Δ. Μαγγιώρος (ΣΤΕΕΑΕ): «Σε σχέση με πέρυσι είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι»

O Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικίασης Αυτοκινήτων Ελλάδας παρουσιάζει τις προοπτικές στον κλάδο των ενοικιαζόμενων και διατυπώνει την εκτίμηση του για την πορεία του ελληνικού τουρισμού με βάση τα σημερινά δεδομένα.

Του Δημήτρη Μαγγιώρου

Θεωρώ ότι φέτος οι αφίξεις θα είναι περισσότερες από ότι πέρσι, άρα στο κομμάτι των τουριστικών (βραχυχρόνιων) ενοικιάσεων αυτοκινήτου ή αλλιώς Rent A Car, θα έλεγα ότι θα είμαστε λίγο καλύτερα από αυτά που πετύχαμε πέρσι. Ειδικότερα θα εκτιμούμε ότι θα έχουμε μεγαλύτερη ένταση και διάρκεια της κουτσουρεμένης σαιζόν. Αναλογιστείτε ότι το 2020 η μείωση στην κατηγορία του RAC μπορεί και να ξεπέρασε το 60% και θυμίζω ότι σε πολλές περιπτώσεις υπήρχαν ξενοδοχειακές μονάδες και εταιρείες ενοικίασης αυτοκίνητων που δεν λειτούργησαν καθόλου.

Στις πιο αστικές περιοχές η ανάγκη μετακίνησης χωρίς την χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) για λόγους υγειονομικής ασφάλειας αλλά και η υψηλή ζήτηση λόγο των lockdown για ενοικίαση van από εταιρίες διανομής, συγκράτησαν την μείωση τζίρου μεταξύ -40% με -50%.
Σαφώς το πρώτο τρίμηνο του 2021 δεν έχει καμία σχέση με το περσινό όπου τα πράγματα ήταν ακόμα προ πανδημίας και συνεπώς η κίνηση προς τα αστικά κέντρα και ειδικά την Αθήνα που έχει καθιερωθεί ως City Break, ήταν πολύ θετική για το κομμάτι των τουριστικών (βραχυχρόνιων) ενοικιάσεων αυτοκινήτου.

Η δυστυχώς αναπόφευκτη καθυστέρηση των εμβολιασμών και λόγο αυτής η έλλειψη Ταξιδιωτικού Πρωτόκολλου που λογικά θα είχε συμφωνηθεί μεταξύ των 27 χωρών αλλά και Αγγλίας, Αμερικής, Ισραήλ κτλ. Από τον Μάρτιο έχουν επηρεάσει και επηρεάζουν σημαντικά το πότε και πώς θα ανοίξει ουσιαστικά η Τουριστική Αγορά.

Για τις Μακροχρόνιες Μισθώσεις οι αντοχές της οικονομίας και ειδικότερα η δυνατότητα της Κυβέρνησης να στηρίζει με οποιαδήποτε μορφή επιχειρήσεις και εργασίας θα διαμορφώσουν την εικόνα. Είναι γεγονός ότι τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και επιδότησης της εργασίας από την Κυβέρνηση απέτρεψαν σε σημαντικό βαθμό κύματα απολύσεων που θα οδηγούσαν σε επιστροφές αυτοκινήτων και μείωση της ζήτησης για αυτοκίνητο.

Επίσης η τάση ανοίγματος της αγοράς του leasing προς τους Ιδιώτες που συνδυάζεται με την ανάγκη του κοινού για υγειονομικά ασφαλέστερη μετακίνηση αποφεύγοντας τα ΜΜΜ, θα συνεχιστεί ανοδικά και πιστεύω ότι και το leasing θα κρατήσει την θετική πορεία που είχαμε και πέρσι.

Συνοψίζοντας θεωρώ ότι σε σχέση με πέρυσι είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι, το πόσο όμως καλύτερα μπορεί να πάμε εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως, την πορεία των εμβολίων, το πόσο θα διαρκέσει-παραταθεί η καλοκαιρινή-τουριστική σεζόν και κατά πόσο θα συνεχιστούν τα μέτρα στήριξης από την Κυβέρνηση.

* Ο Δημήτρης Μαγγιώρος είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικίασης Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΤΕΕΑΕ) και Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της
ΑUTOHELLAS SA–HERTZ .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ