Δοκιμάζουμε Voge 300AC
Η Voge είναι το premium παρακλάδι της Loncin Industries, η οποία είναι ένας πραγματικός κολοσσός και διαθέτει ένα από τα πιο μεγάλα και σύγχρονα εργοστάσια της Κίνας
Vintage αισθητική και σύγχρονη τεχνολογία, συνδυάζονται ιδανικά σε αυτό το modern classic μοντέλο. Η απόδοση της 300AC είναι αυτή μιας σύγχρονης naked μοτοσικλέτας, με bonus το μοναδικό στιλ από το παρελθόν που πραγματικά μαγνητίζει τα βλέμματα. Η Voge 300AC διαθέτει μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 300 κυβικών, που αποδίδει 29 ίππους ισχύος και 25Nm ροπής, δικάναλο ABS της Bosch, φρένα με τρία δισκόφρενα, μπροστινή ανάρτηση με ανεστραμμένο πιρούνι και πίσω μονό αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα. Τιμή 3.840ευρώ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα Full LED και θύρα USB. Το βάρος των μόλις 150 κιλών, την καθιστά εξαιρετικά ευέλικτη και εύκολη στην οδήγηση, τόσο στην πόλη όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγάλο ρεζερβουάρ των 16 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία η οποία ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα
Η Voge είναι το premium παρακλάδι της Loncin Industries, η οποία είναι ένας πραγματικός κολοσσός και διαθέτει ένα από τα πιο μεγάλα και σύγχρονα εργοστάσια της Κίνας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι συνεργάζεται με κορυφαίους Ευρωπαίους κατασκευαστές, όπως η BMW, για την οποία κατασκευάζει τα scooter C 400 X και C 400 GT, αλλά και του δικύλινδρους κινητήρες των F 750 GS και F 850 GS.
Ένα από τα μοντέλα που κοσμούν τη γκάμα της Voge είναι και το 300AC, μια γυμνή μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού με νεορετρό αισθητική που έρχεται να αφήσει το στίγμα της σε μια κατηγορία με καταξιωμένους αντιπάλους όπως το Honda CB 300R και το Husqvarna Vitpilen 401.
Το 300AC απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό αφού θα ικανοποιήσει τον κάτοχο Α2 διπλώματος που αναζητά την πρώτη του μοτοσυκλέτα, αλλά και τον πιο έμπειρο αναβάτη που θέλει να κάνει τις αστικές και όχι μόνο μετακινήσεις του σβέλτα και οικονομικά. Η ποιότητα κύλισης είναι ψηλά σε σχέση με τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η τιμή του είναι άκρως ανταγωνιστική αφού δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ακόμα και από ακριβότερες προτάσεις.
Στο επίκεντρο του 300AC βρίσκεται ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος κινητήρας των 292,4 κυβικών με την τετραβάλβιδη κεφαλή, που είχαμε γνωρίσει πριν λίγο καιρό δοκιμάζοντας το 300R. Αποδίδει 29 ίππους στις 8.500 σ.α.λ και 2,5 kgm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. με την τροφοδοσία του να γίνεται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Το επίπεδο των κραδασμών που παράγει είναι χαμηλό για τα δεδομένα μονοκύλινδρου συνόλου και για αυτό ευθύνεται ο αντικραδασμικός άξονας που διαθέτει. Ακόμα ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε ήταν ο δυνατός και μπάσος ήχος που παράγει το τελικό της εξάτμισης το οποίο θυμίζει after market όχι μόνο στο άκουσμα, αλλά και στην όψη. Ο κινητήρας συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικός, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε κατανάλωση 3,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Εςυκολία χειρισμών, ευελιξία και φιλικότητα. Όλα αυτά είναι στοιχεία που προσφέρει απλόχερα το 300AC, χάρη στο μικρό του βάρος και τον τρόπο που αυτό είναι κατανεμημένο, την χαμηλή απόσταση της σέλας και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού σε συνδυασμό με το μικρό του πλάτος. Καταφέρνει να ελίσσεται με άνεση ανάμεσα στα αυτοκίνητα και πολύ δύσκολα δεν θα φτάσεις πρώτος στο φανάρι. Μόλις αυτό ανάψει πράσινο ο κινητήρας ανεβάζει αβίαστα στροφές και το κοντέρ δείχνει 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, ενώ αν οι συνθήκες το επιτρέπουν θα δεις τελική κοντά στα 135 χλμ/ώρα.
Το ταξίδι με μια γυμνή μοτοσυκλέτα 300 κυβικών μπορεί να μην είναι ψηλά στις προτεραιότητες του υποψήφιου αγοραστή, αλλά το 300AC κινείται αξιοπρεπέστατα στην εθνική με ταχύτητες κοντά στα 110-120 χιλιόμετρα την ώρα, χωρίς ο αέρας να γίνεται ανυπόφορος. Στον επαρχιακό δρόμο μετατρέπεται σε μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει ευχαρίστηση στον αναβάτη ανεξάρτητα από το οδηγικό του επίπεδο, αφού αλλάζει κατεύθυνση αστραπιαία ακολουθώντας τη γραμμή που έχεις επιλέξει. Οι αναρτήσεις έχουν γενικά σκληρή λειτουργία και αυτό είναι κάτι που θα εκτιμήσουν οι λάτρεις της σπορ οδήγησης. Τα ελαστικά της Cordial όμως δεν ενθουσιάζουν με την απόδοσή τους και είναι ένας τομέας που αξίζει να επέμβει ο ιδιοκτήτης, καθώς δεν είναι αντάξια των δυνατοτήτων του πλαισίου.
Τα φρένα έχουν πολύ ωραία αίσθηση και δεν είναι μόνο προοδευτικά, αλλά και αποτελεσματικά αφού χρειάστηκαν 44,7 μέτρα για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα. Το ABS επεμβαίνει διακριτικά όπου χρειάζεται χωρίς έντονη ανάδραση στη μανέτα, ενώ μπορεί να ήταν ακόμα λιγότερο παρεμβατικό με ένα μαλακό ζευγάρι ελαστικών. Πολύ καλή είναι και η απόδοση του LED προβολέα με τη δέσμη του να φωτίζει αρκετά μακριά, αλλά και στο πλάι του δρόμου. Είναι τόσο δυνατός που έτυχε ευαίσθητοι οδηγοί αυτοκινήτων να μας κάνουν σινιάλο σε σκοτεινό δρόμο επειδή νόμιζαν ότι είχαμε τη μεγάλη σκάλα
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια LCD οθόνη στην οποία μπορείς να επιλέξεις το χρώμα του φόντου με ένα κουμπί. Οι ενδείξεις που έχεις στη διάθεσή σου είναι στροφόμετρο, ταχύμετρο, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και στάθμη καυσίμου. Η τελευταία μπορεί να βελτιωθεί ως προς την ακρίβειά της, καθώς ακόμα και όταν ξεχειλίσει το ρεζερβουάρ, η τελευταία μπάρα παραμένει σβηστή. Οι ενδείξεις πάντως παραμένουν ευανάγνωστες ακόμα και όταν χτυπά ο ήλιος την οθόνη. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του και θύρα USB κάτω από τον πίνακα οργάνων για τροφοδοσία συσκευών
Το αφρώδες της σέλας είναι λίγο σκληρό, αλλά για να αρχίσει να σε κουράζει θα πρέπει να περάσεις πολύ ώρα πάνω της αν αποφασίσεις να κάνεις κάποια πιο μακρινή εξόρμηση. Σε αστικές μετακινήσεις δεν κουράζει και το ίδιο ισχύει και για τη σέλα του συνεπιβάτη, ο οποίος όμως δεν έχει χειρολαβές στη διάθεσή του παρά μόνο έναν ιμάντα για να κρατιέται. Η θέση οδήγησης κάνει τα γόνατα να λυγίζουν λίγο περισσότερο από ότι μπορεί κάποιος να έχει συνηθίσει, αλλά μετά τα πρώτα λεπτά οδήγησης σταματά να σε ξενίζει και μόνο οι αναβάτες με μεγάλο ύψος μπορεί να μην ικανοποιηθούν πλήρως