Παράνομα τα Tesla στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, αρκεί η έγκριση τύπου σε μια χώρα της ΕΕ, προκειμένου να κυκλοφορεί το όχημα αυτό σε όλη την Ευρώπη. 

Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει αργά μεν αλλά σταθερά χώρο στους ελληνικούς δρόμους, συνεχώς αυξάνονται τα μοντέλα της αγοράς, ενώ άρχισαν να κυκλοφορούν και μοντέλα που μέχρι τώρα θεωρούνταν “παιχνίδια” για ευκατάστατα πορτοφόλια. 

Μια από αυτές τις εταιρείες είναι και η Tesla, η οποία ακόμα δεν έχει έρθει επίσημα στη χώρα μας, μια κατάσταση όμως που όπως αναφέρουν οι πληροφορίες αναμένεται να αλλάξει το επόμενο διάστημα. 

Η διαφορετικότητα όμως των Tesla δεν έγκειται μόνο στα εξελιγμένα συστήματα τους και το  ομολογουμένως τεράστιο άλμα στο οποίο οδήγησε την παγκόσμια αυτοκίνηση. Από την στιγμή που δεν υπάρχει επίσημα αντιπροσωπεία στην χώρα μας, τα Tesla που κυκλοφορούν στη χώρα μας δεν έχουν πάρει έγκριση τύπου από το Ελληνικό υπουργείο Συγκοινωνιών, αλλά αρκούνται στην Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου την οποία έλαβαν τον Ιανουάριο του 2019. 

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, αρκεί η έγκριση τύπου σε μια χώρα της ΕΕ, προκειμένου να κυκλοφορεί το όχημα αυτό σε όλη την Ευρώπη. 

Αυτό όμως δημιουργεί προβλήματα με την εφαρμογή της νομοθεσίας κάθε χώρας, η οποία προϋποθέτει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για κάθε όχημα το οποίο κυκλοφορεί στους δρόμους με εθνικές πινακίδες, χαρακτηριστικά για τα οποία δεν υπάρχει καμία έκπτωση. 

Ένα από τα βασικά προβλήματα που έχουν τα Tesla που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με ελληνικές πινακίδες, είναι ..οι ίδιες οι πινακίδες. Κάθε όχημα που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους με ελληνική άδεια κυκλοφορίας, είναι υποχρεωμένο να φέρει και τις δύο πινακίδες σε εμφανές σημείο και συγκεκριμένα στους προφυλακτήρες. 

Τα Tesla είναι κατασκευασμένα βάση αμερικανικών προδιαγραφών και δεν προβλέπουν βάση για πινακίδα στον εμπρός προφυλακτήρα, κάτι που είναι υποχρεωτικό για την χώρα μας. Όπως αναφέρει ρητά η παράγραφος 4 του άρθρου 90: “Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία αυτοκίνητο όχημα, το οποίο δεν έχει τοποθετημένες και τις δύο πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, οι οποίες έχουν νόμιμα χορηγηθεί τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ“. 

Αυτός είναι και ο λόγος που (συνήθως) οχήματα επιδόσεων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, έχουν αναγκαστεί να τρυπήσουν τους προφυλακτήρες για να τοποθετήσουν την πινακίδα, κάτι που αντιβαίνει στο σχέδιο των οχημάτων, μια παραχώρηση που έχουν κάνει οι ιδιοκτήτες τους για να μην έχουν προβλήματα με την αστυνομία και να μην πληρώνουν το διοικητικό πρόστιμο των 300 ευρώ. 

Όπως αναφέρει η νομοθεσία “με διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ τιμωρείται και αυτός που οδηγεί οδικό όχημα του οποίου οι πινακίδες δεν είναι, για οποιοδήποτε λόγο, ευκρινώς ορατές ή αναγνωρίσιμες από τεχνικά μέσα βεβαίωσης παραβάσεων ή τοποθετεί επί αυτών μη αντανακλαστικό υλικό”. Το σύνολο σχεδόν των (λίγων) Tesla που κυκλοφορούν στη χώρα μας δεν διαθέτουν μπροστά πινακίδα, τις οποίες συνήθως τοποθετούν στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, κίνηση η οποία όμως απαγορεύεται από τον νόμο 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ