AR δεν είναι μόνο το Pokemon Go – Αυτές είναι οι βιομηχανίες που θα ωφεληθούν από την Επαυξημένη Πραγματικότητα

Όταν τον Ιούλιο του 2016 κυκλοφόρησε το Pokemon Go, όλος ο πλανήτης έπαθε μανία με το να κυνηγάει τα μικρά τερατάκια και ταυτόχρονα πήρε μια πρώτη ιδέα για το τι μπορεί να σημαίνει και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επαυξημένη πραγματικότητα. 

Από τότε έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος, διάστημα που στην τεχνολογία είναι τεράστιο και οι εξελίξεις έχουν προχωρήσει πάρα πολύ. ΤΑ κινητά σήμερα προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας και η Apple μάλιστα χρησιμοποίησε σχεδόν τον μισό χρόνο από την παρουσίαση του iPhone X για να δείξει τις δυνατότητες του μοντέλου πάνω σε αυτό τον τομέα. 

Από τη στιγμή που η πλειοψηφία του κόσμου έχει στραμμένη την προσοχή της σχεδόν αποκλειστικά στην οθόνη ενός κινητού, δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία για τις εταιρείες να εκμεταλλευτούν και να συνδυάσουν αυτά τα δύο, την εμμονή του κόσμου με το κινητό και την επαυξημένη πραγματικότητα, προς όφελος τους. Τα τμήματα Marketing των μεγάλων εταιρειών, συνεργάζονται στενά με τα τμήματα τεχνολογίας για να βρουν τον τρόπο να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στους καταναλωτές, με ένα τρόπο ευχάριστο, άμεσο και ενημερωτικό. 

Ποιες είναι όμως οι βιομηχανίες που αναμένεται σε πρώτη φάση να βγουν κερδισμένες από την επαυξημένη πραγματικότητα και τις εφαρμογές της;

augmented-reality-iphone

Μόδα/Ομορφιά

Φανταστείτε να μπορείτε να πάτε στα μαγαζιά και να δοκιμάσετε όλα τα ρούχα που υπάρχουν, σε κάθε διαθέσιμο χρώμα χωρίς καν να χρειαστεί να μπείτε ούτε μια φορά στο δοκιμαστήριο. Ή ακόμα χωρίς καν να χρειαστεί να πάτε καν στα μαγαζιά. Με την επαυξημένη πραγματικότητα θα μπορεί να γίνει δυνατό να τραβήξετε ένα video selfi και μετά να δοκιμάσετε όλα τα ρούχα που μπορεί να έχει ένα κατάστημα, ή μια εταιρεία. Οι δυνατότητες που δίνει η Ε.Π στις εταιρείες και τους καταναλωτές είναι πραγματικά άπειρες και μπορεί να μετατρέψουν τα ψώνια σε μια ακόμα πιο ευχάριστη διαδικασία. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα καλλυντικά και τα αξεσουάρ. Τώρα θα μπορείτε να δείτε αν ταιριάζει το κραγιόν με τα χρώματα σας, ή πως σας πάνε τα σκουλαρίκια που είδατε. 

Το να μπορεί ο πελάτης να δοκιμάσει τα καλλυντικά χωρίς να χρειάζεται να καθαρίζει το πρόσωπο του, με ταχύτητα και ασφάλεια είναι μεγάλο συν για τις εταιρείες, ενώ δε θα μειώσει και το προσωπικό αφού πάντα θα χρειάζεται κάποιος πωλητής για να βοηθάει και να προτείνει.

Σπορ / Συναυλίες / Παραστάσεις

Ήδη τον Σεπτέμβριο η Apple στην παρουσίαση του iPhone 8 έδωσε στον κόσμο μια γεύση πως η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να δείξει μέσα από την οθόνη του κινητού, στατιστικά και γραφήματα για το παιχνίδι που παρακολουθείτε. Τα ζωντανά στατιστικά είναι μεγάλο μέρος των αθλητικών μεταδόσεων και οι χρήστες θα εκτιμήσουν δεόντως μια τέτοια προοπτική. Η επαυξημένη πραγματικότητα όμως θα χρησιμοποιηθεί και σε συναυλίες και παραστάσεις, όπου οι θεατές πολλές φορές κοιτάνε μέσα από την οθόνη του κινητού καταγράφοντας τα τεκταινόμενα, ενώ θα μπορούσαν να βλέπουν ταυτόχρονα μια επαυξημένη παράσταση με ειδικά γραφικά ή εφέ, ενώ πάντα θα υπάρξει χώρος για τις απαραίτητες διαφημίσεις που θα φέρουν επιπλέον έσοδα. 

sizzle_hero_LiveConcert-2-1

Συγκοινωνίες / Μεταφορές

Όταν τα αυτόνομα οχήματα γίνουν κάτι το συνηθισμένο, οι εφαρμογές που θα μπορεί να δει και να “τρέξει” ο επιβάτης θα είναι πάρα πολλές, όμως η επαυξημένη πραγματικότητα δε χρειάζεται να περιμένει μέχρι τότε. Αυτός που θέλει να πάρει ένα λεωφορείο θα μπορεί στρέφοντας το τηλέφωνο του στη στάση να δει που βρίσκεται το λεωφορείο που περιμένει, και πληροφορίες για την διαδρομή και την κίνηση που μπορέι να έχει και να αποφασίσει αν θα περιμένει ή θα στραφεί σε εναλλακτικούς τρόπους για να πάει στον προορισμό του. 

Ακόμα όμως και στον προσωπικό χώρο του αυτοκινήτου του, ο οδηγός και οι επιβάτες θα μπορούν να δουν διάφορες πληροφορίες για το δρόμο, τις συνθήκες, την κίνηση, σημεία ενδιαφέροντος στη διαδρομή και φυσικά καταστήματα και προϊόντα.

Λιανικό Εμπόριο

Εδώ τα πράγματα είναι αρκετά απλά. Κάθε επιχείρηση θα ήθελα ο πελάτης που μπαίνει στο κατάστημα και τριγυρίζει στους διαδρόμους ή κοιτάει τα ράφια να μπορεί να δει τις προσφορές, τα νέα προϊόντα και τις προτάσεις του καταστήματος. Αντίστοιχα κάθε καταναλωτής θα ήθελε να ξέρει τις αντίστοιχες πληροφορίες, ξέρει αν το πουλόβερ που βλέπει στο ράφι υπάρχει στο νούμερο του χωρίς να χρειάζεται τη βοήθεια του πωλητή. 

image (1)

Διακοπές / Ταξίδια

Είναι πολύ εξυπηρετικό για ένα τουρίστα όπως περπατάει στους δρόμους μια πόλης που δεν ξέρει, να μπορεί να μάθει την ιστορία κάθε μέρους που περνάει, τα καταστήματα που μπορεί να φιλοξενούν μια ενδιαφέρουσα έκθεση ή μια συναυλία. Η άγνοια από την μεριά του επισκέπτη σημαίνει χαμένες ευκαιρίες, τόσο για αυτόν όσο και για τις επιχειρήσεις. Για κάθε τουριστικό προορισμό, η επαυξημένη πραγματικότητα είναι ένας σίγουρος τρόπος για να μετατραπεί το περπάτημα στο άγνωστο σε επικερδή ευκαιρία. 

Το ίδιο μπορεί να συμβεί και για τον ξενοδοχειακό κλάδο, με τον υποψήφιο τουρίστα να έχει την δυνατότητα να δει το δωμάτιο, τις εγκαταστάσεις και το περιβάλλον πριν κλείσει.

Εστιατόρια

Όσοι έχουν μικρά παιδιά ξέρουν πόσο δύσκολο είναι να πάνε σε ένα εστιατόριο με την ησυχία τους και να καταφέρουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών αμείωτο. Συνήθως τα παιδιά καταλήγουν με ένα τηλέφωνο ή ένα tablet στο χέρι, παίζοντας τα ίδια παιχνίδια,ενώ θα μπορούσαν να πάρουν μέρος σε ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι από την καρέκλα τους. Αντί για τα ίδια παιχνίδια στο ίδιο τηλέφωνο, κάθε κατάστημα μπορεί να έχει τη δική του βιβλιοθήκη δραστηριοτήτων που θα κρατήσουν τα παιδιά απασχολημένα και τους γονείς ήσυχους να απολαύσουν το φαγητό τους ή και να συμμετάσχουν. 

AR-driving

Έπιπλο / Διακόσμηση / Κατασκευές

Ο τομέας της διακόσμησης ήταν ο πρώτος που αγκάλιασε τις εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, με πολλές εταιρείες να προσφέρουν τη δυνατότητα να τοποθετήσετε τα έπιπλα και τα διακοσμητικά τους στο χώρο σας πριν τα αγοράσετε. ΟΙ εφαρμογές αυτές αναμένεται να αυξηθούν τόσο σε δυνατότητες όσο και σε εύρος, με τις κατασκευαστικές εταιρείες να ετοιμάζονται να μπουν στο “χορό” δίνοντας την ευκαιρία στους πελάτες να δουν και να ζήσουν σε ένα κτίριο, όσο αυτό είναι στα μπετά, δίνοντας τους τη δυνατότητα να κάνουν τις αλλαγές που επιθυμούν, αλλαγές πουθα ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρες και θα κόστιζαν πάρα πολύ αν γίνονταν σε τελικό στάδιο. 

Σε κάθε περίπτωση η επαυξημένη πραγματικότητα θα είναι μεγάλο μέρος της καταναλωτικής και προσωπικής μας ζωής. Οι εφαρμογές που θα παρουσιαστούν θα είναι πάρα πολλές και σε χώρους που αυτή τη στιγμή, που απλά ανοίξαμε την πόρτα σε αυτό το κομμάτι της τεχνολογίας, δε μπορούμε να σκεφτούμε. 

Ειδικά όταν μπει στο ίδιο παιχνίδι η τεχνητή νοημοσύνη, τότε οι πιθανότητες μοιάζουν πραγματικά ατελείωτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ