Η FedEx “γονάτισε” μπροστά στην Amazon και το ηλεκτρονικό εμπόριο

Μετά από μια συνεδρίαση η οποία άφησε την FedEx άσχημα “χτυπημένη”, η εταιρεία είδε την μετοχή της να καταγράφει απώλειες που έφτασαν το 10%. 

Ο λόγος για την εικόνα αυτή δεν είναι άλλος από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου της FedEx, στην οποία η εταιρεία χαμήλωσε τις προσδοκίες κερδών της για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο.

Αν κάποιος πρέπει να ψάξει τους λόγους για τους οποίου η FedEx οδηγήθηκε σε τέτοιες απώλειες, δεν έχει παρά να κοιτάξει εσωτερικά και να αναζητήσει για ποιο λόγο καθυστέρησε να ανταποκριθεί στις εξελίξεις. Σίγουρα, ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα “χτύπησαν” τις μεταφορές, όμως αυτό είναι ένα πρόβλημα για όλες τις εταιρείες. Το πρόβλημα που δεν κατάφερε να αναγνωρίσει και να αντιμετωπίσει η FedEx ήταν η συνεχιζόμενη άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, κάτι που οδήγησε σε πολλές μικρές αποστολές δεμάτων σε όλο τον κόσμο. 

Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει η FedEx ήταν να επενδύσει σε επέκταση και διαφοροποίηση του δικτύου της για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην διαχείριση των νέων δεδομένων, τα οποία φέρνουν και σμίκρυνση των εσόδων. Τα κόστη διαχείρισης και τα κέρδη από μαζικές αποστολές δεμάτων είναι διαφορετικά από αυτά που φέρνει το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο έχει μικρά δέματα σε χιλιάδες διαφορετικές διευθύνσεις. 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως που έχει να αντιμετωπίσει σήμερα η FedEx και αυτο που οδήγησε στην μεγάλη της πτώση στο αμερικανικό ταμπλό, είναι το γεγονός πως πια έχει ελάχιστα περιθώρια για να αντιστρέψει την κατάσταση. 

Η Amazon έχοντας δει το κενό στην αγορά, και όντως η μεγαλύτερη retail εταιρεία στον πλανήτη, έχει ήδη ξεκινήσει το δικό της τμήμα παράδοση δεμάτων, δίνοντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να έχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών. Με αυτο τον τρόπο, από πελάτης της FedEx, έγινε ανταγωνιστής της. 

Το ίδιο συνέβη και με τον μεγάλο ανταγωνιστή της FedEx, την UPS η οποία διέγνωσε το πρόβλημα που ερχόταν και φρόντισε στην αλλαγή των διαδικασιών της, επενδύοντας δισεκατομμύρια στην αλλαγή όλου σχεδόν του οργανογράμματος της εταιρείας, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες και ολοκληρώνοντας τον ψηφιακό της μετασχηματισμό. 

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, η UPS μέσα στη χρονιά να παρουσιάσει κέρδη πάνω από 20%, την ίδια στιγμή που η FedEx έχει συνολικές απώλειες 5% στο 2019 και περιθώρια κέρδους πεσμένα κατά 40% από το προηγούμενο τρίμηνο. 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ