Μάριος Μπαρκής (Nissan): Δεν υπάρχει εύκολη λύση στην ηλεκτροκίνηση

Ο Εμπορικός Διευθυντής της Nissan-Νικ. Ι. Θεοχαράκης βρέθηκε σήμερα καλεσμένος στο emea.live

Για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην αγορά του αυτοκινήτου, τις προοπτικές που υπάρχουν για το μέλλον αλλά και τη “θέση” της Nissan σε αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο, μίλησε στο σημερινό emea.live ο Εμπορικός Διευθυντής της Nissan-Νικ. Ι.Θεοχαράκης, Μάριος Μπαρκής.

Ξεκινώντας από το θέμα των τελευταίων μηνών, την πανδημία, ο κ. Μπαρκής εξήγησε ότι αυτή είχε μεγάλες συνέπειες στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα και στη Nissan κατ’επέκταση. Παρόλο που το πρώτο τρίμηνο πήγε βάσει των αρχικών προβλέψεων, το δεύτερο έπεσε από 40 έως 80% ανά μήνα, είπε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, όπως τόνισε, η σημερινή περίοδος είναι μια περίοδος ανάκαμψης, καθώς η συσσωρευμένη κίνηση που υπήρξε λόγω της καραντίνας σε συνδυασμό με διάφορες προσφορές που “τρέχουν” οι αυτοκινητοβιομηχανίες, λειτούργησε θετικά για τη λιανική. Ο Ιούνιος ειδικά ήταν πολύ καλός μήνας, όσον αφορά τη λιανική, υπογράμμισε ο Εμπορικός Διευθυντής της Nissan, λέγοντας ότι τα νούμερα ήταν σχεδόν ίδια με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.

Αυτό που δεν φαίνεται να ανακάμπτει, τόνισε, είναι οι εταιρικές πωλήσεις, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των οποίων έχει χαθεί. Σε ετήσιο επίπεδο, ο κ. Μπαρκής εκτίμησε ότι η μείωση στις πωλήσεις θα αγγίξει το 40% σε σχέση με πέρυσι.

Σε ερώτηση για το τι μπορεί να γίνει γι’ αυτό, ο ίδιος εξήγησε ότι δεν υπάρχουν “κρυφά χαρτιά” για καμία εταιρεία. “Πρέπει να έχεις ξεκάθαρη πολιτική, συνέπεια και να διατηρείς υψηλό επίπεδο υπηρεσιών” επισήμανε, τονίζοντας ότι “η συνέπεια, η συνέχεια και η καλή εξυπηρέτηση είναι τα στοιχεία που εξασφαλίζουν στη Nissan μια σταδιακή πορεία όλα αυτά τα χρόνια”.

Όσον αφορά το μέλλον της αυτοκίνησης γενικότερα, ο κ. Μπαρκής στάθηκε στην ηλεκτροκίνηση αλλά και στην αλλαγή της κουλτούρας που επικρατούσε μέχρι σήμερα γύρω από το αυτοκίνητο. Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, εξήγησε ότι οι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες οδηγούνται αδιαμφισβήτητα εκεί, ειδικά στην Ευρώπη όπου αρχίζουν και εφαρμόζονται αυστηροί περιορισμοί και λογικές προς ένα καθαρό περιβάλλον.

Τόνισε όμως ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια “εύκολη λύση” καθώς έχει υψηλό κόστος, πολλές φορές “απαγορευτικό” για ιδιώτες, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα. Πέραν αυτού, στη χώρα μας, σημείωσε ότι πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές και κίνητρα και να γίνει μια προσπάθεια αντικατάστασης παλαιότερων οχημάτων, ξεκινώντας από αυτά με το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όπως είναι τα ταξί και τα λεωφορεία.

Σχετικά με την “αλλαγή κουλτούρας” που προαναφέρθηκε, ο κ. Μπαρκής εκτίμησε ότι – παρόλο που η Nissan δεν ενδιαφέρεται άμεσα για λύσεις όπως το car sharing – αυτές οι πρακτικές μετακίνησης “θα βρεθούν μπροστά μας”. Η λογική θα αλλάξει και πλέον ο κόσμος δεν θα μιλά για αυτοκίνητα αλλά για μετακίνηση, εξήγησε, κλείνοντας και υπενθύμισε ότι αυτή η αλλαγή έχει ήδη ξεκινήσει από μεγάλα αστικά κέντρα όπως το Λονδίνο, όπου σπάνια κάποιος έχει πλέον το δικό του αυτοκίνητο.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το σημερινό emea.live, παρακάτω:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ