Αυξάνονται τα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Περισσότερα από 860.000 τα σημεία φόρτισης παγκοσμίως σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Ενέργειας
Ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα (EV) αυξήθηκε κατά 60% το 2019, πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια και ξεπέρασε τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).
Ο IEA ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 σημεία παγκοσμίως, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%.
Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ (kW), που απαιτεί όμως πολλές ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, συμπεριλαμβανομένων των υπερσυμπιεστών της Tesla, μπορούν να ολοκληρώσουν τη φόρτιση σε λίγα λεπτά.
Από κοινή πρίζα χρειάζονται από 8-30 ώρες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Οι πανάκριβοι ταχυφορτιστές DC 50 KW, αξίας 30.000-35.000 ευρώ ο καθένας, εξασφαλίζουν φόρτιση στο 80% σε περίπου 35 λεπτά, 95% σε 45 λεπτά και 100% σε 1 ώρα.
Στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 13 ταχυφορτιστές, στους αυτοκινητοδρόμους και ένας στο Polis Park, στη Ριζάρη.
Οι ταχυφορτιστές δεν επιβαρύνουν υπέρμετρα την κατάσταση της μπαταρίας, αν αποφεύγεται η συχνή χρήση. Οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών ετοιμάζουν νέας γενιάς συστοιχίες με πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά.
Η αυτονομία είναι το σημαντικότερο μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόνο το νέο VW ID.3, με την πιο μεγάλη και ακριβότερη μπαταρία, μπορεί να φθάσει στη Θεσσαλονίκη, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.
Η αύξηση των σημείων φόρτισης αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής πριν από την αναμενόμενη άνοδο των πωλήσεων EV, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων πέρυσι, σύμφωνα με τον IEA.
Όμως η περισσότερη φόρτιση των EV πραγματοποιείται στο σπίτι ή στη δουλειά, η διάθεση των δημόσιων υποδομών είναι το κλειδί για να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να μείνουν στον δρόμο από μια άδεια μπαταρία, αναφέρει το Reuters.
Στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής τόνωσης, η Γερμανία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι θα παράσχει 500 εκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη της διάθεσης σημείων ιδιωτικής χρέωσης.
Εκτός από την Tesla, οι πάροχοι σημείων χρέωσης περιλαμβάνουν τον αγγλο-ολλανδικό όμιλο Shell, τον γαλλικό Engie, τον γερμανικό E.ON, το Volkswagen και το Charge Point, των οποίων οι μέτοχοι περιλαμβάνουν Daimler, BMW και Siemens.