Mirafiori: Τόπος γέννησης θρυλικών μοντέλων

Διαχρονικά το Mirafiori αποτελεί τη γενέτειρα πρωτοποριακών ιδεών και μοντέλων. Από τις γραμμές παραγωγής του πέρασαν μοντέλα που άλλαξαν την αυτοκίνηση.

Μετά την αποκάλυψη της πλήρους γκάμας του νέου ηλεκτρικού Fiat 500, ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles, ανοίγει τις πόρτες του ιστορικού εργοστασίου του Mirafiori, όπου οι εργαζόμενοι της FCA δημιουργούν αυτό το τεχνολογικό διαμάντι που έρχεται να φέρει επανάσταση στο χώρο της αυτοκίνησης με μοναδικό Ιταλικό στιλ, το αισιόδοξο μήνυμα της Dolce Vita και την τεχνολογική καινοτομία της Fiat.

Βάση τους είναι η μεγαλύτερη εγκατάσταση της FCA στον κόσμο που επανδρώνεται από 20.000 άτομα, τα οποία απασχολούνται σε σχεδόν όλες τις λειτουργίες μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι ο σχεδιασμός, η έρευνα και εξέλιξη, οι οικονομικές υπηρεσίες και βέβαια η κατασκευή οχημάτων. Στα 81 χρόνια ιστορίας του, το Mirafiori, έγραψε ένδοξες σελίδες για την Ιταλική, αλλά και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα αποτελεί μια συμβολική γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος, με την οργάνωση της γραμμής παραγωγής του νέου ηλεκτρικού 500 στην ιστορική εγκατάσταση να έχει συμβολική, αλλά και ουσιαστική σημασία.

Σχεδόν 1.200 άνθρωποι θα απασχολούνται αποκλειστικά με την παραγωγή του ηλεκτρικού 500, ενώ η παραγωγική δύναμη υπολογίζεται στις 80.000 μονάδες ανά έτος, αριθμός που θα μπορεί να αυξηθεί αν απαιτηθεί. Το συνολικό κόστος επένδυσης για τη γραμμή παραγωγής του νέου ηλεκτρικού 500 ξεπέρασε τα 700 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το μοντέλο, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στο Τορίνο, αποτελώντας ένα πραγματικό “Made in Fiat” και “Made in Turin” αυτοκίνητο.

Διαχρονικά το Mirafiori αποτελεί τη γενέτειρα πρωτοποριακών ιδεών και μοντέλων. Από τις γραμμές παραγωγής του πέρασαν μοντέλα που άλλαξαν την αυτοκίνηση. Το πρώτο ήταν το θρυλικό “Topolino”, το μικρότερο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Στη συνέχεια το εξαιρετικά πετυχημένο 600, το πρώτο προσιτό για τις  μάζες Ιταλικό αυτοκίνητο, του οποίου η λίστα αναμονής πολύ σύντομα από την παρουσίαση του έφτασε τον ένα χρόνο. Φυσικά το Mirafiori ήταν και η γενέτειρα του πιο διάσημου αυτοκινήτου της Fiat, του 500, ενός μοντέλου που μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο συνόδευσε το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας, επιτρέποντας στους Ιταλούς να αποκτήσουν πραγματική ελευθερία στις μετακινήσεις τους. Στη συνέχεια ήρθε το Panda, ακόμα ένα ορόσημο στην πορεία του εργοστασίου με περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια μονάδες και μετά από αυτό το Uno, του οποίου η παρουσίαση στο Διαστημικό Κέντρο του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ στη Φλόριντα σήμανε μια επανάσταση στα συμπαγή αυτοκίνητα για να ακολουθηθεί από ακόμα μια μεγάλη επιτυχία, το Punto. Τα 1100, 127 και βέβαια το 131 Mirafiori, του οποίου το όνομα τονίζει υπερήφανα την καταγωγή του, αποτέλεσαν μοντέλα που επίσης συνδέθηκαν με το εργοστάσιο στο Τορίνο. Σήμερα, το συγκρότημα που αποτελείται από το  Mirafiori και την επέκταση του, το Grugliasco φιλοξενεί 20.000 εργαζόμενους σε πλήθος δραστηριοτήτων που αφορούν στην εξέλιξη και παραγωγή οχημάτων.  

Τα αυτοκίνητα που ξεκίνησαν τη ζωή τους στο Mirafiori είναι τα:  Fiat 500 ‘Topolino’ (1939, παρά το ότι η κανονική παραγωγή ξεκίνησε μετά την λήξη του 2ουΠ.Π. το 1947), Fiat 1100 (1947), Fiat 1400 (1950), Fiat 1900 (1952), Fiat 1100/103 (1953), Fiat 600 (1955), Fiat 1200 (1957), Fiat 1800 (1959), Fiat 2100 (1959), Fiat 1300 (1961), Fiat 1500 (1961), Fiat 850 (1964), Fiat 124 (1966), Fiat 125 (1967), Fiat 127 (1971), Fiat 131 (1974), Fiat Panda (1980), Fiat Uno (1983), Fiat Croma (1985), Lancia Thema (1984), Autobianchi Y10 (1985), Fiat Punto (1993), Fiat Marea (1996), Fiat Multipla (1998), Fiat Punto (1999), Fiat Stilo (2001), Lancia Lybra (2002), Lancia Thesis (2002), Fiat Idea (2003), Lancia Musa (2004), Fiat Grande Punto (2005), Alfa Romeo Mito (2008), Maserati Levante (2016), Νέο ηλεκτρικό Fiat 500 (2020).

Η διαδικασία συναρμολόγησης του νέου ηλεκτρικού 500 ξεκινά από το τμήμα τοποθέτησης του εσωτερικού, το οποίο σχεδιάστηκε ώστε να εξασφαλίζει τη σωστή στάση σώματος των εργαζόμενων

Μία από τις πιο σημαντικές στιγμές στο τμήμα πλαισίου και αμαξώματος είναι η στιγμή που πραγματοποιείται ο «γάμος», δηλαδή η ένωση του πλαισίου με τα μηχανικά μέρη. Ένα από τα πλέον πρωτοποριακά στοιχεία είναι η συναρμολόγηση του συστήματος φόρτισης του αυτοκινήτου. Ενώ η μια ομάδα προετοιμάζει το πλαίσιο, μια άλλη ομάδα ετοιμάζει τον ηλεκτροκινητήρα και τα στοιχεία της ανάρτησης. Σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα, η βασική πλατφόρμα του νέου ηλεκτρικού 500 περιλαμβάνει την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποτελείται από το Στοιχείο Ηλεκτρικής Κίνησης (EDM) και την Ηλεκτρική Δίοδο (PEB). Άλλο σημαντικό εξάρτημα είναι το ηλεκτρικό σύστημα κλιματισμού, το οποίο μόλις συναρμολογηθεί μπορούν τα μηχανικά μέρη να ενωθούν για πρώτη φορά με το υπόλοιπο πλαίσιο. Η διαδικασία του «γάμου» γίνεται εντελώς αυτόματα.

Το νέο ηλεκτρικό 500, με τους τροχούς και τα υπόλοιπα μηχανικά του μέρη στη θέση τους, είναι έτοιμο για να επανασυνδεθεί και πάλι με τις πόρτες, αλλά και τα τοποθετηθούν τα καθίσματα και το τιμόνι. Η τελική δοκιμή ξεχωρίζει, αφού πλέον δεν υπάρχει η ανάγκη να τοποθετηθεί αγωγός εξαερισμού για 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ