Το New Age Game-Plan της ΔΕΗ!
Οι 40something «σωματοφύλακες», το γιγαντιαίων διαστάσεων πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού, ο… μύχιος πόθος, ο καθορισμός των όρων του παιχνιδιού και το μήνυμα-παρότρυνση προς την εγχώρια αγορά παρόχων λύσεων και υπηρεσιών
Ειδικού Συνεργάτη
Ορισμένες φορές λένε πως πίσω από κάθε επιτυχημένο άνδρα βρίσκεται μια ισχυρή γυναίκα. Στην περίπτωσή μας, πίσω από έναν Ongoing επιτυχημένο Manager - που συγκεντρώνει εντυπωσιακές προοπτικές για το μέλλον- «κρύβεται» μια ιδιαίτερα δεμένη όσο και New Age Διοικητική Ομάδα με Top Notch στελέχη.
Ο λόγος για την ΔΕΗ, όπου μια συμπαγή παρέα 40(και κάτι)άρηδων, αποδεικνύει στην πράξη πως το Recruitment όταν πραγματοποιείται με ξεκάθαρα κριτήρια που αφορούν στο Skillset, το ταλέντο και τις παραστάσεις που συγκεντρώνουν τα υποψήφια στελέχη, τότε είναι πρακτικά αδύνατον να είναι κάτι άλλο παρά άκρως αποδοτικό.
Βλέπετε, τα στελέχη που έχουν πληρώσει τις θέσεις-κλειδιά στο οργανόγραμμα της ΔΕΗ, έχουν σημαντική εμπειρία από αντίστοιχες θητείες στο εξωτερικό, την οποία θέλησαν να φέρουν μαζί τους στον Οργανισμό, αφού πείστηκαν να επιστρέψουν στην μητέρα-πατρίδα. Κι αυτό, καθώς πίστεψαν σε ένα όραμα, ένα project, μια προοπτική και ένα όνειρο: Να θέσουν την ΔΕΗ στις ράγες της εξέλιξης του εγγύς μέλλοντος, «πατώντας» σε σύγχρονα χαρακτηριστικά και καινοτόμο λειτουργία στο ευρύτερο πλαίσιο της ενέργειας, με έμφαση στην «πράσινη» πτυχή της!
Όσοι πιστεύουν πως τα εν λόγω στελέχη επέστρεψαν στην χώρα μας καθώς «βολεύτηκαν» σε μια θέση, θα πρέπει από την μια πλευρά να διαπιστώσουν τον εργασιακό οργασμό που επικρατεί την τελευταία διετία στα γραφεία της ΔΕΗ, αλλά και τα αναρίθμητα tasks που φιλοδοξούν να φέρουν εις πέρας προσεχώς και αφετέρου δε να καταγράψουν τις αμοιβές που λαμβάνουν εδώ.
Μια σύγκριση με τα ποσά που αμείβονταν στις πρόσφατες θέσεις που κατείχαν στο εξωτερικό αρκεί προκειμένου να προκαλέσουν θλίψη, μα και θαυμασμό ταυτόχρονα για την ακεραιότητα του χαρακτήρα τους, αλλά και τα αισθήματα έμπρακτης αγάπης που τρέφουν για κάθε τι το Ελληνικό.
Στοιχείο που τους έκανε να απαρνηθούν τις υπερ-πολλαπλάσιες αμοιβές που λάμβαναν, σε συνάρτηση με την εργασιακή ασφάλεια που απολάμβαναν και το δομημένο πλαίσιο στο οποίο και κινούνταν. Ωστόσο, επέλεξαν να… παίξουν για την «φανέλα» (λέγε με και Ελλάδα), μα και για τον «προπονητή» (λέγε με και διοικητικό ηγέτη της εταιρείας). Εν πολλοίς, μια ακόμη επιτυχία του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΗ, Γιώργου Στάσση.
Ψηφιακός μετασχηματισμός-αναπροσαρμογής της ίδιας της φύσης της ΔΕΗ
Τα συγκεκριμένα στελέχη έχουν θέσει σε εφαρμογή ένα εκτενές πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού, το εύρος και τα έργα το οποίο το συνοδεύουν ξεπερνά κάθε τι έχει βιώσει η εγχώρια επιχειρηματική σκηνή. Αρκεί να αναφερθεί πως επιχειρηματικοί mega-όμιλοι της πατρίδας μας υλοποιούν εξόχως εκτενείς ψηφιακούς μετασχηματισμούς που καλά-καλά δεν αντικατοπτρίζουν καν το 1/3 του αντίστοιχου που «τρέχει» η ΔΕΗ.
Σε απόλυτες τιμές! Και πως άλλωστε να είναι διαφορετικά, από τη στιγμή κατά την οποία απώτερος σκοπός και στόχος του Digital Transformation της ΔΕΗ είναι να μετατραπεί σε έναν τεχνολογικό πάροχο; Το σίγουρο είναι πως κατά τον προσεχή 1,5 χρόνο, οι εξελίξεις που θα προκύψουν από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές ως συνέπεια και αποτέλεσμα του σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας θα είναι σεισμικών διαστάσεων σε κάθε έκφανσή τους.
Η δε αγορά των παρόχων λύσεων, προϊόντων και υπηρεσιών είναι σίγουρο πως κάθε άλλο παρά θα πλήξει, καθώς όπως εκτιμάται είναι αδύνατον καν να υποστηρίξει το εύρος, την ένταση, το «αυστηρό» χρονοδιάγραμμα, την απόλυτη εξειδίκευση και το απαιτούμενο γνωστικό επίπεδο, ακόμη κι εάν υπερβάλει εαυτόν.
Η προτροπή για clustering και αναζήτηση συνεργιών με διεθνείς «παίκτες»
Μάλιστα, διόλου τυχαία, η διοίκηση της ΔΕΗ έχει ξεκινήσει να εκπέμπει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Απαιτείται η υιοθέτηση μιας λογικής cluster, με την δημιουργική συνέργεια παρόχων και προμηθευτών συμπληρωματικών λύσεων, προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς έργα υπάρχουν για όλους, ενώ τα προς επένδυση κεφάλαια είναι άκρως δελεαστικά και μπορούν να διανεμηθούν σε πληθώρα ενδιαφερόμενων συνεργατών, αρκεί να είναι σε θέση να προσθέσουν αξία στην ίδια την εταιρεία.
Παράλληλα, τους καλούν να επιδιώξουν συνεργασίες με φτασμένες εταιρείες του εξωτερικού, προκειμένου να εμπλουτίσουν το γνωστικό τους οπλοστάσιο, να αναβαθμίσουν αισθητά το παρεχόμενο προϊόντικό τους «οπλοστάσιο», να πολλαπλασιάσουν τις εμπειρίες τους και να μπολιαστούν με διαφορετικού τύπου -και σαφώς ανώτερες- παραστάσεις.
Στοιχεία, που θα τους φανούν εξαιρετικά χρήσιμα, τόσο για την υλοποίηση της πληθώρας των έργων που προοιωνίζονται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», όσο και της θεμιτής εξωστρέφειάς τους σε επίπεδο Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Μέσης Ανατολής.
Επίσης, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως η διοίκηση της ΔΕΗ θα κινηθεί (και ενδεχομένως με έντονο τρόπο) και με την λογική του IT Offshoring, καθώς το πλήθος, η πολυπλοκότητα, το Know How που αποτελούν προϋπόθεση για τα Projects της εταιρείας είναι αδύνατον να καλυφθούν από την εντός των συνόρων προσφορά.
Η Game-Changer μεταβολή που δίνει ξεχωριστή ώθηση στο Top Notch Recruiting
Σε αυτό το πλαίσιο, για παράδειγμα, ένα από τα βασικά ζητούμενα που αναδύθηκαν ως συνέπεια του «επιθετικού» μετασχηματισμού που έχει ξεκινήσει να λαμβάνει «σάρκα και οστά» στην ΔΕΗ, ήταν η έλλειψη κατηρτισμένου προσωπικού που διαθέτει ένα πλήρες Skillset που ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις της ίδιας της επιχειρούμενης διαδικασίας Transformation.
Εκ των έσω καταγράφηκε μια ένδεια, οπότε όλα έδειχναν τον δρόμο του Headhunting και του αναγκαίου Recruitment από την ελεύθερη αγορά, με ξεχωριστή έμφαση στο εξωτερικό.
Ωστόσο, η διαδικασία προσέκρουε στο νομικό πλαίσιο γύρω από το οποίο διέπονταν η λειτουργία της εταιρείας. Όχι πλέον, καθώς με τις κατάλληλες κινήσεις έλαβε χώρα η πολυπόθητη μεταβολή του συγκεκριμένου καθεστώτος, και από τούδε και στο εξής η διαδικασία της αναζήτησης προσωπικού για την ΔΕΗ εκσυγχρονίζεται πλήρως, ακολουθώντας δεδομένα, χαρακτηριστικά, δυνατότητες και ρυθμούς που ισχύουν σε μεγάλους οργανισμούς του ιδιωτικού τομέα και δη τέτοιων που δραστηριοποιούνται σε διεθνές επίπεδο. Άλλη μια νίκη για την διοίκηση της εταιρείας.
Θυμάμαι όταν πριν από μερικά χρόνια είχε κυκλοφορήσει μια διαφημιστική καμπάνια έχοντας ως κεντρικό μήνυμα-μοτό: «Είδες η ΔΕΗ;». Πλέον, η επόμενη αντίστοιχη θα πρέπει να κινείται στη λογική του: «Και που να δεις τι ετοιμάζει η ΔΕΗ!».