Ανάγκα και οι Θεοί πείθονται

Η πανδημία του κορωνοϊού επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων

Σύμφωνα με τον Πλάτωνα και οι Θεοί ακόμη πείθονται μπροστά στην ανάγκη και όπως συμπλήρωσε, αργότερα, ο Πλωτίνος: «Η ανάγκη είναι η μητέρα της εφεύρεσης».

Ο κορωνοϊός (COVID-19) έχει αλλάξει την καθημερινότητα πολλών ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Από την εργασία και την εκπαίδευση, μέχρι και την ψυχαγωγία.

Ακολουθώντας τα νέα δεδομένα όπως οι απαγορεύσεις ταξιδιών, το κλείσιμο των σχολείων, τον περιορισμό και ενίοτε αναστολή της εργασίας, αλλά και την απαγόρευση των μαζικών συναναστροφών με άλλα άτομα, πολλοί άνθρωποι στράφηκαν σε ψηφιακά εργαλεία για να διατηρήσουν, μέχρι κάποιο βαθμό, την ομαλότητα της καθημερινότητάς τους.

Πλέον η ενδεχόμενη επιθυμία να μετατρέψουμε ψηφιακά τους τόπους εργασίας και την εκπαίδευσή μας γίνεται ανάγκη προκειμένου να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά. Οι εταιρείες που θα μπορέσουν να υποστηρίξουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο μέσω της τεχνολογίας και της ταχείας μετάβασης στο ψηφιακό γίγνεσθαι θα είναι αναμφισβήτητα μπροστά από τον ανταγωνισμό τους.

Δυνατότητα εργασίας από το σπίτι

Σύμφωνα με την έρευνα του Workhuman, το ένα τρίτο των ανθρώπων στις Ηνωμένες Πολιτείες εργαζόταν από το σπίτι πριν από την πανδημία. Το Twitter και άλλοι μεγάλοι οργανισμοί ενθάρρυναν τους υπαλλήλους τους να εργάζονται από το σπίτι, ενώ άλλες εταιρείες όπως η Google και η JP Morgan είχαν αναπτύξει πρακτικές και πολιτικές απομακρυσμένης εργασίας.

Ενώ αρκετοί εργαζόμενοι εκτιμούν τη δυνατότητα της εργασίας από το σπίτι ως ένα πλεονέκτημα, πολλές εταιρείες δεν επιθυμούσαν ή δεν διέθεταν τις κατάλληλες υποδομές για να το προσφέρουν. Ωστόσο, χάρη της πανδημίας οι περισσότερες εταιρείες άρχισαν να αντιλαμβάνονται τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Όταν πολλές κινεζικές πόλεις βρέθηκαν απομονωμένες λόγω της εξάπλωσης του COVID-19, η κυβέρνηση και πολλές εταιρείες ενθάρρυναν εκατομμύρια ανθρώπους να παραμείνουν και να εργαστούν από το σπίτι. Παρά το γεγονός ότι πολλές κινεζικές εταιρείες είχαν την κατάλληλη τεχνολογία για να επιτρέψουν την εργασία από το σπίτι πριν την πανδημία, δεν υπήρχε η αντίστοιχη εταιρική κουλτούρα.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα

Telehealth

Πριν από την έκρηξη του COVID-19, είχε σημειωθεί κάποια πρόοδος στην τηλεϊατρική. Ωστόσο, τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης μπορούν και πρέπει να επεκτείνουν την τηλεϊατρική τους μέσω Internet of Things, Smartphones και Sensors που θα μεταφέρουν τα ιατρικά δεδομένα από τις ιατρικές συσκευές στη βάση δεδομένων για μελέτη και ανάλυση από γιατρούς αλλά και αυτόματα από τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν IA.

Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στη διαλογή και τη διάγνωση των ασθενειών περιορίζοντας την επαφή των ανθρώπων, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την επιβράδυνση της μετάδοσης του ιού. Σίγουρα υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στην τηλεϊατρική τα οποία θα ωφελήσουν την καθημερινότητά μας, ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές προκλήσεις που θα πρέπει να ξεπεραστούν.

Λόγω του COVID-19 τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις αυτές τώρα και όχι αργότερα. Ένα νομοσχέδιο για τη χρηματοδότηση της κρίσης λόγω του COVID-19 στο αμερικανικό Κογκρέσο απαλλάσσει από τους αυστηρούς κανόνες που συνήθως περιορίζουν τις τηλε-υπηρεσίες ιατρικής. Μια κίνηση που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις δυνατότητες της τηλεϊατρικής τόσο για το πρόβλημα τώρα, όσο και για τις ανάγκες του μέλλοντος.

Remote Learning

Καθώς ο COVID-19 εξαπλώθηκε σε πολλές χώρες του πλανήτη, τα σχολεία και τα πανεπιστήμια στράφηκαν στην απομακρυσμένη μάθησης. Τα πανεπιστήμια που διέθεταν αυτήν την εμπειρία, όπως το Harvard Business School Online ήταν καλύτερα προετοιμασμένα για τη μεταστροφή. Ωστόσο, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών οργανισμών ήρθαν για πρώτη φορά αντιμέτωποι με κάτι τέτοιο και δεν ήταν πραγματικά εξοπλισμένοι για online μαθήματα.

Τα περισσότερα ιδρύματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργούν πλέον απομακρυσμένα, εφόσον φυσικά όλα τα παιδιά διαθέτουν την απαραίτητη τεχνολογία και τα εργαλεία που χρειάζονται για να συνεχίσουν να μαθαίνουν από το σπίτι. Αναμφισβήτητα, η μετάβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση είναι αποδιοργανωτική, καθώς δεν είχε προβλεφθεί στα άμεσα σχέδια. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα έχουν την ευκαιρία να προετοιμαστούν καλύτερα στο μέλλον.

Events Going Virtual

Σε όλο τον κόσμο πολλά είναι τα συνέδρια που ακυρώνονται λόγω του COVID-19 με πρώτο μεγάλο συνέδριο το Mobile World Congress, στις αρχές Μαρτίου που ακυρώθηκε λόγω των ανησυχιών. Επίσης, το Google Cloud Next ’20 έγινε Digital Connect και το ταχύτερα αναπτυσσόμενο συνέδριο τεχνολογίας στη Βόρεια Αμερική «Collison», ήταν ένα άλλο συνέδριο που μετατράπηκε σε εικονικό ως «Collison από το Σπίτι».

Η αγορά των συνεδριών είναι μια βιομηχανία τρισεκατομμυρίων δολαρίων και αποτελούν έναν κρίσιμο τρόπο ανταλλαγής ιδεών και οικοδόμησης επαγγελματικών σχέσεων. Έτσι πλέον οι διοργανωτές προσπαθούν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ προσωπικών και απομακρυσμένων εκδηλώσεων με πλατφόρμες που συνδυάζουν βίντεο, δικτύωση και πολλά άλλα με σκοπό να προωθήσουν τα οφέλη των εικονικών εργαλείων.

Technology

Η απομακρυσμένη εργασία και μάθηση λύνει τα χέρια σε όλους εμάς με cloud meeting και εργαλεία συνεργασίας όπως το Zoom, το Viber, το Google Drive, το BOX το Whats Up, το Telegram, το WeChat Work του Tencent, το DingTalk που ανήκει στην Alibaba ή οποιαδήποτε άλλη custom platform που δίνει τη λύση στην εταιρεία να λειτουργεί ψηφιακά και απομακρυσμένα.

Τέτοιες πλατφόρμες αναπτύσσει και η Citrine κατανοώντας και παρα-μετροποιώντας τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Κάτω από τις συνθήκες του COVID-19, πολλές εταιρείες τεχνολογίας διαθέτουν εργαλεία τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν επιχειρήσεις και οργανισμούς που είναι απαραίτητο να δουλέψουν απομακρυσμένα.

Πιο συγκεκριμένα:
– Η Google επιτρέπει για αρκετούς μήνες την ελεύθερη πρόσβαση σε προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες κανονικά έχουν αμοιβή κάθε μήνα για το Hangouts Meet to all G Suite and G Suite Education customers.

– Η Microsoft πρότεινε μια δωρεάν δοκιμή έξι μηνών για την κορυφαία ομάδα των Microsoft Teams ώστε τα σχολεία, τα νοσοκομεία και οι επιχειρήσεις στην Κίνα να συνεχίσουν να λειτουργούν ακόμη και με τους περιορισμούς του κορωνοϊού.

– Η αμερικανική video-conferencing provider Zoom είδε την άνοδο της τιμής των μετοχών της κατά τη διάρκεια της κρίσης. Σαφώς οι άνθρωποι βλέπουν την αξία των εργαλείων απομακρυσμένης εργασίας. Το Zoom ανύψωσε το όριο των 40 λεπτών από το ελεύθερο βασικό πακέτο για την Κίνα όταν ο κορωνοϊός έπληξε τη χώρα. Γιατροί στην Κίνα, από περισσότερα από 1.000 νοσοκομεία, χρησιμοποίησαν την υπηρεσία για ηλεκτρονικές διαβουλεύσεις.

– Η LogMeIn προσφέρει στους φορείς παροχής υγειονομικής περίθαλψης, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τις μη κερδοσκοπικές οργανώσεις πρόσβαση στα εργαλεία βιντεοδιάσκεψης συμπεριλαμβανομένων των GoToMeeting και GoToWebinar.

– Η Cisco ενισχύει το εργαλείο της Webex για να υποστηρίξει σωστά τις εταιρείες κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού στις 44 χώρες που δραστηριοποιείται, συμπεριλαμβανομένης της παροχής υποστήριξης 24 ώρες το 24ωρο για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το εργαλείο.

Αυτή η πανδημία έχει ωθήσει επιχειρήσεις, οργανισμούς και διοργανωτές συνεδρίων να σκεφτούν ανοιχτά και να παρέχουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας vεναλλακτικές λύσεις που ταυτόχρονα εξυπηρετούν το συμφέρον της δημόσιας υγείας. Η ώθηση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μελλοντικές καινοτομίες που αφορούν το πώς οι άνθρωποι μαθαίνουν, συνεργάζονται, συναντιούνται, ανταλλάσσουν απόψεις και αλληλοεπιδρούν όλο και καλύτερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ