Coffee Island: Το χρονικό της ελληνικής «αυτοκρατορίας» του καφέ

Η πορεία από το μικρό καφεκοπτείο της Πάτρας στα… σαλόνια του Ντουμπάι και του Λονδίνου

Όταν o Βαγγέλης Λιόλιος άνοιγε ένα χαριτωμένο καφεκοπτείο στην Πάτρα το 1999, δεν φανταζόταν τον αντίκτυπο που θα είχε η πρωτοβουλία του στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή. Η έλευση της Coffee Island ανέτρεψε εξ’ ολοκλήρου τα δεδομένα στο χώρο της καφεστίασης, με την εταιρεία να αφήνει το στίγμα της όχι μόνο στην εσωτερική αγορά αλλά και πέρα από τα ελληνικά σύνορα.

Ο όρος “success story” περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο την πρωτοφανή επιτυχία του εγχειρήματος, το οποίο έθεσε νέα standards στην ελληνική αγορά του καφέ. Μένοντας πιστή στη φιλοσοφία της για καινοτομία, συνεχή εξέλιξη και αγάπη για τον ποιοτικό καφέ η Coffee Island έχει καταφέρει να δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο καφεστίασης στην Ελλάδα με 400 καταστήματα σε όλη την επικράτεια, ενώ παράλληλα εργάζεται εντατικά για την ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό, δίνοντας ήδη το «παρών» σε 49 σημεία στην Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

Το πρώτο Coffee Island άνοιξε στην αχαϊκή πρωτεύουσα το 1999 ως ένα μικρό αλλά κομψό καφεκοπτείο. Πέρα από ξεχωριστά χαρμάνια. το κατάστημα πωλούσε μια σειρά διαφορετικών προϊόντων, από σοκολάτες και μπαχαρικά μέχρι σκεύη ειδικά σχεδιασμένα για τους λάτρεις του καφέ. Λίγο αργότερα το κατάστημα μεταφέρθηκε στην ίδια οδό (Ρήγα Φεραίου 98) όπου λειτουργεί ακόμα και σήμερα.

Γρήγορα, η Coffee Island απέκτησε μεγάλο έρεισμα στην ελληνική αγορά της καφεστίασης, με βασικά όπλα στη «φαρέτρα» της τα πρωτότυπα χαρμάνια, τη βαθιά γνώση στα μυστικά του καφέ και την προσφορά μιας πλούσιας εμπειρίας για τον καταναλωτή. Το ελληνικό κοινό, παραδοσιακά λάτρης του καλού καφέ, αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της νεοσύστατης εταιρείας. Η εφαρμογή ενός καλά σχεδιασμένου επιχειρηματικού μοντέλου σε συνδυασμό με την προσήλωση στις αξίες της εταιρείας για ποιοτικό καφέ χωρίς εκπτώσεις, εκτόξευσαν την Coffee Island, με την εταιρεία να βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.

Το 2006 αποτέλεσε έτος σταθμό στην πορεία της Coffee Island. Η εταιρεία προχώρησε στην ίδρυση του δικού της roastery για το καβούρδισμα των κόκκων, επενδύοντας σημαντικά σε εξοπλισμό και τεχνογνωσία αποκτώντας έτσι τον πλήρη έλεγχο στην επεξεργασία του άφρυκτου καφέ. Τρία χρόνια αργότερα, η έλευση του Κωνσταντίνου Κωνσταντινόπουλου σηματοδότησε την άνοδο της αυτοκρατορίας της Coffee Island, ενώ την ίδια χρονιά η εταιρεία άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Κύπρο. 

Ο καινοτόμος σύμβουλος επιχειρήσεων με σπουδές στη μηχανολογία και την αεροναυπηγική, ο οποίος σήμερα κατέχει τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου, συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της στρατηγικής της Coffee Island για την επόμενη δεκαετία κατά την οποία η εταιρεία έγινε ένα από τα πιο “hot” ονόματα στο ελληνικό επιχειρείν. Συνοδοιπόρος στο ταξίδι της εταιρείας προς την κορυφή είναι ο αδελφός του, Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος σήμερα κατέχει τη θέση διευθυντή στα τμήματα Operation και Research and Development της Coffee Island Τα δύο αδέρφια έθεσαν στο επίκεντρο της αλυσίδας καταστημάτων τον espresso, ενώ σημαντικό κομμάτι στην αδιαμφισβήτητη επιτυχία της εταιρείας έπαιξε η αλλαγή στη νομοθεσία για την καφεστίαση το 2010, σύμφωνα με την οποία τα καφεκοπτεία θα μπορούσαν στο εξής να σερβίρουν καφέ.

Το 2013 η Coffee Island με στόχο την προσφορά μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας καφέ στους καταναλωτές, συστήθηκε εκ νέου στο ελληνικό κοινό, προχωρώντας στον επανασχεδιασμό της εταιρικής ταυτότητας. Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η Coffee Island επένδυσε εκ νέου στις εγκαταστάσεις της ενώ προχώρησε σε συμφωνίες για την προμήθεια άφρυκτου καφέ από μικρούς κυρίως καλλιεργητές μένοντας μακριά από τις μεγάλης κλίμακας φάρμες. Παράλληλα, η Coffee Island επένδυσε στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού ενώ αξίζει να αναφερθεί πως οι εργαζόμενοι της εταιρείας απαρτίζονται ως επί το πλείστον από νέους.

Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, η Coffee Island σημείωσε αλματώδη ανάπτυξη ανοίγοντας υποκαταστήματα στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας και της Κύπρου, ενώ το 2016 η εταιρεία καφεστίασης μπήκε δυναμικά στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου εγκαινιάζοντας το πρώτο καφεκοπτείο Coffee Island στο Λονδίνο. Η επέκταση της Coffee Island στις αγορές του εξωτερικού συνεχίστηκε με επιτυχία και τα επόμενα χρόνια. Το 2017 επεκτάθηκε για πρώτη φορά υπερατλαντικά, ανοίγοντας το πρώτο καφεκοπτείο στο Τορόντο του Καναδά, ενώ μέχρι το 2019 η εταιρεία είχε παρουσία σε τρεις ηπείρους (Ευρώπη, Αμερική και Μέση Ανατολή). Η Coffee Island απέσπασε για το επιχειρηματικό της όραμα σειρά διακρίσεων σε διακεκριμένους διεθνείς διαγωνισμούς. Το 2016, το 2018 και το 2019 βραβεύθηκε στα Allegra European Coffee Awards, τον κορυφαίο Ευρωπαϊκό θεσμό στον κλάδο της καφεστίασης, ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ στη Νότια Ευρώπη.

Παρά το γεγονός πως η πανδημία  επέφερε σημαντικό πλήγμα στον κλάδο της καφεστίασης, η Coffee Island επέδειξε σημαντικές αντοχές απέναντι στις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης. «Η Coffee Island κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία αυτήν την πρόκληση. Μέχρι στιγμής είμαστε υγιείς ενώ η διαχείρισή μας κρίθηκε άκρως επιτυχημένη. Σε αυτό, συνεισέφερε το δυναμικό της εταιρείας που έπαιξε σημαντικό κοινωνικό ρόλο, επιδεικνύοντας ωριμότητα και τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας» τόνισε o CEO της αλυσίδας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, μιλώντας στο emea.gr για την πορεία της Coffee Island την περσινή χρονιά. Το 2020, η Coffee Island ξεπερνώντας τις πρωτοφανείς προκλήσεις ολοκλήρωσε το άνοιγμα 24 νέων καταστημάτων, ενισχύοντας σημαντικά τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στις περιοχές του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Στις αρχές Απριλίου η Coffee Island έσπασε ένα ακόμα ρεκόρ εγκαινιάζοντας το τετρακοσιοστό κατάστημα στο δίκτυό της. Μάλιστα, το νέο Coffee Island έκτασης 70 τ.μ. βρίσκεται στην Πάτρα, την πόλη από την οποία η εταιρεία ξεκίνησε το 1999. Λίγες μέρες αργότερα, άνοιξε τις πόρτες του το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στο Υβερντόν της Ελβετίας. Το 49ο κατάστημα της εταιρείας στο εξωτερικό βρίσκεται στην καρδιά του ολοκαίνουριου και πολυλειτουργικού κέντρου επιχειρήσεων και υπηρεσιών EXPLORiT Business & Services. Αξίζει να σημειωθεί πως η Coffee Island θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για την προσφορά μιας πρωτοποριακής εμπειρίας στους πελάτες. Έτσι, δύο “Coffee Island” ρομπότ βρίσκονται στη διάθεση των επισκεπτών για να σερβίρουν τον καφέ τους, οπουδήποτε μέσα στο κέντρο, αλλά και να βοηθήσουν στην πιο προσωποποιημένη επιλογή καφέ ή άλλου ροφήματος ανάλογα με τις γευστικές προτιμήσεις των επισκεπτών.

Το πλάνο ανάπτυξης της Coffee Island για το πρώτο εξάμηνο του 2021 περιλαμβάνει το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων, γεγονός που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης της στην ελληνική αγορά. Προτεραιότητα της εταιρείας αποτελεί η ποιοτική ανάπτυξη του δικτύου της και η ακόμα μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά, τόσο μέσω των κλασικού τύπου καταστημάτων της, όσο και μέσω του νέου μοντέλου «Coffee Little Island».

Μετρώντας περισσότερες από δύο δεκαετίες στην ελληνική αγορά, η περίπτωση της Coffee Island αποτελεί ένα εκλεκτό παράδειγμα επιχειρηματικής σκέψης και οράματος. Η εταιρεία διατηρεί αναλλοίωτες τις αξίες με τις οποίες πορεύεται από τη στιγμή που άνοιξε το πρώτο μικρό καφεκοπτείο στην Πάτρα το μακρινό 1999. Αφουγκραζόμενη τις ανάγκες και τα θέλω των καταναλωτών και εξελισσόμενη συνεχώς, η Coffee Island ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες προσφέροντας έως και σήμερα “μοναδικό καφέ για μοναδικούς ανθρώπους”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ