Insiders: Τo (meta) ισπανικό reality του Netflix είναι το αντίθετο του «στημένου»

Η ηθικά προβληματική μετεξέλιξη του Big Brother φτιάχνει τον ιδανικό παίκτη χωρίς ο ίδιος να το ξέρει

Η παραγωγή του Netflix αποφάσισε να βγάλει ένα reality, στο οποίο οι συμμετέχοντες δεν θα έχουν ιδέα ότι τους βιντεοσκοπούν. Αν και η κίνηση αυτή εγείρει πολλούς ηθικούς και δεοντολογικούς προβληματισμούς, φαίνεται ότι οι παίκτες συμφώνησαν να συμμετάσχουν και αυτό να προβληθεί σε διάφορες χώρες παγκοσμίως σκεπτόμενοι μάλλον τα θετικά παρά τα αρνητικά που θα έδινε το Netflix με το κοινό που μπορεί να τους εξασφαλίσει.

Συγκεκριμένα, τα άτομα που μπήκαν στο σπίτι των Insiders ήξεραν μόνο ότι βρίσκονται σε φάση οντισιόν για ένα τύπου Big Brother αλλά κανείς δεν τους ενημέρωσε ότι οι κάμερες κατέγραφαν ήδη όσα γίνονταν πριν καν αυτό ξεκινήσει, πολύ απλά γιατί το παιχνίδι είχε ήδη αρχίσει. Δεν θα υπήρχε άλλο σόου πέρα από τους ίδιους να μάχονται για ένα παιχνίδι που δε θα γινόταν ποτέ.

Πολλοί από τους παίκτες -αν όχι όλοι- είναι είτε εν δυνάμει ή εν ενεργεία influencers που στοχεύουν να απογειώσουν την καριέρα τους μέσα από την πιο δημοφιλή πλατφόρμα στον κόσμο. Μιλώντας για ηλικίες από 20 έως 30 και πλέον ετών, οι συμμετέχοντες προέρχονται από διάφορα υπόβαθρα και ίσως είναι από τα λίγα ριάλιτι που δείχνουν ορατά μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, με το φαβορί να είναι τρανς και πολλά ακόμη αγαπητά στο κοινό πρόσωπα να την εκπροσωπούν.

Τα λεφτά είναι πολλά (100.000 ευρώ) αλλά η δόξα μεγαλύτερη αν σκεφτεί κανείς πόσα εκατομμύρια παρακολουθούν Netflix ή πόσο ψηλά έχει θέσει τον πήχη η Ισπανία με τις πιασάρικες παραγωγές της. Οι κρυφές κάμερες επομένως δεν ενόχλησαν και τόσο ενώ όταν οι ίδιοι πληροφορήθηκαν για αυτές έδειξαν έκπληκτοι συνεχίζοντας να παίρνουν μέρος σε όλο αυτό.

Στο Insiders, οι συμμετέχοντες περνούν επίσης από ένα υποτιθέμενο ψυχομετρικό προφίλ, στο οποίο σκιαγραφείται το ποσοστό του ιδανικού παίκτη” με δεδομένα από το πως συμπεριφέρονται μέσα στο σπίτι, πόσο ευάλωτοι είναι ανάλογα με τον θυμό που εκδηλώνουν απέναντι στους συμπαίκτες τους και πως κινούν τα νήματα προς όφελος τους.

Αυτά κοινοποιούνται μέσω οθονών στους ίδιους τους παίκτες, οι οποίοι καλούνται να βελτιώσουν τα επίπεδα τους αν θέλουν να παραμείνουν μέσα. Παράλληλα, από τη μια δημιουργούνται συμμαχίες και από την άλλη υπάρχουν ανάμεσα τους οι πραγματικοί «insiders», ηθοποιοί-παίκτες που κινητοποιούν καταστάσεις και παίζουν κυριολεκτικά με το μυαλό των άλλων.

Προφανώς, οι πρακτικές που εισάγει η παραγωγή να ωθούν την κατάσταση σε άλλο επίπεδο καθώς όλα είναι πλασματικά χωρίς εκείνοι που παίζουν να το γνωρίζουν, και στην ουσία συνιστά μια τέλεια προσομοίωση μιας crossover τάσης – όπου το ριάλιτι χρησιμοποιεί την αυτοαναφορά για να μιλήσει για το πραγματικό προϊόν που είναι οι άνθρωποι και οι σχέσεις μεταξύ τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ