Το μέλλον του φυσικού καταστήματος βασίζεται στην εξατομικευμένη εμπειρία

Δεδομένων των ψηφιακών ευκολιών στις οποίες καλομαθαίνουμε ως καταναλωτές, ο παράγοντας που θα φέρει την πραγματική αλλαγή στα φυσικά καταστήματα και πιθανώς θα καθορίσει ποια θα επιβιώσουν και ποια όχι, είναι η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών

Το ερώτημα, αν και κατά πόσο ο καταναλωτής επιθυμεί να πραγματοποιεί τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα και κατ’ επέκταση αν θα συνεχίσουν να υπάρχουν εκτεταμένα δίκτυα φυσικών σημείων πώλησης στο μέλλον, ήρθε να απαντηθεί – για ακόμη μία φορά – από τη συμπεριφορά μας στις αρχές Νοεμβρίου, λίγο πριν από το νέο, οριζόντιο lockdown.

Την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου – μόλις ανακοινώθηκε η πανελλαδική αυστηροποίηση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας – αυτό που είδαμε, μέσα από την πλατφόρμα Qivos Cloud και τα σχήματα επιβράβευσης που λειτουργεί η Qivos, ήταν αύξηση τζίρου 18%, σε σύγκριση με την προηγούμενη Πέμπτη (29/10). Συγκριτικά, δε, με την αμέσως προηγούμενη ημέρα, την Τετάρτη 4/11, η άνοδος του τζίρου ήταν εκρηκτική, φτάνοντας το 82%. Με απλά λόγια, τρέξαμε στα καταστήματα ενόψει του νέου lockdown, δεδομένου ότι η σχέση μας με τα φυσικά σημεία αγορών παραμένει ισχυρή, όσο και αν εντός του 2020 καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση των online πωλήσεων -που ωστόσο δεν ξεπερνούν το 20% του συνόλου.

Η επίσκεψη σε ένα φυσικό κατάστημα είναι μία εν πολλοίς αναντικατάστατη εμπειρία, η οποία περιέχει στοιχεία άμεσης επαφής με το προϊόν και το brand, κοινωνικοποίησης και, γιατί όχι, διασκέδασης. Πόσες φορές, εξάλλου, δεν έχουμε πει «πάμε μια βόλτα στα μαγαζιά», ακόμα και όταν δεν έχουμε κατά νου να αγοράσουμε κάτι.

Από την άλλη, δεδομένων των ψηφιακών ευκολιών στις οποίες καλομαθαίνουμε ως καταναλωτές, ο παράγοντας που θα φέρει την πραγματική αλλαγή στα φυσικά καταστήματα και πιθανώς θα καθορίσει ποια θα επιβιώσουν και ποια όχι, είναι η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Ο υψηλός ρυθμός ψηφιακών αλλαγών στον κλάδο του λιανεμπορίου θα δημιουργήσει αυξημένη πίεση στις επιχειρήσεις και αναμένεται να προκαλέσει σαρωτικές αλλαγές. Οι εμπορικές επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να μετατρέψουν την πρόκληση σε ευκαιρία, είναι αυτές που αξιοποιούν άμεσα τις νέες τεχνολογίες.

Ως καταναλωτές αναζητάμε τη βέλτιστη εμπειρία, την εύκολη πρόσβαση στα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν και την προσωποποιημένη επικοινωνία. Όποιες επιχειρήσεις δεν λάβουν άμεσα δράση, δεν θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις αυξημένες απαιτήσεις των πελατών τους στο άμεσο μέλλον.  Στην Qivos, βοηθάμε τις επιχειρήσεις να απαντήσουν σε αυτήν την πρόκληση, με στόχο να βρίσκονται στην καρδιά των τεχνολογικών εξελίξεων και να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή.

Το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στη συλλογή καταναλωτικών δεδομένων από όλα τα σημεία επαφής και εν συνεχεία τη σωστή αξιοποίηση τους, χρησιμοποιώντας έξυπνες τεχνολογίες, όπως η μηχανική μάθηση. Έτσι, μπορεί να δομηθεί σωστά και να επιτευχθεί η εξατομικευμένη επικοινωνία μεταξύ της επιχείρησης και του καταναλωτή.

Η σύγχρονη αγοραστική εμπειρία, όπως αποδεικνύεται καθημερινά, απαιτεί εξατομικευμένες προτάσεις, υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης (ανεξαρτήτως σημείου πώλησης) και επιβράβευση της αφοσίωσής του πελάτη από την επιχείρηση. Ο καταναλωτής θέλει να ενημερώνεται πρωτίστως για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τον ενδιαφέρουν πραγματικά και στο κανάλι επικοινωνίας που εκείνος έχει ορίσει ότι επιθυμεί να λαμβάνει σχετικό περιεχόμενο.

Εταιρείες που εφαρμόζουν μια ενοποιημένη στρατηγική στον συγκεκριμένο τομέα αυξάνουν τις πωλήσεις έως και 25%. Η μετάβαση, από μια γραμμική καταναλωτική εμπειρία σε μια ολιστική εμπειρία, είναι η απάντηση για το μέλλον του φυσικού καταστήματος, από το customer στο retail experience.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ