Μανώλης Μαρσέλλος: “Πίσω από το insurancemarket.gr κρύβονται μόνο καινοτόμες λύσεις”

Ο Γενικός Διευθυντής & Co-Founder του insurancemarket.gr μας μιλά για την επιτυχία της ιστοσελίδας, ενώ παράλληλα εξηγεί τη σημασία των νεών τεχνολογιών και της καινοτομίας για τον ίδιο, την εταιρεία και συνολικά την ασφαλιστικά αγορά

Το insurancemarket.gr είναι η μεγαλύτερη ιστοσελίδα σύγκρισης ασφαλιστικών προϊόντων στην Ελλάδα, καθώς τη χρησιμοποιούν σήμερα πάνω από 1.000.000 χρήστες. Δημιουργήθηκε το 2006 από τη Moneymarket ΑΕ, τη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής χρηματοοικονομικών και ασφαλιστικών υπηρεσιών online της χώρας και από το 2012 είναι η Νο1 σε επισκεψιμότητα υπηρεσία σύγκρισης ασφαλειών.

Με την ψηφιοποίηση της αγοράς των ασφαλιστικών προϊόντων και την παροχή 100% online υπηρεσιών, με μοναδικές δυνατότητες, όπως η αντικειμενική σύγκριση και η απλοποίηση των διαδικασιών, το insurancemarket.gr έχει αλλάξει τελείως τον ασφαλιστικό κλάδο στην Ελλάδα. Θεωρείται μάλιστα η κορυφαία πλατφόρμα στον ασφαλιστικό κλάδο της Ελλάδας, έχοντας κερδίσει τα τελευταία 6 χρόνια συνολικά 14 βραβεία για την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, που εισήγαγε στις ασφάλειες!

Ο Μανώλης Μαρσέλλος, Γενικός Διευθυντής & Co-Founder του insurancemarket.gr μας μιλά για την επιτυχία αυτή, ενώ παράλληλα εξηγεί τη σημασία των νεών τεχνολογιών και της καινοτομίας για ένα εγχείρημα όπως το insurancemarket.gr αλλά και γενικότερα την ασφαλιστική αγορά. 

Πόσο σημαντική θεωρείτε την επένδυση σε καινοτόμες τεχνολογίες και διαδικασίες στον ασφαλιστικό κλάδο;

Η επένδυση στην τεχνολογία και την καινοτομία είναι ο βασικός κορμός της δικής μας δράσης. Χωρίς αυτές δεν θα μπορούσαμε να γίνουμε αυτοί που γίναμε καθώς η υπηρεσία μας βασίζεται κυρίως στην ευκολία και την online υψηλή αγοραστική εμπειρία. Το μέλλον είναι ψηφιακό. Οι καταναλωτές έχουν μάθει να κάνουν σχεδόν τα πάντα μέσα από το κινητό τους. Γιατί όχι και την ασφάλειά τους;

Η τεχνολογία βελτίωσε μόνο την ταχύτητα και την τιμή των υπηρεσιών ή επέφερε σημαντικές επιπτώσεις στην ποιότητα των υπηρεσιών, την εξυπηρέτηση του πελάτη και στον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών;

Η τεχνολογία έχει επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της δικής μας υπηρεσίας και όχι μόνο για τον πελάτη μας. Επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τους ίδιους τους εργαζομένους αλλά όπως ακριβώς αναφέρατε, οδήγησε σε εκσυγχρονισμό και αλλαγή του παραδοσιακού τρόπου ασφάλισης στα πρότυπα του εξωτερικού και ειδικότερα της Αγγλίας και της Ολλανδίας.

Οι επιπτώσεις λοιπόν για τους χρήστες δεν είναι μόνο η ταχύτητα αλλά η όλη αγοραστική εμπειρία όπως η ευκολία, η αποτελεσματική σύγκριση, η καλύτερη επιλογή που οδηγεί σε μείωση κόστους , η καλύτερη κάλυψη των αναγκών κτλ. Όσον αφορά τις ασφαλιστικές εταιρείες, στην προσπάθειά τους να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, έχουν γίνει πιο ευέλικτες και πιο σύγχρονες και έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στις online πλατφόρμες τους και στις ψηφιακές εφαρμογές.

Ποιες καινοτόμες λύσεις ή τεχνολογίες αιχμής κρύβονται πίσω από την πλατφόρμα σας;

Πίσω από την πλατφόρμα μας κρύβονται μόνο καινοτόμες λύσεις. Για παράδειγμα η άμεση σύγκριση τιμών μέσω σύνδεσης με τα συστήματα των ασφαλιστικών εταιρειών, η άμεση έκδοση συμβολαίου, το easy buy, δηλαδή η ασφάλιση χωρίς δικαιολογητικά, το best price alert που σε ενημερώνει όταν δεν έχεις την καλύτερη τιμή την στιγμή της ανανέωσής σου, η δυνατότητα να συγκρίνεις τις ασφαλιστικές εταιρείες όχι μόνο βάσει τιμής αλλά βάσει αξιολογήσεων των ίδιων των πελατών της και πολλά άλλα.

Πόσο κοντά βρισκόμαστε στην ασφάλιση με την χρήση (pay-per-use), με τη χρονοχρέωση ή με παρόμοια μοντέλα;

Νομίζω ότι είμαστε αρκετά κοντά. Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα είναι πλέον πραγματικότητα και ήδη λειτουργεί το μοντέλο της ασφάλισης με τα χιλιόμετρα σε κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες. Αυτό το μοντέλο θα δούλευε εξάλλου εξαιρετικά καλά σε περιπτώσεις όπως η αντίστοιχη που ζούμε στην οποία πολύς κόσμος αναρωτιόταν γιατί να ασφαλίζει ένα όχημα το οποίο λόγω καραντίνας δεν κινείται ή κινείται ελάχιστα.

Πώς αναμένεται να μας επηρεάσει όλους αυτό το μοντέλο ως καταναλωτές;

Θα μας επηρεάσει θετικά. Ό,τι φτιάχνεται με βάση τις ανάγκες της αγοράς έχει θετική ανταπόκριση. Το μοντέλο pay per use που αναφέραμε, δηλαδή η ασφάλιση με την χρήση είναι η 1η γενιά telematics και οδηγεί και σε μία πιο «δίκαιη» τιμολόγηση διότι δεν θα πληρώνει το ίδιο ασφάλιστρο αυτός που είναι όλη μέρα πίσω από το τιμόνι με αυτόν που οδηγεί μόνο τα Σαββατοκύριακα και θεωρητικά έχει λιγότερες πιθανότητες ζημιάς. Τα επόμενα όμως telematics θα είναι πιο εξελιγμένα και θα λαμβάνουν υπόψη και πιο ποιοτικά κριτήρια όπως π.χ. την οδηγική συμπεριφορά με αποτέλεσμα η αντιμετώπιση του κάθε πελάτη να είναι εξατομικευμένη.

Τι διαφορές στην προσέγγιση της ασφάλισης αυτοκινήτου μέσω των telematics πιστεύετε ότι θα υπάρξουν;

Τα δεδομένα που θα είναι σε θέση να λαμβάνουν οι εταιρείες μέσω telematics είναι πολύτιμα στον υπολογισμό του κινδύνου καθώς μπορούν να προβλέψουν πολύ καλύτερα την πιθανότητα ζημιάς από ό,τι τα παραδοσιακά μοντέλα πρόβλεψης.

Οι αλλαγές λοιπόν που θα φέρουν είναι αρχικά στον καθορισμό του ασφαλίστρου αλλά δεν περιορίζονται μόνο εκεί. Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να οδηγήσει σε καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και στην μείωση των ατυχημάτων! Τα οφέλη λοιπόν είναι μεγάλα και για τον καταναλωτή και για την ασφαλιστική εταιρεία.

Είναι οι νέες τεχνολογίες στην ασφάλιση σύμμαχος ή αντίπαλος των ελληνικών εταιρειών του κλάδου; Θεωρείτε ότι αποτελούν προβλήματα, προκλήσεις ή ευκαιρίες;

Όλα είναι ευκαιρίες αν είσαι ευέλικτος, έχεις όραμα και δε μένεις προσκολλημένος στο πώς έχεις μάθει. Για εμάς, η ευελιξία είναι το βασικό μας χαρακτηριστικό καθώς έχουμε αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις μέσα από τις οποίες μάθαμε και να προσαρμοζόμαστε γρήγορα και να γινόμαστε καλύτεροι.

Πώς προσεγγίζει η εταιρεία σας την επίδραση του insurtech στην ασφαλιστική αγορά γενικότερα;

Νομίζω ότι τη χαρακτηρίζει – όχι απλώς την προσεγγίζει. Το insurtech βασίζεται σε ανατρεπτικές τεχνολογίες, σε νέους τρόπους παροχής υπηρεσιών όπως ανανεώσεις, διαχείριση ζημιών, πληρωμής κτλ καθώς και σε νέα κανάλια παροχής υπηρεσιών. Αυτό είναι το δυνατό μας σημείο.

Από την αρχή των εργασιών μας έως τώρα πρωτοπορούμε ώστε να δίνουμε στον χρήστη τον ευκολότερο τρόπο να έχει το καλύτερο για αυτόν και αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μέσω καινοτόμων διαδικασιών και τεχνολογιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ