To emea και ο Νίκος Σάλτας οδηγούν το νέο Mazda 2

Και το συμπέρασμα είναι πως «Το Mazda 2 δεν σπάει, δεν χαλάει»

Made in Japan, drive in Greece. Όλα υπέρ του. Μιλάμε για το νέο Mazda 2, το νέο Ιαπωνικό μοντέλο που ξεχωρίζει για την εμφάνιση του, την ποιότητα την αξιοπιστία και τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες που διακρίνονται για την οικονομία  και για τα πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

Η σύντομη δοκιμή μας έγινε στην Αθηναική Ριβιέρα και το τελικό συμπέρασμα είναι ότι «Το Mazda 2 δεν σπάει, δεν χαλάει».

Εμφανισιακά το νέο μοντέλο είναι εντυπωσιακό με την μεγάλη μάσκα που αποτελεί σήμα κατατεθέν και τις καμπύλες που διατρέχουν όλο το αμάξωμα. Η Mazda έχει καταφέρει να τοποθετήσει τα μοντέλα της στην premium κατηγορία με την αίσθηση οδήγηση που δίνουν αλλά και τον πολυτελή εξοπλισμό. Πλέον υπάρχουν νέα προσαρμοζόμενα LED φωτιστικά σώματα.

Παρά τα σκληρά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού, η συναρμολόγηση είναι άψογη, εκμηδενίζοντας τους  θορύβους όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα. Στα συν είναι η επένδυση δέρματος στην φάτσα του ταμπλό, που ανεβάζει το επίπεδο.

Πλούσιος εξοπλισμός

Ο εξοπλισμός είναι πλουσιότατος και περιλαμβάνει HeadUp Display, περιμετρική προβολή στην κάμερα οπισθοπορείας ,με σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition System), αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Συνδεσιμότητα

Η συνδεσιμότητα και οι υπόλοιπες ηλεκτρονικές λειτουργίες προβάλλονται στην κεντρική οθόνη αφής που την διαχειρίζεσαι μέσα ενός στρογγυλού περιστροφικού διακόπτη.

Όμως το σημαντικό είναι η ευχαρίστηση που σου δίνει όταν το οδηγείς. Το πάτημα του, η ποιότητα κύλισης, η ισορροπία της ανάρτησης μεταξύ άνεσης και κρατημάτων με μειωμένες σχετικά κλίσεις στις κλειστές καμπές του δρόμου, δίνουν την αίσθηση της ασφάλειας σε όλους τους επιβάτες.

Αυτό οφείλεται στο προγράμματος GVectoring Control Plus που βελτιώνει την περιστροφή κατά τον κατακόρυφο άξονα όταν ανεβάσεις ρυθμούς.

Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε ως κινητήριο δύναμη τον  τετρακύλινδρρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων, επιλογή που μπορεί να ξενίσει κάποιος καθώς έχουν συνηθίσει σε αυτή την κατηγορία τα «τουρπάτα» μοτέρ του ενός λίτρου.

Από την άλλη πλευρά η Mazda προσφέρει αποδεδειγμένα, αξιοπιστία και αντοχή στον χρόνο ενώ ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής έχει τοποθετήσεις ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V που συνδυάζει την υπάρχουσα τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, i-ELOOP με την ενσωματωμένη γεννήτρια μίζας (B-ISG).

Τα 90 άλογα με τα 148 Nm ροπή στρέψης ,με την συμπαράσταση του υβριδικού σύστημα σε εκκινήσεις και αλλαγές ταχυτήτων (του πολύ καλού σε αίσθηση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις) δίνουν αξιοπρεπέστατες επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να  έρχονται σε 9,8 δευτερόλεπτα και την  τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα. Τα φρένα στάθηκαν στο ύψος τους σε οριακές συνθήκες οδήγησης. Η μέση κατανάλωση των 4,1 λίτρων που ανακοινώνει η εταιρεία γίνεται εφικτή με αμυντική οδήγηση. Σε κάθε περίπτωση όμως δε είδαμε πάνω από 6,5 λίτρα ακόμη και με… αγωνιστική διάθεση.

Η γνώμη του emea

Σε τελική ανάλυση το Mazda 2 είναι ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα που θα συνοδέψει για πολλά χρόνια χωρίς προβλήματα.

Οι κάθετες μονάδες εξυπηρέτησης αυξάνονται συνέχεια και πλέον υπάρχει μια αντιπροσωπεία του ομίλου Συγγελίδη η οποία  έχει κάνει άλματα από την ημέρα που έφερε ξανά την Mazda στην Ελλάδα .

Σημαντική είναι η κίνηση να διοργανώσει με δικές της ενέργειες την Πανευρωπαϊκή παρουσίαση επί Ελληνικού εδάφους γεγονός που δίνει μια μεγάλη ευκαιρία διαφήμισης της χώρας μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ