emea business monitor

Σταύρος Ασθενίδης: “Αν το κράτος δεν είναι έτοιμο για νέες ιδέες και συνεργασίες, θα κάνουμε τα πάντα για να γίνει”

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της "Κοινωνία της Πληροφορίας" μίλησε στο emea.live

Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημοσίου τομέα, που επιταχύνθηκε μέσα στην πανδημία, αλλά και τον ρόλο της “Κοινωνία της Πληροφορίας” σε αυτή τη διαδικασία, μίλησε στο σημερινό emea.live, ο Σταύρος Ασθενίδης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της “Κοινωνία της Πληροφορίας” ξεκίνησε τη συζήτηση αναλύοντας συνοπτικά της ιστορία της τελευταίας και φτάνοντας σταδιακά μέχρι το σήμερα. Όπως εξήγησε, η ΚτΠ ιδρύθηκε πριν από περίπου είκοσι χρόνια, αναλαμβάνοντας έναν εκτελεστικό ρόλο και υλοποιώντας πληθώρα έργων ψηφιακού μετασχηματισμού.

“Η πρώτη δεκαετία ήταν εξαιρετική, με πολύ σημαντικά έργα όπως ο ΑΜΚΑ και το TaxisNet. Μετά ήρθε η κρίση και δυστυχώς η Κοινωνία της Πληροφορίας περιήλθε σε μία περίεργη κατάσταση. Πολλά αξιόλογα στελέχη έφυγαν και ο κεντρικός σχεδιασμός εγκαταλείφθηκε” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ασθενίδης, εξηγώντας ότι αυτό άλλαξε τα τελευταία δύο χρόνια.

Ο προηγούμενος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σημείωσε, ενέταξε την εταιρεία στην “ομπρέλα” του Υπουργείου, κάτι που συνέχισε και ο κ. Πιερρακάκης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο ρόλος της ΚτΠ να αναβαθμιστεί. “Η ΚτΠ αποτελεί αυτή τη στιγμή τον εκτελεστικό βραχίονα του υπουργείου και τα μεγαλύτερα έργα υλοποιούνται μέσα από αυτή”, εξήγησε ο κ. Ασθενίδης.

Σημειώνεται ότι ένα από αυτά τα έργα είναι ο αριθμός έκτακτης ανάγκης “112”, τη δημιουργία του οποίου ο κ. Ασθενίδης χαρακτήρισε μία από τις πιο ωραίες στιγμές στην πορεία του στο δημόσιο, αλλά και το ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, το εθνικό δίκτυο δημόσιας διοίκησης, το οποίο πρόκειται να αναβαθμίσει τις δικτυακές υπηρεσίες του δημοσίου. Στα έργα αυτά εντάσσεται επίσης το gov.gr, το οποίο είδαμε να “γεννιέται” κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σχολιάζοντας το τελευταίο, αλλά και γενικότερα όλες τις πλατφόρμες και ψηφιακές υπηρεσίες που έγιναν διαθέσιμες από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά, ο κ. Ασθενίδης τόνισε: “Πράγματι, ο κορωνοϊός έδρασε ως καταλύτης, ως επιταχυντής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημοσίου, όμως τα έργα αυτά προετοιμάζονταν εδώ και ένα χρόνο, σε κάποιες περιπτώσεις και περισσότερο. Η πανδημία έκανε αυτό, απλώς επιτάχυνε τη διάθεσή τους στο κοινό”.

Παράλληλα, εξήγησε ότι το υπουργείο, η Κοινωνία της Πληροφορίας και άλλοι αρμόδιοι φορείς συνεχίζουν να δουλεύουν πάνω σε ένα έργα ενώ συμπλήρωσε ότι υπάρχουν πάρα πολλά πεδία στη δημόσια διοίκηση που μπορούν να περάσουν σε ένα άλλο επίπεδο με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων. Όσο για το αν υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι για να στηρίξουν αυτές τις αλλαγές, η απάντηση του κ. Ασθενίδη είναι “ναι”. Αυτό που χρειάζεται πάντα, εξήγησε, είναι η σωστή καθοδήγηση.

Κλείνοντας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας αναφέρθηκε και στη νεοφυή επιχειρηματικότητα και το πώς αυτή μπορεί να συνδράμει στον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημοσίου αλλά και της οικονομίας, γενικότερα. Ο ίδιος εξήγησε ότι όσο περισσότερο ωριμάζει η αγορά και οι συνθήκες της ψηφιοποίησης, τόσο μεγαλώνει η ανάγκη για νέες φωνές και νέες λύσεις, ενώ το ζήτημα παραμένει το πώς αυτές θα έρθουν κοντά στο δημόσιο.

“Είναι έτοιμο το δημόσιο να συνεργαστεί με τέτοιες εταιρείες;” ρώτησε η δημοσιογραφική ομάδα τον κ. Ασθενίδη. “Αν δεν είναι, θα το κάνουμε”, απάντησε εκείνος, εξηγώντας παράλληλα ότι η Κοινωνία της Πληροφορίας επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή πολλές ιδέες για το πώς μπορεί να γίνει αυτό. Μία από αυτές, αποκάλυψε, είναι η δημιουργία ενός κέντρου τεχνολογικής αριστείας για το ελληνικό δημόσιο, που θα δέχεται ιδέες και προτάσεις από την αγορά, από Startups και οποιονδήποτε τεχνολογικό φορέα, για να τις αξιοποιεί.

“Φτάσαμε ως εδώ, το θέμα είναι να πάμε ακόμα παραπέρα”, είπε κλείνοντας ο κ. Ασθενίδης.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρο το emea.live παρακάτω: 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.