Αυτοί είναι οι τύποι των Influencers

Στη σημερινή εποχή ο περισσότερος κόσμος θέλει να ακολουθήσει τα βήματα κάποιου διάσημου τραγουδιστή, ηθοποιού, παρουσιαστή κτλ.

Με την δύναμη των social media και του διαδικτύου φτάνει στο ίδιο επίπεδο και άλλοτε σε άλλα μονοπάτια που τον κάνουν διάσημοι όπως το να γίνει κάποιος Youtuber ή Instagramer. Μέσα από την άνοδο του καταφέρνει να έχει κάποιους ακόλουθους που τον παρακολουθούν σε ότι ανεβάζει, είτε είναι tweets, vlogs, οι ιστορίες στο instagram, οι οποίοι του δίνουν μια ώθηση να φαίνεται περισσότερο στο προσκήνιο και γενικότερα σε εταιρίες. Αυτά τα άτομα μπορούν να επηρεάσουν τους ακόλουθους τους με οτιδήποτε και αν κάνουν είτε αυτό το βλέπουν ή το κάνουν σαν δουλειά είτε απλά θέλουν να το κάνουν επειδή τους αρέσει και το βλέπουν σαν ένα χόμπι η διαφορετικού είδους δραστηριότητα. Αυτοί αποκαλούνται influencers. 

Και εδώ μπαίνει η σχέση των influencer με μεγάλες εταιρείες και πως συνεργάζονται για να πλησιάσουν το ίδιο αλλά και νέο κοινό μέσα από τις συνεργασίες τους και οτιδήποτε “πουλάνε”.

Κάποιοι τύποι influencers είναι οι εξής:

Διασημότητες:

Πάρτε για παράδειγμα την Kim Kardashian. Είναι πολύ ευεργετικό όταν προσλαμβάνεις μια τέτοια διασημότητα για την εταιρεία σου έχοντας ως στόχο να κάνεις όσο πιο σύντομα γίνεται μία “εικόνα” και να αγοράσεις πρόσβαση στους fans της συγκεκριμένης διασημότητας. Συνήθως αυτοί οι διάσημοι έχουν χαμηλό brand δέσμευσης, αλλά μαζική προσέγγιση. Μπορούν πραγματικά να μεταφέρουν περιεχόμενο, αλλά αυτό είναι εξαιρετικά ακριβό και επικίνδυνο σε μία εποχή όπου οι λογαριασμοί Twitter των διασήμων  “περνάνε” μια κρίση.

Macro-Influencers:

Ζούμε σε μία δυνατή περίοδο όπου ο καθένας μπορεί να εγκαθιδρύσει την δικιά του δύναμη δημοσιεύοντας περιεχόμενο σε blogs, βίντεο, podcasts και εικόνες. Λόγω αυτής της εμβέλειας των αξιόπιστων stars (100.000+ ακόλουθοι), μεγάλες εταιρείες είναι πρόθυμες να πληρώσουν για να έχουν πρόσβαση στο κοινό τους. Αυτή μπορεί να είναι μία νόμιμη στρατηγική αν χρειάζεστε απευθείας ώθηση για αναγνωρισιμότητα. Όμως, αυτοί οι δημιουργοί περιεχομένων είναι απίθανο να δεσμευτούν σε μία εταιρεία χωρίς να υπάρχει ένα ποσό και μπορεί να πλησιάσουν μια εταιρεία αν υπάρχει καλύτερη προσφορά στο δρόμο τους. Η κύρια δέσμευση τους είναι συνήθως στο κοινό, όχι απαραίτητα σε ένα προϊόν ή μία ιδέα.

Επαγγελματίες:

Αυτή η ομάδα μπορεί να έχει 20.000 με 100.000 ακόλουθους και μπορεί να συμπεριλαμβάνει δημοσιογράφους, επιχειρηματίες, συγγραφείς, και ειδικοί σε αντικείμενα θεμάτων. Τους συγκεκριμένους τους συναντάτε σε συνέδρια επειδή έχουν πολύ μεγάλη εξουσία. Τους αρέσει να δεσμεύονται με μία εταιρεία μόνο όμως αν σημαίνει ότι θα έχουν πρόσβαση σε άτομα και πληροφορίες που θα ενισχύσουν αυτό που εξιδεικεύονται.

Micro-Influencers:

Αυτή η ομάδα λαμβάνει αρκετή προσοχή από εταιρείες, επειδή έχει μεγάλο και εμπιστεύσιμο κοινό (1,000 – 20,000 ακόλουθους) όπου θέλει αρκετό από το προϊόν που του παρουσιάζετε. Είναι αρκετά σχετικοί σε συνέδρια της εταιρείας και είναι περήφανοι και χαρούμενοι που συνεργάζονται μαζί σας. Εκείνοι περιστασιακά μπορούν να χρειαστούν μια αποζημίωση για τα έξοδα, αλλά λατρεύουν που παίρνουν τα προϊόντα σας και τα εφοδιάζονται για να τα δείχνουν στους φίλους τους.

Υποστηρικτές μίας εταιρείας:

Αυτοί οι καθημερινοί τύποι (οι ακόλουθοι τους είναι λιγότερο από 1000) δεν βλέπουν τον εαυτό τους ως επιρροή στον κόσμο. Απλά τους αρέσει να μοιράζονται περιεχόμενο σχετικά με την καθημερινή τους ζωή όπου και είναι πρόθυμοι να σας κάνουν μέρος της, αν είναι fan όμως. Έχουν μικρά δίκτυα, αλλά μπορεί να είναι οι καλύτεροι και οι πιο παθιασμένοι πελάτες σας.

Άρα προτού προσλάβετε έναν influencer πρέπει να σκεφτείτε τι τύποι influencer υπάρχουν εκεί έξω που μπορούν να συνδεθούν καλύτερα με το κοινό σας και πιθανότατα να μην χρειαστεί να τους προσλάβετε καθόλου. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ