Παπουτσάνης: Ένα σταθερό “Καραβάκι” σε ανήσυχα νερά

Με άνοιγμα στις αγορές του εξωτερικού και συμφωνίες με μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, η Παπουτσάνης επέστρεψε στην κερδοφορία και προσηλωμένη στο διοικητικό όραμα και τον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας έγινε μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στο χώρο της. 

“Τα πλοία είναι πιο ασφαλή στα λιμάνια, αλλά δεν φτιάχτηκαν γι’ αυτό το σκοπό” αναφέρει μια γνωστή ρήση και δε θα μπορούσε να βρει καλύτερο εκφραστή από το διασημότερο “Καραβάκι” της χώρας.

Μπορεί τα τελευταία χρόνια η Παπουτσάνης να πέρασε από δύσκολες στιγμές, όμως το “Καραβάκι” ξεπέρασε τις φουρτούνες και κατάφερε να φέρει την εταιρεία σε ασφαλές λιμάνι. Με άνοιγμα στις αγορές του εξωτερικού και συμφωνίες με μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, η Παπουτσάνης επέστρεψε στην κερδοφορία και προσηλωμένη στο διοικητικό όραμα και τον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας έγινε μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στο χώρο της. 

Η πρόσφατη κρίση του κορωνοϊού και τα προβλήματα που έφερε σε οικονομία και επιχειρήσεις, έδωσε την ευκαιρία στην Παπουτσάνης να αναδείξει μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά τη ελληνικής επιχειρηματικότητας και να ξεπεράσει τις δυστοκίες της ελληνικής γραφειοκρατίας, σε μια προσπάθεια να προσφέρει από την μεριά της και να ανταποδώσει την αγάπη που έχει πάρει από τους Έλληνες καταναλωτές όλα αυτά τα χρόνια. 

Με προσήλωση στην ασφάλεια

Πρόθεση της εταιρείας ήταν να αλλάξει όλη την γραμμή παραγωγής της, προκειμένου να μπορέσει να παράξει βιοκτόνα και απολυμαντικά και να βοηθήσει με τη σειρά της στην κάλυψη των τεράστιων αναγκών που δημιούργησε η πανδημία στην αγορά. Στην προσπάθεια της αυτή βρήκε εμπόδιο την “αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία” την οποία και κατάφερε να νικήσει, κάνοντας τον πρωθυπουργό στην ανακήρυξη της εταιρείας ως “υποδειγματική στην διαχείριση και την προσαρμογή της λειτουργίας μια επιχείρησης προς όφελος του πολίτη”.

Η κίνηση της Παπουτσάνης  ώθησε στην αλλαγή των απαραίτητων διαδικασιών και εγκρίσεων, κάτι που ωφέλησε με την σειρά του και άλλες εταιρείες οι οποίες ακολούθησαν το παράδειγμα. 

Η εταιρεία κατόρθωσε την κρίσιμη περίοδο να παράξει 150.000 φιαλίδια αντισηπτικού ανά 24 ώρες επί επταήμερης βάσης, ενώ όπως είχε δηλώσει, εφόσον υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη η παραγωγή θα μπορούσε να ανέλθει σε 250.000 φιαλίδια ανά 24 ώρες. 

Επιπλέον, η Παπουτσάνης, συμβάλλοντας στις προσπάθειες που καταβάλλει το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), προσέφερε 52.000 τεμάχια προϊόντων προσωπικής υγιεινής και 30.000 αλκοολούχα απολυμαντικά φιαλίδια τσέπης για την κάλυψη των άμεσων αναγκών του. Παράλληλα,δρομολόγησε την παροχή 30.000 περίπου επιπλέον σχετικών προϊόντων σε φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, νοσοκομεία και ΜΚΟ.

Τέλος, η Παπουτσάνης, αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες που, εν μέσω κρίσης, αντιμετώπισε το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), προχώρησε σε δωρεά νοσοκομειακού εξοπλισμού, αξίας 26.700 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρία, παρέδωσε στο Νοσοκομείο Ελπίς δύο διφασικούς απινιδωτές, έναν ηλεκτροκαρδιογράφο και ένα φορητό ακτινολογικό μηχάνημα, για την ενίσχυση του έργου του ιατρικού προσωπικού του νοσοκομείου.

Ωφελημένη από την κρίση

Παρά το δυσμενές εγχώριο αλλά και παγκόσμιο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον λόγω του κορωνοϊού, η Παπουτσάνης κατόρθωσε να “βγει νικήτρια” καθώς η αύξηση τήρησης κανόνων προσωπικής υγιεινής οδήγησε σε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων αντίστοιχων προϊόντων, φέρνοντας σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις των αντίστοιχων τμημάτων. Την ίδια στιγμή η εταιρεία επένδυσε στην ασφάλεια εργαζόμενων και συνεργατών της, ενώ έλαβε έγκαιρα όλα τα απαραίτητα μέτρα τα οποία επικαιροποιεί ή/και αυστηροποιεί σε συνεχή βάση, βάσει των εκάστοτε δεδομένων.

Την περίοδο της κρίσης, η ζήτηση για επώνυμα προϊόντα προσωπικού καθαρισμού αυξήθηκε, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η εικόνα της εταιρείας και στα προϊόντα τρίτων. Ταυτόχρονα, στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 90% και ανήλθαν σε 5,4 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 67% του κύκλου εργασιών της.  Αντίστοιχη εικόνα αύξησης παρατηρήθηκε και στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 50% του συνολικού κύκλου εργασιών στα 10,4 εκατ. ευρω, αυξημένες κατά 55% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. 

Η μόνη κατηγορία στην οποία οι προκλήσεις αποδείχτηκαν μεγαλύτερες από την δύναμη της εταιρείας, ήταν στις πωλήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου, κάτι όμως απόλυτα φυσιολογικό δεδομένου του “λουκέτου” του τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο του έτους λόγω της πανδημίας. 

Με το βλέμμα έξω από τα σύνορα

Μια από τις σημαντικότερες στρατηγικές αποφάσεις της διοίκησης της Παπουτσάνης, ήταν η προσήλωση στις συνεργασίες εκτός συνόρων. Η εταιρεία κάθε χρόνο αυξάνει τις εξαγωγές της, ενώ σημαντική αύξηση σε κάθε τρίμηνο, παρουσιάζει η παραγωγή προϊόντων προς τρίτους. 

Η συμφωνία με μεγάλη γερμανική εταιρεία για την παραγωγή του μεγαλύτερου μέρους των Ευρωπαϊκών τους αναγκών σε στερεό σαπούνι εξελίσσεται κανονικά, ενώ σε πλήρη ισχύ είναι το επενδυτικό πρόγραμμα τη εταιρείας, το οποία έχει στόχο στις αρχές του 2021 να να έχει διπλασιαστεί η παραγωγική ικανότητα σε στερεό σαπούνι και να έχει ξεκινήσει η παραγωγή συνθετικού σαπουνιού. 

Ταυτόχρονα, με την συνεργασία που έχει με την Windmill, έχει παρουσία σε 400 σημεία πώλησης στην αμερικανική αγορά και στόχος είναι ο διπλασιασμός τους μέσω νέων συνεργασιών. Υπάρχουν παράλληλα σχέδια για ενίσχυση και σε άλλες αγορές, με προτεραιότητα σε Γαλλία, Ολλανδία, στις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς και σε Κίνα και Νότια Κορέα, με στόχο την εμβάθυνση και διεύρυνση των συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό, που θα οδηγήσει σε ανάπτυξη του δικτύου διανομής και αύξηση της παραγωγής.

Με την “φουρτούνα” της πανδημίας να μην έχει επηρεάσει το ταξίδι του, το “Καραβάκι” της Παπουτσάνης μπορεί να βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία. Καθόλου άσχημα για μια εταιρεία η οποία ξεκίνησε την λειτουργία της πριν από 150 χρόνια στη Λέσβο, φτιάχνοντας πράσινο σαπούνι ελαιολάδου. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ