Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.2 Turbo 145 PS

Αναβαθμισμένη η 5η γενιά του διάσημου μοντέλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Η νεότερη 5η γενιά του γερμανικού best seller, διανύει το πέμπτο έτος ζωής της και στη γερμανική εταιρεία θεώρησαν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να αναβαθμιστεί. Αντίθετα με τη συνήθη τακτική των περισσοτέρων εταιρειών, προτίμησαν να μην το διαφοροποιήσουν σχεδιαστικά, αλλά να το εφοδιάσουν με σύγχρονα πιο αποδοτικά και σαφώς πιο φιλικά προς το περιβάλλον μηχανικά μέρη. Όπως στο Opel Astra της δοκιμής μας, που ήταν εφοδιασμένο με τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.200 cc και απόδοσης 145 ίππων.
 
Το Opel Astra ξεχώριζε από την πρώτη γενιά για την ευρυχωρία, την άνεση και την πρακτικότητα που το διέκρινε. Στοιχεία που φυσικά διατηρούνται αναλλοίωτα και στην ανανεωμένη εκδοχή του. Στο εσωτερικό του μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα τέσσερις ενήλικες. Ακόμα και οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια, αλλά και για το κεφάλι. Την ίδια ώρα η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 370 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει τα 1.210.Τέλος, στο εσωτερικό συναντάμε πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα, στοιχείο που αυξάνει την πρακτικότητα.  
 
Ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος κινητήρας είναι σχεδιασμένος και εξελιγμένος στη Γερμανία, αφού η κατασκευή του ξεκίνησε πριν την συμφωνία με το Group PSA. Έτσι λοιπόν, ο 1.200άρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη ροπή του αλουμινένιου συνόλου να αγγίζει τα 225 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.000 μέχρι και τις 3.500 rpm. Με τη γλώσσα των αριθμών οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, πάντα τηρουμένων των αναλογιών. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 10,3 δλ., την ώρα που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ.
 
 Όμως, αυτό που είναι σημαντικό στην περίπτωση του νέου κινητήρα είναι ο τρόπος λειτουργίας του. Η χρήση ενός αντικραδασμικού άξονα στο μπλοκ μειώνει δραματικά τους κραδασμούς. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι χαμηλό και αναμφίβολα δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα τρικύλινδρο σύνολο. Τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεση μας χρειαστήκαμε κατά μέσο ότι 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ., χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το πεντάλ της βενζίνης… 
 
Πιστό στην παράδοση της Opel, το Αstra εξακολουθεί να διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής του. Προσεγμένα υλικά, συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, ενώ η συναρμογή είναι αυτή που περιμένεις από τη γερμανική εταιρία. Η εργονομία είναι πολύ καλή, με τα πάντα σωστά τοποθετημένα, αν και κάποια κουμπιά κρύβονται από τον επιλογέα των ταχυτήτων. Από εκεί και πέρα, η δική μας έκδοση διέθετε αναλογικό πίνακα οργάνων, με ψηφιακή οθόνη αφής στο κέντρο διάστασης 7 ιντσών. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και με αντίστοιχη οθόνη 8’’, η οποία και υποστηρίζει το νέο σύστημα Infotainment Multimedia Navi Pro, αλλά και ασύρματη φόρτιση κινητού. 
 
Στο δρόμο ο κινητήρας των 145 ίππων αποδεικνύεται ζωντανός και με καλή απόκριση στο γκάζι. Σίγουρα δεν αρέσκεται στις χαμηλές στροφές και το στροφόμετρο πρέπει να περάσει τις 2.200 rpm για να επιταχύνει ικανοποιητικά, ενώ στις μεσαίες ξεδιπλώνει τις αρετές του. Συνήθεια απαιτεί το σύστημα Start&Stop, το οποίο αρχικά ίσως και να σας εκνευρίσει. Από εκεί και πέρα, η οδική του συμπεριφορά είναι όπως έχουμε συνηθίσει από το Astra. Ασφαλές, προβλέψιμο και γενικότερα φιλικό, αφού δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ