To emea δοκιμάζει στην Ελλάδα το νέο Honda Civic 1.5 VTEC Turbo182 PS

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Honda, με συναρμολόγηση για… σεμινάριο!

Σ’ αυτήν την έκδοση με τον 1.5 turbo και 182 ίππους το νέο Civic είναι ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ που ξεχωρίζει στην κατηγορία, συνδυάζοντας τους χώρους, την ποιότητα και τον εξοπλισμό που ενισχύουν έναν “οικογενειακό” χαρακτήρα, με τις επιδόσεις και τα οδικά χαρακτηριστικά που θα ικανοποιήσουν και τον απαιτητικό οδηγό και προσφέρουν οδηγική απόλαυση.

Μπορεί, λοιπόν, ταυτόχρονα να ικανοποιήσει τις ανάγκες όλων των μελών μιας οικογένειας κι αν η τιμή του βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο, πάνω απ’ αυτόν βρίσκεται και το περιεχόμενο Για το 2020 άλλαξε ελάχιστα πράγματα, ενισχύοντας τον εξοπλισμό, αναβαθμίζοντας την καμπίνα και προσθέτοντας μερικές πολύ διακριτικές πινελιές στο αμάξωμα. Αυτές είναι δύο μικρά πτερύγια στο χρώμα του αμαξώματος πάνω από τους προβολείς ομίχλης εμπρός, κι άλλα δύο στις αντίστοιχες θέσεις του πίσω προφυλακτήρα. Προσθέτουν μια σπορ αύρα και αποτελούν τα μοναδικά εξωτερικά στοιχεία που φανερώνουν την ανανέωση. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο δυσδιάκριτες. Θα πρέπει να έχεις μόλις βγει από το προηγούμενο Civic για να αντιληφθείς το διαφορετικό φινίρισμα σε κάποια πλαστικά πάνελ και την πιο προσεγμένη συναρμογή στα χαμηλότερα σημεία της καμπίνας.

Εσωτερικό

Πιο ουσιαστική βελτίωση είναι η τοποθέτηση φυσικών πλήκτρων δίπλα στην 7ιντση οθόνη του infotainment. Κάτι που σύμφωνα με τη Honda προέκυψε ύστερα από αίτημα των πελατών της. Και πράγματι, τα ξεχωριστά μπουτόν για πλοήγηση, ήχο και τηλέφωνο, και το συμβατικό περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου, διευκολύνουν τη χρήση του συστήματος, ειδικά εν κινήσει. Το Honda Connect υποστηρίζει συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, όμως ο χειρισμός του εξακολουθεί να απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής. Κι όπως συμβαίνει και με το 7ιντσο ψηφιακό καντράν του Civic μετά το λανσάρισμα του νέου VW Golf, αυτές οι οθόνες δείχνουν προηγούμενης γενιάς.

Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους άνετους χώρους που προσφέρει για τέσσερα ενήλικα άτομα, καλύπτοντας έτσι με απόλυτη επάρκεια τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού προσφέρει κι ένα πολύ καλό για την κατηγορία χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 420 λίτρων (μια ιδιομορφία του μοντέλου -γι’ αυτό και χρησιμοποιήσαμε παραπάνω την έκφραση “σχεδόν ίδια”, είναι ότι το 1.5 έχει μικρότερο χώρο αποσκευών από το 1.0, που είναι κορυφαίο για την κατηγορία με 478 λίτρα).

Η μόνη απώλεια που δημιουργεί το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το αυτοκίνητο και το οποίο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, είναι η μη ύπαρξη των “magic seats” της Honda, που έχουν τη δυνατότητα “ανάποδης” αναδίπλωσης του κάτω μέρους τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το σχήμα του χώρου αποσκευών δεν είναι απολύτως κανονικό, ώστε να βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευσή του, αλλά και το δάπεδό του δεν είναι επίπεδο σε όλο το μήκος του, σχηματίζοντας ένα μικρό “ανάχωμα” στο βάθος. Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένη τη μεγάλη χωρητικότητά του, ενώ η συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από τους καλούς χώρους για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό του.

Το Civic επιδεικνύει μια καθησυχαστική απάθεια ακόμη κι όταν πιέζεται, με το πίσω μέρος –με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων– να παραμένει ακλόνητο, όσα “λάθη” κι αν κάνει ο οδηγός. Το ιδιαίτερα άμεσο μεσαίο πεντάλ που συνδυάζεται με αποτελεσματικότητα (100-0 km/h σε 36,6 m!), ολοκληρώνει τη θετική γεύση που σου αφήνει το Civic στο δρόμο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Επίσης, η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής έχει γίνει με τρόπο που καλύπτει ένα μέρος του πίσω παράθυρου, περιορίζοντας αντίστοιχα την ορατότητα.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Honda, με συναρμολόγηση για… σεμινάριο! Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι χαμηλή, ξεκινώντας από 28.700 ευρώ, για τη σωστή αξιολόγησή της όμως θα πρέπει να υπολογιστεί ότι σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα (που οι ανταγωνιστές χρεώνουν ως έξτρα) κι ένα επίπεδο εξοπλισμού επιπέδου… λιμουζίνας.

Από τον εξοπλισμό δεν λείπει τίποτα. Το Civic 1.5 Turbo διατίθεται αποκλειστικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Sport Plus Navi. Εκτός από τα εμπρός φώτα LED, που είναι πλέον στάνταρ σε ολόκληρη την γκάμα, σε σχέση με το πιο προσιτό 1.0 Turbo Elegance Navi (22.190 ευρώ) αυτό το Civic διαθέτει επιπλέον: Σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, 11 ηχεία, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και γυάλινη ηλιοροφή! Ακόμη, στο στάνταρ πακέτο βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, adaptive cruise control κ.ά.) προσθέτει την επιτήρηση τυφλού σημείου με Cross Traffic Monitor.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 με τους 182 ίππους είναι με μια λέξη εξαιρετικός, μας ενθουσίασε. Είναι προφανώς ακόμα πιο δυνατός, όπως δείχνουν και τα νούμερα της ισχύος, είναι λιγότερο θορυβώδης ως 4κύλινδρος, το σημαντικό όμως είναι ότι η μέγιστη ροπή του, που είναι 10% μεγαλύτερη από αυτή του χιλιάρη, αποδίδεται από αρκετά χαμηλότερα (1.750 αντί για 2.250 στροφές) και σε μεγαλύτερο εύρος στροφών (σταθερά μέχρι τις 5.500). Έτσι, με δεδομένη και την πολύ καλή ευστροφία του, όχι μόνο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2”), αλλά επιτρέπει και την οδήγηση με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, προσφέροντας πολύ καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Αυτό κάνει ιδιαίτερα εύκολη και ευχάριστη στην οδήγηση του αυτοκινήτου και μέσα στην κυκλοφορία και φυσικά επιτρέπει τη συγκράτηση της κατανάλωσης. Στο τέλος της ημέρας, η κατανάλωση των 8,0 lt/100 km είναι απόλυτα λογική και μπορεί να πέσει αρκετά αν καταφέρεις να συγκρατηθείς και να μην εκμεταλλεύεσαι τη χορταστική δύναμη του κινητήρα. Αλλά γιατί να το κάνεις αυτό; Σύμμαχος του κινητήρα είναι το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο, που είναι ακριβές, με γρήγορο επιλογέα, καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Αν έχεις ως πρώτη προτεραιότητα την οικονομία ίσως είναι καλύτερα να προτιμήσεις το 1.000άρι Civic, γλιτώνοντας και περίπου €6.000 κατά την αγορά του.

Οδηγώντας

Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που εντοπίζεις αμέσως μόλις αρχίσεις να οδηγείς το Civic, κάτι στο οποίο συμβάλλει προφανώς και η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Εξίσου θετική είναι η επίδρασή της και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο θα χαρακτηρίζαμε ως το πιο “ευρωπαϊκό” από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Με πολύ καλό κράτημα, μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, το Civic σε προκαλεί να το πιέσεις, να εξερευνήσεις τα όρια του πλαισίου και να αξιοποιήσεις τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα. Είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς μάλιστα να γίνεται κουραστικό για τους επιβάτες σε επίπεδο άνεσης, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα του ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει. Το τιμόνι αποδείχθηκε αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση, ολοκληρώνοντας μια συνολικά πολύ καλή εικόνα για τα χαρακτηριστικά του Civic στο δρόμο. σε λάθος πίεση στα ελαστικά.

Τιμή 28.070 ευρώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ