Συμφωνία για εργοστάσιο ηλεκτρικών Γερμανικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα!

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, το μεσημέρι (13.00) θα υπογραφεί «Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας» μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας Next.e.GO και της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) παρουσία μελών της κυβέρνησης.

«Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας» πρόκειται να υπογράψουν κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στην 1 το μεσημέρι η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων Next.e.GO και η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), παρουσία υπουργών και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στην διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης θα παρουσιαστούν τα βασικά σημεία της συνεργασίας με σκοπό την επένδυση για την δημιουργία εργοστασίου κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς και τα βασικά σημεία της συνεργασίας, όπως αυτά περιγράφονται και αναλύονται στην «Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας» των δυο πλευρών.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση-πρόσκληση, την σχετική επιστολή θα υπογράψουν ο υφυπουργός, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης και ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next.e.GO,  Δρ. Ulrich Hermann ενώ θα παρίσταται ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων  Άδωνις Γεωργιάδης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Νίκος Παπαθανάσης.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με αφορμή την «Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας» θα συμμετάσχει στην τηλεδιάσκεψη και θα μιλήσει για την σημασία της συνεργασίας και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην χώρα μας.

Το εργοστάσιο στην Ελλάδα

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει την δημιουργία εργοστασίου συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα αλλά και το δίκτυο διανομής τους στην χώρα μας. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.GO θα πραγματοποιήσει μια επένδυση άνω των 100 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, με την συμμετοχή και ευρωπαϊκών κονδυλίων για την ενίσχυση της πράσινης ανάπτυξης και της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης.

Η επιβεβαίωση για την επένδυση έγινε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό χθες στην Βουλή κατά την διάρκεια της συζήτησης για τον προϋπολογισμό του 2021, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Όσον αφορά στην τοποθεσία χωροθέτησης του εργοστασίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία σχετική πληροφορία ως αυτή την στιγμή αλλά ακούγεται πως έχουν προταθεί από την ελληνική κυβέρνηση αρκετές τοποθεσίες, με ευνοϊκούς όρους και ρυθμίσεις για την διευκόλυνση της ανέγερσης και της λειτουργίας του σύμφωνα με τις προδιαγραφές της γερμανικής εταιρείας.

Σύμφωνα με Γερμανικά ΜΜΕ, η Next e.go θα καταλήξει στην περιοχή ανέγερσης των εγκαταστάσεων μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, ώστε να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την αδειοδότησή του με τις οδηγίες του Enterprise Greece και οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους, με στόχο το εργοστάσιο να είναι έτοιμο σε 24 μήνες.

Παρότι εξετάζονται αρκετές εναλλακτικές προτάσεις για την τοποθεσία των εγκαταστάσεων φαίνεται πως προβάδισμα έχει  η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η Περιφέρεια Αττικής λόγω των βασικών προϋποθέσεων: σύνδεση με λιμάνι και  αεροδρόμιο, πρόσβαση με σιδηροδρομική γραμμή και κοντά σε μεγάλο οδικό άξονα. 

 

Η ιστορία της  Next.e.GO Mobile

Η εταιρεία Next.e.GO Mobile SE δημιουργήθηκε το 2015 (ως e.GO) από τον καθηγητή μηχανολογίας του πανεπιστημίου του Aachen Δρ. Günther Schuh, για να κατασκευάζει προσιτά και μοντέρνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με προτεραιότητα την κίνηση μέσα στην πόλη.
Το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασε είχε την επωνυμία e.GO Life, το οποίο πωλείται κοντά στα 16.000 ευρώ. Το e.GO Life συναρμολογείται σε διάφορες εκδόσεις στο εργοστάσιο στο Άαχεν, το οποίο σε πλήρη λειτουργία παράγει 10.000 αυτοκίνητα ετησίως και απασχολεί περίπου 450 υπαλλήλους.

Πέρυσι η εταιρεία e.Go πήρε μέρος για πρώτη φορά μέρος στο περίφημο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάζοντας το πρωτότυπο e.GO Life Concept Sport, καθώς και διάφορες άλλες εκδόσεις του e.Go, όπως το ηλεκτρικό λεωφορείο e.Go People Mover, η παραγωγή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2021.

Φέτος η εταιρεία αντιμετώπισε προβλήματα χρηματοδότησης λόγω της πανδημίας αλλά μετά από ειδική συμφωνία βασικός επενδυτής είναι ο ολλανδικός επενδυτικός Όμιλος ND Industrial, που κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών από την 1η Σεπτεμβρίου.

Το αρχικό πλάνο προβλέπει την έναρξη της παραγωγής στην Ελλάδα το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο του 2023 και την κατασκευή εγκαταστάσεων για την συναρμολόγηση 10.000 αυτοκίνητα ετησίως, όπως και στο εργοστάσια του Άαχεν, με δυνατότητα για αύξηση της παραγωγής – υπό προϋποθέσεις- μέσα στην πρώτη 5ετία λειτουργίας κατά 20.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ