Οδηγώντας τη νέα Mercedes CLA – 180d

To βασικό προσόν του νέου μοντέλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η εντυπωσιακή κομψότητά του

γράφει ο Νίκος Σάλτας

Το  4θυρο κουπέ της Mercedes είναι και στη νέα γενιά του πολύ καλό ποιοτικά και λειτουργικά, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά κι έναν εξαιρετικό μικρό ντίζελ που είναι και εντυπωσιακά οικονομικός, αλλά το μεγαλύτερο προσόν του είναι και πάλι η εντυπωσιακή κομψότητά του, που το κάνει πραγματικά να ξεχωρίζει στο δρόμο και τα κεφάλια να γυρνούν στο πέρασμα του.

Βασικό στοιχείο της προσπάθειας των σχεδιαστών του αυτοκινήτου ήταν η βελτίωση των εσωτερικών χώρων, που στο προηγούμενο μοντέλο ήταν κάπως οριακοί. Έτσι παρά την αύξηση του μήκους και του πλάτους του αυτοκινήτου, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μειώθηκε κατά 10 λίτρα, στα 460 συνολικά. Χωρητικότητα ούτως ή άλλως πολύ καλή για την κατηγορία του, που καλύπτει πολύ καλά τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς για 4 άτομα, χωρίς πάντως και πάλι να είναι και από τους μεγαλύτερους της μικρομεσαίας κατηγορίας, λόγω και του σχήματος του αυτοκινήτου, που δεν έχει πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια πίσω. Η αλήθεια είναι πάντως, ότι στα «κουπέ» αυτοκίνητα οι πίσω χώροι ποτέ δεν είναι από τα ισχυρά τους σημεία και μόνο στις μεγάλες κατηγορίες μπορεί να υπάρξει πραγματική άνεση. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετοί και η ποιότητα κατασκευής και υλικών πολύ υψηλή, όπως πάντα στις Mercedes.

Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε, όπως και στην A-Class, στο ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, που δίνει στο αυτοκίνητο μια αίσθηση “hi tech”, η οποία ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του και το γόητρο της μάρκας.

Θα παρατηρήσουμε μόνο για ακόμα μια φορά, ότι είναι περίεργο που η Mercedes δεν έχει ακόμα καταφέρει στα ελληνικά το σύστημα πλοήγησης, το οποίο είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο, χρησιμοποιεί μάλιστα και την μπροστινή κάμερα για να σου δείξει προς τα πού ακριβώς πρέπει να κατευθυνθείς όταν πλησιάζεις σε διασταυρώσεις, κάτι που διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό.

O κινητήρας

Η 180d κινείται από τον εξαιρετικό νέο ντίζελ 1.5 της Mercedes που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault. Η ονομαστική ισχύς των 116 ίππων ίσως να μην εντυπωσιάζει εκ πρώτης όψεως, μιλάμε όμως για ντίζελ και στους ντίζελ ακόμα μεγαλύτερη σημασία έχει η ροπή, η οποία είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση παραπάνω από επαρκής.

Ελαστικός και ταυτόχρονα αρκετά εύστροφος για ντίζελ, ο κινητήρας προσφέρει τελικά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7” με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σε 10,9” με το χειροκίνητο), οι οποίες όχι απλώς επαρκούν για να προσφέρουν ασφαλή συμπεράσματα, αλλά δίνουν την δυνατότητα και για αρκετά σβέλτη οδήγηση αν το επιθυμεί ο οδηγός. Κάτι στο οποίο συμβάλλει βεβαίως και πολύ καλή συνεργασία τον κινητήρα με το νέο επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που είναι αρκετά γρήγορο και έχει σωστά κατανεμημένες σχέσεις. Αυτό έχει την επίδρασή του και στην κατανάλωση, που είναι εντυπωσιακά χαμηλή και μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσει ακόμα και γύρω στα 5! Κάτι που αντανακλάται και στις χαμηλές εκπομπές CO2, που είναι 100 g/km για το αυτόματο και 105 για το χειροκίνητο, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας

Το χαμηλωμένο πλαίσιο σε σχέση με την πιο «οικογενειακή» A-Class δεν επιτρέπει την ίδια θεαματική βελτίωση στην άνεση, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο, που έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, να γίνεται κουραστικό. Έχει όμως πιο «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες σε σχέση με τις μεγαλύτερες Mercedes, αλλά και με την A-Class . Από εκεί και πέρα το κράτημά του είναι πραγματικά πολύ καλό, η συμπεριφορά του εντελώς ουδέτερη και αρκετά ακριβής και δεν έχει την τάση ούτε για υπερβολική υποστροφή ούτε για φαινόμενα υπερστροφής αν αφήσεις το γκάζι. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση αλλά όχι σπουδαία επαναφορά (αν και καλύτερη από αυτήν των μεγαλύτερων Mercedes με την πίσω κίνηση) και τα φρένα είναι εξαιρετικά.

Με 33.300 ευρώ δική σας

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 33.300 ευρώ (συν 1.636,80 για το αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας). Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Επισημαίνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ