Twitter: Γιατί οι διαφημιστές απειλούν τα σχέδια του Ίλον Μασκ

Πώς τα πλάνα του CEO της Tesla για την πλατφόρμα ενδέχεται να του γυρίσουν μπούμερανγκ.
[vc_row][vc_column][vc_wp_text]

Το σίριαλ της εξαγοράς του Twitter έφτασε στο τέλος του. Την Παρασκευή ξεκίνησε και επίσημα η εποχή Μασκ για τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ο CEO της Tesla και της Space X πήρε τον έλεγχο της πλατφόρμας. Η είσοδος του πλουσιότερου άνδρα στον κόσμο στην εταιρεία ήταν θα έλεγε κανείς «θεαματική», τόσο διαδικτυακά, όσο και δια ζώσης. Ο Μασκ μπήκε στα γραφεία της εταιρείας κρατώντας στα χέρια του έναν… νιπτήρα, ενώ το πρώτο του tweet μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς έγραφε «το πουλί ελευθερώθηκε», δίνοντας έτσι μια πρόγευση για τα μελλοντικά του σχέδια για την πλατφόρμα. Ο CEO της Tesla δεν έχει κρύψει τις προθέσεις του αναφορικά με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Χαρακτηρίζοντας τον εαυτό του ως απόλυτο υπέρμαχο της ελευθερίας του λόγου, ουκ ολίγες φορές έχει δηλώσει πως υπό την ηγεσία του θέλει να γίνει άρση οποιοδήποτε περιορισμού υπήρχε μέχρι πρόσφατα στην πλατφόρμα. Μπορεί μέχρι στιγμής ο Μασκ να μοιάζει ανέγγιχτος από τους προβληματισμούς που έχουν εκφράσει οι επικριτές του, ωστόσο δεν γνωρίζουμε εάν έχει υπολογίσει όλες τις πιθανές επιπτώσεις του σχεδίου του…

Ένας από τους βασικούς λόγους της μέχρι τώρα δημοφιλίας του Twitter, όπως άλλωστε και κάθε μέσου κοινωνικής δικτύωσης, είναι το ότι οι χρήστες μπορούν να το χρησιμοποιούν δωρεάν. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στη διαφήμιση. Η συντριπτική πλειοψηφία των εσόδων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως όλοι γνωρίζουμε προέρχονται από τις διαφημίσεις. Τα σχέδια όμως του Μάσκ για την πλατφόρμα ενδέχεται να του δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα με τους διαφημιστές και να θέσουν πολύ σύντομα σε κίνδυνο τη βασική πηγή εσόδων της εταιρείας.

Μέσα σε μόλις λίγες μέρες από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, οι επικριτές του Μασκ είδαν τους φόβους τους να παίρνουν σάρκα και οστά. Μετά την επίθεση στο σπίτι της Νάνσι Πελόζι, το Twitter γέμισε με fake news, παρά τις διαβεβαιώσεις που παρείχε νωρίτερα ο Μασκ στους διαφημιστές ότι στην πλατφόρμα δεν θα μπορούν να ειπώνονται τα πάντα χωρίς συνέπειες. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Μασκ αναπαρήγαγε και ο ίδιος με ανάρτησή του, μια είδηση για το συμβάν, η οποία εν τέλει αποδείχτηκε ψευδής. Το γεγονός αυτό αναζωπύρωσε το debate σχετικά με το εάν το Twitter υπό την ηγεσία του Μασκ, αποτελεί ένα ασφαλές μέρος για τους διαφημιστές.

Όπως όλα δείχνουν, ο Μασκ δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται τα όρια μεταξύ του ρόλου του ως βασικού μετόχου της πλατφόρμας και αυτού ως χρήστη της. Ο ίδιος δεν θέτει κανέναν περιορισμό στην προσωπική του έκφραση, ενώ πολλοί ανησυχούν ότι υπό την ηγεσία του, κάτω από την επίφαση της ελευθερίας του λόγου, η πλατφόρμα θα μετατραπεί σε «άνδρο» ψευδών ειδήσεων και ρητορικής μίσους. Το γεγονός αυτό αποτελεί πηγή μεγάλης ανησυχίας για τους διαφημιστές. Κανένα brand δεν θέλει να σχετίζεται με ένα μέσο το οποίο δεν αντιπροσωπεύει τις αξίες του. Οι διαφημιστές επιλέγουν με μεγάλη προσοχή τα μέσα με τα οποία θα συνεργαστούν, καθώς δεν θέλουν να ρισκάρουν τη φήμη τους, μέσω της συσχέτισης με περιεχόμενο το οποίο μπορεί να είναι παράνομο η ακραίο.

Επομένως, το μεγαλύτερο πρόβλημα του Μασκ αναφορικά με το Twitter ίσως είναι ο ίδιος του ο εαυτός, καθώς εάν δεν λάβει τα απαραίτητα μέτρα, το μόνο που θα καταφέρει είναι να διώξει τους διαφημιστές και όλη του η επένδυση να του γυρίσει μπούμερανγκ. Στην τελική μόνο ο χρόνος θα δείξει το τι τροπή θα πάρουν τα πράγματα…

[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ