Optasia: Η παγκόσμια ηγέτιδα του fintech που έχει τη βάση της στην Ελλάδα

Η ιστορία της πολυεθνικής εταιρείας που έχει το επιχειρηματικό της κέντρο στην Αθήνα

Η προσέλκυση ξένων επενδύσεων βρίσκεται σταθερά στους βασικούς οικονομικούς στόχους της χώρας μας εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Ωστόσο, ήδη υπάρχουν μεγάλες ξένες εταιρείες που όχι μόνο δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, αλλά μάλιστα την έχουν θέσει και ως κέντρο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, για τις οποίες ίσως δεν συζητάμε όσο θα έπρεπε. Μία τέτοια περίπτωση είναι και η Optasia, πολυεθνική εταιρεία που κατέχει ηγετική θέση στον τομέα του fintech παγκοσμίως και έχει το επιχειρηματικό κέντρο να βρίσκεται στην Αθήνα.

Η εταιρεία έχει στον πυρήνα των υπηρεσιών της μια πλήρως ολοκληρωμένη, πολυχρηστική πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης, που περιλαμβάνει τη βαθμολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας (credit scoring), τη λήψη οικονομικών αποφάσεων, την πληρωμή και την είσπραξη.

Πώς ξεκίνησε το «ταξίδι» της εταιρείας

Το ταξίδι της Optasia, η αρχική ονομασία της οποίας ήταν Channel VAS, ξεκίνησε από την Νιγηρία, μέσα από την έντονη δράση του επιχειρηματία Bassim Haidar στο χώρο των τηλεπικοινωνιών στην χώρα.

Ο Haidar γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νιγηρία από Λιβανέζους γονείς οι οποίοι εργάζονταν εκεί. Σπούδασε στο Λίβανο και στη συνέχεια το 1991 επέστρεψε στη Νιγηρία, όπου ξεκίνησε την πρώτη την πρώτη του επιχειρηματική δραστηριότητα, μια εταιρεία που παρείχε τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, σε μια εποχή που οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές της Νιγηρίας ήταν υποτυπώδεις. Έπειτα ακολούθησαν και άλλες επιχειρήσεις δορυφορικής τηλεόρασης και Logistics.

Η χρονιά όμως που μπήκαν οι βάσεις της σημερινής επιτυχίας του Bassim Haidar ήταν σίγουρα το 2003, όταν ξεκίνησε την Channel IT, μια εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού για τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, η οποία δραστηριοποιείτο αρχικά στη Νιγηρία. Το 2010 πέρασε στην ανάπτυξη λογισμικού για υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας πολλών αναπτυσσόμενων χωρών στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Λατινική Αμερική. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι οι εταιρείες του ομίλου ήταν από τις πρώτες που πρόσφεραν υπηρεσίες fintech, και συγκεκριμένα μικρο-δάνεια μέσω κινητών τηλεφώνων στην Αφρική, το 2010.

Με αυτό τον τρόπο ο όμιλος οδηγήθηκε στη δημιουργία της Channel VAS το 2012 ως μέρος του Channel IT Group, με στόχο να γίνει ο κυρίαρχος προμηθευτής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Value Added Services) και οικονομικών υπηρεσιών μέσω κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε αναπτυσσόμενες αγορές.

Η Ελλάδα στο επίκεντρο της στρατηγικής της 

Στρατηγικό κομμάτι της παγκόσμιας εξάπλωσης της εταιρείας, ήταν η έναρξη της λειτουργίας των κεντρικών γραφείων της στην Ελλάδα στα μέσα του 2015. Μπορεί η οικονομική έδρα της εταιρείας να βρίσκεται στο Ντουμπάι, ωστόσο η Ελλάδα αποτελεί ουσιαστικά το επιχειρησιακό κέντρο  για την εταιρία, παρέχοντας υποστήριξη για τις δράσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο σε τομείς όπως η έρευνα και ανάπτυξη (R&D), η λογιστική υποστήριξη, το marketing και ο ποιοτικός έλεγχος, μεταξύ άλλων. Επίσης, μέσω των ελληνικών γραφείων, η εταιρεία μπορεί να εφαρμόζει και να υποστηρίζει εσωτερικά την ανάπτυξη και την επέκταση των υπηρεσιών και των τεχνολογιών της. Η Αθήνα λειτουργεί ως ένα ιδανικό hub για την εταιρεία λόγω και της γεωγραφικής της θέσης, καθώς γεφυρώνει ιδανικά τις αποστάσεις μεταξύ Μέσης Ανατολής, Αφρικής, Ασίας και Ευρώπης.

Η μετονομασία σε Optasia

Τον Μάρτιο του 2022 μετά από δέκα και πλέον χρόνια απρόσκοπτης λειτουργίας η εταιρεία αποφάσισε να ανοίξει μια νέα σελίδα και να μετονομαστεί σε Optasia. Η μετονομασία έγινε στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας για επέκταση σε παγκόσμιο επίπεδο, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στις αναδυόμενες αγορές.

H Optasia έφερε ριζοσπαστικές καινοτομίες ενισχύουν ακόμη περισσότερο την οικονομική επανάσταση που λαμβάνει χώρα στις αναδυόμενες αγορές μέσω των fintech λύσεων. Υποστηρίζοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό τοπικών τραπεζών μέσα από τις προσφερόμενες υπηρεσίες της, τις βοηθά να χρηματοδοτούν τις δυναμικά αναπτυσσόμενες οικονομίες των χωρών τους ελαχιστοποιώντας το ρίσκο τους.

Μέσω του αποκλειστικού της λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης, η Optasia επεξεργάζεται και αναλύει μη δομημένα συμπεριφορικά δεδομένα. Έτσι, δημιουργεί μοναδικά προφίλ για κάθε καταναλωτή, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για την εξατομίκευση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

Επιπλέον, οι συγκεκριμένοι οργανισμοί έχουν τη δυνατότητα να συλλέξουν τις απαραίτητες πληροφορίες προκειμένου να προβούν σε ασφαλείς αποφάσεις αναφορικά με την πιστωτική αξιοπιστία, χάρη στη ριζοσπαστική αυτή τεχνολογία.

Σήμερα, η Optasia έχει πελάτες σε περισσότερες από 30 χώρες, ενώ οι μηνιαίοι χρήστες της αγγίζουν τα 95 εκατομμύρια.

 

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην Business Voice #52