Ποιές πανελλήνιες; Φέτος εξετάζεται το πανελλήνιο στο μάθημα της πανδημίας!

Οι επόμενοι μήνες μέχρι το τέλος του χρόνου είναι κρίσιμοι και ο καθένας έχει να δώσει τις δικές του εξετάσεις

Κάθε χρόνο μετά την εαρινή σύναξη των αγροφυλάκων (για να θυμηθούμε και την παλιότερη ταινία) έρχεται ο Ιούνιος με την αγωνία (ουσιαστική και δημοσιογραφική) γονέων και εξεταζόμενων στις πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Φέτος όμως η συγκυρία κάνει την οπτική της κατάστασης διαφορετική γιατί η πραγματική πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει το πανελλήνιο σε όλα τα επίπεδα, είναι η ανταπόκριση στις απαιτήσεις της εποχής όπως αυτές προκύπτουν από την πανδημία που μπήκε θέλοντας και μη στη ζωή μας πριν από ένα περίπου χρόνο.

Το ερώτημα που τίθεται για να περάσουμε αυτές τις εξετάσεις, η αποτυχία στις οποίες δεν αφήνει εναλλακτικές, είναι το ίδιο: «κατανοήσαμε την έκταση και το βάθος της αλλαγής που απαιτείται για επιβίωση (κυριολεκτική και όχι μόνο) στην μετά εγκλεισμό και περιορισμούς περίοδο;» ενώ η απάντηση είναι διαφορετική για τα άτομα, τις επιχειρήσεις και τους παράγοντες δημόσιας διακυβέρνησης.

Για τα άτομα η επιτυχία στις εξετάσεις είναι ίσως η πιο απλή γιατί απαιτεί μόνο την κατανόηση κάποιων κανόνων (κυρίως υγιεινής) και την άσκηση κριτικής σκέψης απέναντι στην παραφιλολογία που κυκλοφορεί γύρω μας επί παντός σχετικού επιστητού (εμβόλια, σοβαρότητα/επιπτώσεις νόσησης, κ.λπ).

Για τις επιχειρήσεις, η ανταπόκριση είναι πολύ πιο δύσκολη γιατί ανάλογα με τον οικονομικό κλάδο δραστηριοποίησης οι απαιτήσεις προσαρμογής μπορεί να αφορούν απλώς σε ένα καλό προγραμματισμό της επανόδου στην πρότερη σχετική κανονικότητα, όμως σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται μικρότερη ή μεγαλύτερη έως ριζική επανεξέταση του επιχειρηματικού τους μοντέλου με σκοπό την εξασφάλιση βιωσιμότητας στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται στην δια/μετά πανδημική εποχή.

Για τους ασκούντες δημόσια διακυβέρνηση μπαίνουν τα πιο δύσκολα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την έκταση, διάρκεια και δυνατότητες υποστήριξης της κοινωνίας και της οικονομίας να ανταπεξέλθει στις πιέσεις της περιόδου. Καθίσταται ο εμβολιασμός υποχρεωτικός; Για πόσο διάστημα ασκείται επιδοματική πολιτική στις πληττόμενες οικονομικές δραστηριότητες; Ποιος «πληρώνει τον βαρκάρη» και χρηματοδοτεί τα γενναιόδωρα προγράμματα οικονομικής στήριξης; Πως κινητοποιείται ο κρατικός μηχανισμός (κλισέ αλλά αναγκαίο) για να αξιοποιήσει στο έπακρο την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και όχι μόνο;

Οι επόμενοι μήνες μέχρι το τέλος του χρόνου είναι κρίσιμοι και ο καθένας έχει να δώσει τις δικές του εξετάσεις, να βοηθήσει όπου χρειάζεται τους «συμμαθητές» του και να παίξει το ρόλο που του δόθηκε σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.

Ας είμαστε αισιόδοξοι για τις δικές μας και καλή επιτυχία στα παιδιά που δίνουν τις δικές τους εξετάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ