Barbie εναντίον Star Wars, σημειώστε 1!

Σε υγιεινό περίπατο μετατράπηκε το ντέρμπι ανάμεσα στις δύο κραταιές βιομηχανίες παιχνιδιών, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσίευσαν για το 2018, η Hasbro είχε κέρδη που δεν έφτασαν τις εκτιμήσεις των επενδυτών με αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρείας να σημειώσει πτώση 1%. Από την απέναντι πλευρά η Mattel είχε μια “εκρηκτική” χρονιά με αποτέλεσμα να δει την μετοχή της να κερδίζει ένα 23%. 

Μπορεί η Hasbro να είδε ικανοποιητικές πωλήσεις από τα επιτραπέζια της, όμως εξακολουθεί να υποφέρει από το λουκέτο του Toys R’ Us, καθώς αντιπροσώπευε ένα τεράστιο κομμάτι των πωλήσεων της. Γενικά η εξάρτηση της Hasbro από τα παραδοσιακά καταστήματα παιχνιδιών, δείχνει να της κοστίζει πολλά σε πωλήσεις και κερδοφορία. Αντίστοιχη εξάρτηση έχει και η Mattel, όμως από την μια οι πωλήσεις της Barbie, η οποία το 2018 πούλησε “σαν ζεστό ψωμάκι” και από την άλλη ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρείας που φαίνεται να αποδίδει τα μέγιστα. Οι πωλήσεις της Barbie αυξήθηκαν κατά 12% φτάνοντας σε υψηλό πενταετίας, ενώ σημαντική αύξηση πωλήσεων είχαν και τα Hot Wheels. 

H δημοτικότητα της Barbie βοηθήθηκε επίσης από το γεγονός πως το 2018 δεν είχαμε την κυκλοφορία κάποιας ταινίας της Disney, κάτι που θα βοηθούσε τις πωλήσεις της Hasbro καθώς έχει τα δικαιώματα των παιχνιδιών για τις ταινίες της Disney, ενώ εκτός από την έλλειψη παιδικής ταινίας, δεν υπήρξε και κυκλοφορία ταινίας Star Wars η οποία επίσης θα “έσπρωχνε” τους καταναλωτές στα ράφια της Hasbro. Αντίθετα, ελλείψει πριγκίπισσας της Disney, οι καταναλωτές πήγαν μαζικά στα ράφια της Mattel και την “βασίλισσα” των παιχνιδιών. 

Ανεξάρτητα από τις ταινίες που υποστηρίζουν τις πωλήσεις των παραδοσιακών παιχνιδιών, η “σκληρή πραγματικότητα” λέει πως τα παιδιά απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τα παραδοσιακά παιχνίδια για χάρη των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και των εφαρμογών των tablet. Αυτό σημαίνει πως τα κεφάλαια των γονιών κατευθύνονται όλο και περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση, και οι πωλήσεις του Fortnite πιστοποιούν αυτή την τάση. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές παιχνιδιών θα πρέπει να επανεξετάσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα ακόμα πιο επισταμένα, καθώς οι μέχρι στιγμής κινήσεις τους είναι σχετικά “σπασμωδικές”. Ήδη η Mattel έχει ξεκινήσει τις προσπάθειες για την δημιουργία δικού της κινηματογραφικού τμήματος, φτιάχνοντας ταινίες που θα πρωταγωνιστούν τα διάσημα παιχνίδια της, κάτι που θα φέρει καταναλωτές στα ράφια των παιχνιδιών, για να μην αναφέρουμε τα επιπλέον έσοδα από τις εισπράξεις των ταινιών. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ