emea business monitor

Με αυτή την τεχνολογία αποφεύγεις συγκρούσεις στη ζώνη του τυφλού σημείου

Ακόμα και οι πιο προσεκτικοί και έμπειροι μπορεί να αστοχήσουν στην εκτίμηση μιας επικίνδυνης κατάστασης, κυρίως στη ζώνη του τυφλού σημείου

Το σενάριο είναι γνωστό στους περισσότερους οδηγούς: αφού ελέγξουν τους καθρέφτες και την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο προκειμένου να αλλάξουν λωρίδα, ξαφνικά ένα άλλο όχημα, κυριολεκτικά από το πουθενά, εμφανίζεται από πίσω ή από το πλάι.

Μπορεί η αλλαγή λωρίδων να αποτελεί μια διαδικασία ρουτίνας για τους οδηγούς κατά την κίνηση σε αυτοκινητοδρόμους, εντούτοις ακόμα και οι πιο προσεκτικοί και έμπειροι μπορεί να αστοχήσουν στην εκτίμηση μιας επικίνδυνης κατάστασης, κυρίως στη ζώνη του τυφλού σημείου. Ο ελλιπής έλεγχος και η λάθος εκτίμηση της ταχύτητας ή της κατεύθυνσης ενός άλλου οχήματος ήταν η αιτία για τα περισσότερα από τα μισά τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν στη Μ. Βρετανία το 2018.

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, η Ford έχει λανσάρει μία νέα τεχνολογία, η οποία είναι σχεδιασμένη για να βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν συγκρούσεις στη ζώνη του τυφλού σημείου, όταν κινούνται σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων κυκλοφορίας.

Το νέο LaneKeeping System με Blind Spot Assist κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο νέο Ford Kuga. Το σύστημα παρακολουθεί τη ζώνη τυφλού σημείου για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να παρέμβει διορθωτικά στο τιμόνι με την άσκηση ελαφριάς ροπής, ώστε να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα, εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.

«Πολλοί οδηγοί, κάποια στιγμή θα ξαφνιαστούν όταν ένα άλλο όχημα εμφανιστεί αναπάντεχα από το πουθενά» δήλωσε ο Glen Gooldchief programme engineer του Kuga. «Το LaneKeeping System με Blind Spot Assist είναι σα να έχετε ένα επιπλέον ζευγάρι μάτια πίσω από το κεφάλι, βοηθώντας ώστε αυτό που θα διαφύγει στιγμιαία της προσοχής σας να μην εξελιχθεί σε κάτι πολύ σοβαρότερο.»

Παρακολουθώντας τα νώτα σας: Blind Spot Assist

Για πάνω από μία δεκαετία, η Ford προσφέρει την τεχνολογία Blind Spot Information System (BLIS) που ειδοποιεί τους οδηγούς για την παρουσία οχημάτων στη ζώνη τυφλού σημείου τους, με την ενεργοποίηση μιας προειδοποιητικής λυχνίας στον εξωτερικό καθρέπτη.

Το νέο LaneKeeping System με Blind Spot Assist κάνει ένα ακόμα βήμα, καθώς μπορεί να εφαρμόζει ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να αποθαρρύνει τους οδηγούς να αλλάξουν λωρίδα στην περίπτωση που βρίσκονται στην πορεία ενός άλλου οχήματος και να τους καθοδηγεί ώστε να αποφύγουν τον κίνδυνο.

Οι αισθητήρες ραντάρ του Blind Spot Assist του νέου Ford Kuga ανιχνεύουν για οχήματα σε παράλληλες λωρίδες κυκλοφορίας σε απόσταση έως 28 m, με συχνότητα 20 φορές το δευτερόλεπτο, με ταχύτητες ταξιδιού από 65 km/έως 200 km/h. Παρακολουθώντας τις διαγραμμίσεις του δρόμου με τη βοήθεια μιας κάμερας που κοιτάει προς τα μπροστά, η παρέμβαση του συστήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα όταν η μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας και εκτιμήσει μέσω των κατάλληλων υπολογισμών ότι τα δύο οχήματα βρίσκονται σε τροχιά σύγκρουσης.

Το LaneKeeping System με Blind Spot Assist μπορεί να παρέμβει και να αποτρέψει συγκρούσεις με οχήματα που πλησιάζουν με ταχύτητα έως 30 km/περίπου.

Κοιτάζοντας το μέλλον: Intersection Assist

Παγκόσμιο ντεμπούτο στο νέο Ford Kuga πραγματοποιεί και η τεχνολογία Intersection Assist που χρησιμοποιεί μία κάμερα που κοιτάει προς τα μπροστά, σε συνδυασμό με ραντάρ, για να παρακολουθεί και να αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις με οχήματα που κινούνται σε παράλληλες λωρίδες.

Η τεχνολογία αυτή μπορεί αυτόματα να ενεργοποιήσει τα φρένα όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 km/για να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, σε περιπτώσεις που ο οδηγός, στρίβοντας, εισέρχεται ξαφνικά στον πορεία ενός άλλου οχήματος – πρόκειται για ένα συχνό φαινόμενο στις διασταυρώσεις ή σε μικρές πλατείες.

Σε σχετική έρευνα διαπιστώθηκε ότι πάνω από το ένα στα δέκα σοβαρά ατυχήματα στην Ευρώπη αφορούσε εμπλοκή οχημάτων σε σύγκρουση με άλλα αυτοκίνητα, van, λεωφορεία ή φορτηγά σε διασταυρώσεις.

Λειτουργώντας χωρίς να χρειάζεται να ανιχνεύει στοιχεία όπως διαγραμμίσεις διαχωρισμού λωρίδων ή κράσπεδα, το σύστημα Intersection Assist μπορεί να παρέμβει ακόμα και σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, εργοτάξια ή άλλες τοποθεσίες, χωρίς σαφή σήμανση ή προτεραιότητες κυκλοφορίας.

Και οι δύο τεχνολογίες μπορούν να λειτουργούν στο φως της ημέρας και στο σκοτάδι, με τα φώτα πορείας ενεργοποιημένα.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.