασίσαμε να προσφέρουμε συνεχώς και εντελώς δωρεάν στα μέσα που έχουμε το μεγαλύτερο κομμάτι της γνώσης που χρειάζεται κάποιος για να δει άμεσα βελτίωση και βασιζόμαστε κυρίως στην εκπαιδευτική εμπειρία και την πρακτική για την εισροή εσόδων. Κάποιος που θέλει άμεσα να βελτιωθεί, βλέπει τα βίντεο μας στο youtube και μπορεί εφαρμόζοντας να δει κάποια θετικά αποτελέσματα. Δωρεάν. Όταν προσφέρεις αξία, συνήθως θα λάβεις και πίσω. Δίνουμε απλόχερα και το κοινό μας αντίστοιχα, μας προσφέρει όχι μόνο την αποδοχή αλλά και την επένδυσή του όταν νιώσει ότι θέλει να κάνει τα επόμενα βήματα την εξέλιξή του. Παράλληλα, μέσω των εκπομπών μας και του περιεχομένου μας τα οποία φροντίζουμε να είναι υψηλής αισθητικής, διευρύναμε τα όρια του αποστασιοποιημένου επαγγελματία συμβούλου με τον επιστημονικό λόγο και απευθυνθήκαμε στους ανθρώπους με κώδικα που αντιλαμβάνονται και συνδέονται όσοι έχουν τις ανάγκες που καλύπτουμε. Τέλος, όσο και αν εξελισσόμαστε παραμένουμε πιστοί στο όραμά μας και τις αξίες μας που από την αρχή σαν εταιρεία έχουμε θέσει. Όταν αντιλαμβάνεσαι πως κάποιος σου προσφέρει αξία, αποτελέσματα, νιώθεις σύνδεση και αξιοπιστία συνεχώς και σε υψηλό επίπεδο με τρόπο φρέσκο, γιατί να μη γίνεις υποστηρικτής του;

emea: Το επαγγελματικό σας υπόβαθρο και η εμπειρία που αποκτήσατε ως επαγγελματίες είχε τελικά συμβολή στην ανάπτυξη της ιδέας σε ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό εγχείρημα; 

Σπ.Ανδριανός: Ναι σίγουρα. Ως manager σε πολυεθνική για πολλά χρόνια και έχοντας την ευθύνη πελατολογίου μεγάλων brands αλλά και έργων σε πανελλήνιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο, μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω να δημιουργώ συνθήκες και δομές που κάνουν τον πελάτη να νιώθει ασφάλεια, να γίνεται κοινωνός του brand, κάθε επαφή με την εταιρεία να του είναι μια θετική εμπειρία και να θέλει να συνεχίσει να είναι σε σύνδεση μαζί της. Παράλληλα, αξιοποιώντας τεχνικές ανάπτυξης όπως το bootstrapping, μεγαλώσαμε στα σημερινά ανέλπιστα και για εμάς επίπεδα, χωρίς την ανάγκη δανεισμού ή εξωτερικού funding. Τέλος, χρησιμοποιούμε όλες τις νέες τεχνολογίες και πρακτικές digital marketing, τόσο για να κρατάμε το κόστος λειτουργίας αλλά και απόκτησης πελάτη χαμηλά αλλά και για να περνάει το μήνυμά μας μέσω του περιεχομένου μας σωστά στον υποψήφιο πελάτη. Επιπροσθέτως οι συνεταίροι μου, είχαν αξιόλογες επιτυχημένες καριέρες στους τομείς τους σε πωλήσεις και διαχείριση πελατολογίου σε απαιτητικούς τομείς. Μάλιστα έχουμε και βραβεία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όμως αυτά δεν τα αναφέρουμε συχνά στο Men Of Style, καθώς δεν ενδιαφέρουν το κοινό μας. Σίγουρα όμως αυτές οι γνώσεις μας βοήθησαν. Όσο καλός και να είσαι στη “τέχνη” σου, την ώρα που ξεκινάς να επιχειρείς, αυτόματα πρέπει να είσαι και καλός σε μια πληθώρα άλλων τομέων που έχουν να κάνουν με την επιχείρησή σου. Και αν δεν είσαι, ή θα γίνεις ή θα βρεις κάποιους να σε βοηθήσουν σε αυτούς τους τομείς. 

emea: Υπήρχε κάποιο ξένο παράδειγμα ή πρότυπο που ακολουθήσατε; Τουλάχιστον στα αρχικά στάδια.

Σπ.Ανδριανός: Στα αρχικά στάδια εμπνευστήκαμε από προσπάθειες που θαυμάζαμε στην Αμερική αλλά όπως καταλαβαίνεις ότι και να εισάγεις από το εξωτερικό είτε κάτι από το επιχειρηματικό μοντέλο, είτε στοιχεία της εκπαίδευσης, πρέπει οπωσδήποτε να λαμβάνεις υπόψη του τα δύσκολα ελληνικά δεδομένα. Αυτό που ξεκινήσαμε σε Ελλάδα και Κύπρο, ήταν σε αχαρτογράφητα νερά οπότε πέραν της έμπνευσης με τη ρομαντική έννοια του όρου, θα θέλαμε να είχαμε και κάτι ακόμα να στηριχτούμε ή να έχουμε ως πυξίδα, αλλά δυστυχώς στην παρθένα ελληνική αγορά, έπρεπε να εξερευνήσουμε τα πάντα και πραγματικά χαιρόμαστε που δείξαμε το δρόμο για νεότερες προσπάθειες που φιλοδοξούν τώρα να κάνουν ότι και εμείς. Το φέρουμε ως γαλόνι επιτυχίας. 

emea: Κατά την γνώμη σου ποιά είναι τα «μυστικά» της επιτυχίας σας; 

Σπ.Ανδριανός: Δεν υπάρχουν μυστικά επιτυχίας. Άλλωστε δεν κρύβουμε και τίποτα από όσα κάνουμε. Και ίσως αυτό είναι η επιτυχία μας. Όταν θέλουμε να κάνουμε πώληση λέμε στο κοινό μας: Κοίτα, αυτό είναι πώληση, πάρε το αν θες. Δεν το κρύβουμε κάτω από μυστικά μηνύματα ξεπερασμένου marketing. Όταν αντιμετωπίζουμε δυσκολίες και αυτές το κοινό τις καταλαβαίνει και τις συζητάμε. Οπότε πέραν από όσα αναφέρονται στις προηγούμενες ερωτήσεις, αν θα λέγαμε ότι κάτι έχει παίξει σημαντικό ρόλο είναι ο καθαρός δίαυλος επικοινωνίας που έχουμε με τον κόσμο μας και αυτό το έχουμε δουλέψει. Και να σημειωθεί ότι το μήνυμα δεν πάει μόνο από εμάς προς το κοινό. Το κοινό μας (Πελατολόγιο αλλά και following στα social media) επίσης είναι… πομπός. Ξέρουμε και μετράμε την ανταπόκρισή του με πολλά εργαλεία και μετρικά καθώς αυτά μας καθορίζουν πορεία για τα επόμενα βήματα και πολλές φορές επηρεάζουν στρατηγική. 

emea: Αν ξεκινούσατε σήμερα την ίδια προσπάθεια για την υλοποίηση της ιδέας σας, τι θα ήθελες να είχατε κάνει διαφορετικά; 

Σπ.Ανδριανός: Πολλά θα τα ξεκινούσαμε αλλιώς αλλά και θα αποφεύγαμε παγίδες και λάθη που μας στοίχισαν σε χρόνο και πόρους με ανυπολόγιστο κόστος ευκαιρίας. Άλλωστε αφού εξερευνούμε μια αγορά που ουσιαστικά στήσαμε από την αρχή, έπρεπε να δοκιμάσουμε και να αποτύχουμε πολλές φορές. Σε μια τέτοια trial and error προσέγγιση, σίγουρα θα βρούμε πολλά που δούλεψαν εν τέλει και θα τα κάναμε διαφορετικά αν τα ξαναβρίσκαμε μπροστά μας. Αν ήταν να επιλέξω ένα ίσως θα ήταν να μην είχαμε ενθουσιαστεί τόσο στα πρώτα βήματα ανάπτυξης και να διαλέγαμε καλύτερα και με αυστηρότερα κριτήρια νέους συνεργάτες. Αλλά ήταν και αυτό ένα μάθημα που έκανε την τωρινή ομάδα των 20+ ανθρώπων του Men Of Style, να είναι πλέον τόσο δυνατή. 

emea: Το «Apla+Andrika» είναι η Νο1 ανδρική εκπομπή στην Ελλάδα με 15,7 εκατομμύρια προβολές μόνο στο YouTube. Πως το καταφέρατε αυτό μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα; 

Σπ.Ανδριανός: Με 5 βήματα. 1. Καλή παρέα που σε ωθεί να εξελιχθείς και σε ενισχύει  2. Ποιοτικές συζητήσεις με γνώση και χιούμορ 3. Γνωστές προσωπικότητες ως καλεσμένοι σε ποιοτική φιλοξενία 4. Υψηλή ποιότητα παραγωγής εικόνας και ήχου  5. Διαμοιρασμός σε όλες τις σύγχρονες πλατφόρμες που αξιοποιεί το κοινό και σε χρονική συνέπεια. Όλα όσα δηλαδή λείπουν από την σύγχρονη τηλεοπτική πραγματικότητα και ο κόσμος αρχίζει να τα εκτιμά όλο και περισσότερο. Για εμάς το content creation είναι εξίσου σημαντικό με το content delivery. Φτιάχνεις το καλύτερο υλικό που μπορείς και δίνεις ίδια ενέργεια για να φτάσει σωστά στους σωστούς ανθρώπους. Παράλληλα συνεχίζουμε και εμείς να εξελισσόμαστε και σαν κανάλι στο Youtube, οπότε στο Men Of Style, δεν θα δεις μόνο Apla + Andrika podcast πλέον, θα δεις και το Όλο Προβλήματα show, του Χρήστου Παπανίκα, το “Κοίτα τη δουλειά σου” που έχει να κάνει με ζητήματα εργασίας και επιχειρηματικότητας και το παρουσιάζω εγώ και άλλες εκπομπές που θεωρούμε ότι προσφέρουν αξία στο κοινό μας. 

emea: Πέρυσι κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Έσοπτρον το πρώτο σας best seller  βιβλίο με τον τίτλο «Άνδρας Αξίας». Πως αποφασίσατε να γράψετε ένα βιβλίο; 

Σπ.Ανδριανός: Αν μου έλεγες πριν από 2 χρόνια ότι το 2021 θα ήμουν συγγραφέας ενός best seller με τέτοια αποδοχή θα σε κοιτούσα περίεργα. Πραγματικά πολλά από όσα μας συμβαίνουν σε αυτό το ταξίδι με το Men Of Style, είναι και για εμάς που τα ζούμε, σχεδόν ονειρικά. Είχαμε σκοπό να δημιουργήσουμε ένα βιβλίο – εγχειρίδιο για να βοηθήσουμε ακόμα περισσότερο τους ανθρώπους που έρχονται στα μαθήματά μας. Όσο εξελισσόταν η ύλη του, καταλάβαμε ότι έχουμε κάτι στα χέρια μας που χρήζει ευρύτερης έκδοσης καθώς θα μπορούσε να βοηθήσει περισσότερους ανθρώπους, όχι μόνο όσους εκπαιδεύονται σε εμάς. Σε συνεργασία με τις εκδόσεις Έσοπτρον καταλήξαμε σε ένα βιβλίο αναφοράς, το πρώτο στο είδος του ευρείας κυκλοφορίας στην Ελλάδα και είναι μεγάλη μας τιμή που πλέον έχει φτάσει στις βιβλιοθήκες χιλιάδων ανθρώπων. 

emea: Κατά την προσωπική σου άποψη γιατί το βιβλίο «Άνδρας Αξίας» γνώρισε τόσο γρήγορα μεγάλη επιτυχία για τα ελληνικά εκδοτικά δεδομένα;

Σπ.Ανδριανός: Ο κύριος λόγος είναι επειδή πρόκειται για πρακτική γνώση σε εξαιρετικά ευανάγνωστη μορφή που μπορεί να δώσει πληροφορίες και ώθηση σε κάθε άνθρωπο, σε όποιο επίπεδο και αν βρίσκεται επικοινωνιακά. Το βιβλίο στήθηκε επιτηδευμένα με αυτό το τρόπο καθώς σκοπός μας δεν είναι να κάνουμε επίδειξη συγγραφικού ταλέντου και να γεμίσουμε σελίδες με ωραίες εκφράσεις αλλά με λιτό και με ροή λόγο να προσφέρουμε στον αναγνώστη τεχνική αλλά και τρόπο σκέψης που θα τον βοηθήσει άμεσα. Και αν κρίνουμε από την ανταπόκριση της αγοράς και τις κριτικές, το πετύχαμε αρκετά καλά. 

emea: Με δεδομένο πως έχετε αναγνώριση και επιτυχία στα ψηφιακά μέσα (YouTube, Instagram, Spotify, κτλ) γιατί επιλέξατε την έντυπη έκδοση; 

Σπ.Ανδριανός: Ακριβώς επειδή έχουμε την αναγνώριση στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα και επειδή το μήνυμα του Men Of Style πρέπει να περάσει με κάθε τρόπο, αποφασίσαμε το βιβλίο μας να κυκλοφορήσει μόνο σε έντυπη μορφή, Ο κάθε άνθρωπος απολαμβάνει να καταναλώνει περιεχόμενο με διαφορετικούς τρόπους και υπάρχει ένα τεράστιο κοινό στο χώρο του βιβλίου που θέλαμε να έρθουμε σε επαφή μαζί του. Άλλωστε αν και αξιοποιούμε την τεχνολογία, είμαστε αρκετά παραδοσιακοί σε πολλά και πιστεύω θα συμφωνήσουν οι αναγνώστες ότι τίποτα δε συγκρίνεται με την αίσθηση που σου δίνει το να πιάσεις στα χέρια σου ένα καινούριο βιβλίο με πολυτελή έκδοση. 

emea: Από τις συμβουλές στα μαθήματα και από τα video και τα podcasts στις συνεδρίες  και στην Ακαδημία. Και μάλιστα στην Digital Academy. Στοχευμένη επιλογή για την περαιτέρω αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ή προσαρμογή στις νέες συνθήκες, όπως διαμορφώθηκαν τους τελευταίους μήνες από την πανδημία του κορωνοϊού;    

Σπ.Ανδριανός: Η πλατφόρμα Digital Academy είχε ετοιμαστεί τεχνικά από τον Δεκέμβριο του 2019 και κάναμε επίσημο launch 17 Ιανουαρίου του 2020 στο κοινό μας με ένα απλό βίντεο στο Youtube. Φυσικά όλοι ξέραμε ότι η εκπαίδευση έχει και διαδικτυακό μονοπάτι και για αυτό μπήκαμε στη διαδικασία να την αναπτύξουμε εξ’ αρχής, αλλά δεν περιμέναμε αυτό που ήρθε στη πρώτη καραντίνα που όλοι στράφηκαν στο internet για την εκπαίδευσή τους. Θα είμαι ειλικρινής. Ήταν μια μεγάλη τύχη για εμάς, που μας βρήκε πανέτοιμους σε αυτό το κομμάτι η πανδημία. Τότε η ανάγκη σημείωσε κατακόρυφη αύξηση και εκτός του ότι βοήθησε την εταιρεία να ξεπεράσει το σκόπελο της καραντίνας εισοδηματικά, μας έδειξε ότι το κοινό μας, απολαμβάνει τις παροχές μας και με αυτό τον τρόπο. Μετά τους πρώτους εκατοντάδες χρήστες  και την ανταπόκριση που είχαμε, η παλιά πλατφόρμα δεν άντεξε, επενδύσαμε και φτιάξαμε νέα αρτιότερη τεχνικά με νέους συνεργάτες, διπλασιάσαμε το εκπαιδευτικό υλικό, εισάγαμε και νέα εκπαιδευτικά features και πλέον το Digital Academy αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής εμπειρίας που προσφέρει το Men Of Style. Για αυτό και έχει 3.000 πλέον εγγεγραμμένους χρήστες. 

emea: Με ποιόν τρόπο μπορεί ένας νέος επιχειρηματίας να διαχειρίζεται τα λάθη και τα εμπόδια που προκύπτουν; Τι έδειξε η δική σας εμπειρία τα προηγούμενα χρόνια; 

Σπ.Ανδριανός: Είμαι υπέρμαχος της fail fast λογικής. Αν δεν κάνεις λάθη δύσκολα θα μάθεις και ένας πολύ καλός τρόπος για να δεις τι δουλεύει είναι να βγάλεις από τη μέση γρήγορα και με μικρό κόστος, ότι ΔΕΝ δουλεύει. Για μένα τα λάθη είναι καθαρά σκαλοπάτια για την επιτυχία. Οφείλεις να κάνεις πολλά, μικρά και γρήγορα. Βέβαια κάθε λάθος έχει επιπτώσεις. Αν έχεις φροντίσει τα ρίσκα που παίρνεις να είναι υπολογιζόμενα, να υπάρχουν εφεδρείες και να έχεις ομάδα που σε ενισχύει τότε το λάθος είναι θεμιτό. Σε ότι αφορά τα εμπόδια, η επιχειρηματικότητα κακά τα ψέματα είναι ένα πολύ εχθρικό πεδίο. Το να τα ξεπερνάς είναι βασική δεξιότητα στο job description του επιχειρηματία και δη του Έλληνα. Άρα ένας νέος επιχειρηματίας που νιώθει ότι τα εμπόδια τον καταβάλλουν, σίγουρα πρέπει να ζητήσει βοήθεια από εμπειρότερους ή να σκεφτεί σοβαρά αν η επιχειρηματικότητα είναι εν τέλει πραγματικά για αυτόν. Ξέρω ότι δεν είναι η δημοφιλέστερη άποψη,  αλλά ας συμφωνήσουμε ότι δεν μπορούμε να είμαστε όλοι καλοί σε όλα. 

emea: Ως νέος επιχειρηματίας, τι θα συμβούλευες όσους νέους ανθρώπους έχουν πρωτότυπες ιδέες, όπως είναι το «Men of Style»; Να ρισκάρουν, ιδρύοντας την δική τους εταιρεία (startup) ή να αναζητήσουν μια θέση εργασίας σε εταιρεία για να αποκτήσουν εμπειρίες και ένα σταθερό εισόδημα; 

Σπ.Ανδριανός: Είναι μια σειρά από παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ώστε να αξιολογήσουμε αν η ιδέα είναι άμεσα υλοποιήσιμη ή χρειάζεται να ωριμάσει η ίδια, η ομάδα ή η αγορά. Δεν θα είναι σωστό να απαντήσουμε γενικά. Σίγουρα όμως μπορώ να πω ότι ως νέος επιχειρηματίας που “απογαλακτίστηκα”  από την ασφάλεια ενός σταθερού εταιρικού περιβάλλοντος και προχώρησα σε υλοποίηση μιας τολμηρής ιδέας, θα είχα τρομερές τύψεις αν δεν το έκανα. Οπότε όποιος νιώθει το “σαράκι” της επιχειρηματικότητας και έχει μια ιδέα που πραγματικά πιστεύει ότι θέλει να υλοποιήσει που τον “καίει” μέσα του, να μην εξετάσει αν θα το κάνει, αλλά το πότε. Γιατί αν δεν το κάνει ποτέ, ο εαυτός του θα τον κρίνει αυστηρά.  

emea: Ποιά είναι τα σχέδια σας για τα επόμενα 2-3 χρόνια; Ποιές άλλες υπηρεσίες ή προϊόντα σχεδιάζετε να υλοποιήσετε κατά προτεραιότητα; 

Σπ.Ανδριανός: Σημαντικό χαρακτηριστικό μας είναι ότι όλο αλλάζουμε και όλο δημιουργούμε κυρίως για να μη νιώθουμε και εμείς οι ίδιοι στάσιμοι. Ξεκινάμε νέο ενισχυμένο πρόγραμμα εκπομπών αυτοβελτίωσης στο κανάλι μας με ακόμα περισσότερο υλικό, ενισχύουμε ακόμα περισσότερο με εκπαιδευτικά video σεμινάρια το Digital Academy και δημιουργούμε και ένα κύκλο σεμιναρίων για ζωντανή μακροχρόνια εκπαίδευση μέσω internet που αφορά σε ανάπτυξη soft skills  μέσω του VIP Masterclass που μπορούν να βοηθήσουν σε κάθε κομμάτι της ζωής του συμμετέχοντα, από την ηγεσία στην εργασία και την στοχοθεσία στην καθημερινότητά του μέχρι και την ενίσχυση των σχέσεων του με φίλους, συντρόφους και συνεργάτες. 

emea: Προσωπικά έχεις κάποιον Έλληνα ή ξένο επιχειρηματία ως πρότυπο;
Σπ.Ανδριανός: Πρότυπο όχι αλλά θαυμάζω πολλούς. Θα αναφερθώ στο Νίκο Δανδράκη γιατί όχι μόνο προχώρησε σε ένα εκπληκτικό disrupt μιας παραδοσιακής αγοράς, όχι μόνο αντιμετώπισε ένα εχθρικό ελληνικό σύστημα αλλά κατάφερε να διαπραγματευτεί ένα επιτυχημένο exit με έναν κολοσσό όσο άνοιγε νέες αγορές για το Βeat γεωγραφικά. 

emea: Έχοντας τον τριπλό ρόλο του παρουσιαστή, εκπαιδευτή και επιχειρηματία, ποιό θεωρείς ότι είναι το πιο δύσκολο και ποιό είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της καθημερινής λειτουργίας του «Men of Style»; 

Σπ.Ανδριανός: Μακράν το πιο δύσκολο κομμάτι είναι αυτό που θέτουμε και εμείς πώς πρέπει να καλύπτεται χωρίς εκπτώσεις. Την ικανοποίηση του Πελάτη. Και αυτό δεν είναι μια όμορφη έκφραση για να απαντήσω κάτι τυπικό. Ως ανθρωποκεντρική εταιρεία εξ ορισμού, δίνουμε σημασία πρώτα στον άνθρωπο. Και παράλληλα η σημαντικότερη οντότητα σε μια επιχείρηση είναι ο Πελάτης. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη να βοηθήσουμε πραγματικά τον άνθρωπο, την ίδια στιγμή φροντίζουμε να νιώθει και ικανοποίηση ο Πελάτης. Όχι, μόνο με την ποιότητα των γνώσεων, του εκπαιδευτικού υλικού και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και με την after sales υποστήριξη. Αυτό καθημερινά είναι το μεγαλύτερο στοίχημα για εμάς. 

emea: Πως βλέπεις τον εαυτό σου και την εταιρεία σε μια δεκαετία; 

Σπ.Ανδριανός: Ξεκινώντας από ένα μικρό γραφειάκι 10 τετραγωνικών που μοιραζόμασταν με άλλους τώρα είμαστε σε ένα μεγάλο γυάλινο κτίριο στο κέντρο της Αθήνας με διώροφες υποδομές που όσοι επισκέπτονται θαυμάζουν. Ονειρευόμαστε ολίγον τι παιδικά, σε 10 χρόνια να είμαστε σε ένα ακόμα πιο μεγάλο και πολυόροφο κτίριο και κάθε άνθρωπος θα θέλει να μας επισκεφτεί και να μας γνωρίσει. Παράλληλα, ευελπιστούμε να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο η αναγνωρισιμότητα του brand του Men Of Style και να είμαστε και εμείς καλά να το θαυμάζουμε ως το παιδί μας που μεγαλώνει. Προσωπικά θεωρώ σε 10 χρόνια θα είμαι στη πιο ώριμη επιχειρηματική μου φάση ώστε να οδηγώ την ομάδα μου και να βοηθώ τους συνεταίρους μου να ξεπερνάμε εμπόδια των μεγαλόπνοων στόχων που εμείς οι ίδιοι θα βάζουμε για να εξυπηρετούμε έτσι καλύτερα την αποστολή μας. Πραγματικά εύχομαι αυτό το ταξίδι να μη τελειώσει ποτέ και να βρίσκουμε όλο και περισσότερους συμμάχους σε αυτή τη πορεία, επειδή αξίζει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ