H «e-γη» της επαγγελίας!

Ποια είδη εμφανίζουν εκρηκτική ζήτηση τον Μάρτιο;

 του Διονύσιου Κηλίδη

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το πως διαμορφώνονται οι ηλεκτρονικές αγορές, το περιεχόμενό τους, αλλά και το πώς έχουν μεταβληθεί οι καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών-πελατών αποτυπώνονται από την Adobe Analytics, η οποία και πρόσφατα προχώρησε στην διαμόρφωση ενός εξειδικευμένου δείκτη με την επωνυμία «Digital Economy Index» (DEI).

Αυτός, αναμένεται να εξασφαλίζει στις επιχειρήσεις, τους πελάτες, αλλά και τους διαμορφωτές πολιτικών και στρατηγικών μια ενδελεχή «ματιά» στο καθεστώς της παγκόσμιας online οικονομίας.

Όπως επισημαίνεται από την πλευρά της Adobe, σε έναν έντονα διασυνδεδεμένο και διαρκώς εντεινόμενο ψηφιακό κόσμο, το ηλεκτρονικό επιχειρείν ενδεχομένως και να αποτελεί την μεγαλύτερη παγκόσμια «οικονομία» στον πλανήτη! Γεγονός, που εδώ και μερικές εβδομάδες με την επέλαση της πανδημίας έχει στρέψει τους καταναλωτές να αναζητήσουν την online διέξοδο για την πραγματοποίηση των αγορών τους.

Αυτή τη στιγμή, ο δείκτης DEI εξετάζει τις αγορές των ΗΠΑ και της Μεγάλης Βρετανίας, ωστόσο σύντομα φιλοδοξεί να επεκταθεί σε κάθε χώρα που με τη σειρά της διαθέτει αξιοσημείωτο μέγεθος ψηφιακής αγοράς.

Τα e-trends του COVID-19…

Σύμφωνα με τον δείκτη DEI, η ψηφιακή οικονομία τον Μάρτιο «έτρεξε» και αναπτύχθηκε με σαφώς ταχύτερους ρυθμούς εν συγκρίσει με ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Για την ακρίβεια, το e-commerce αυξήθηκε κατά 25% το χρονικό διάστημα 13 με 15 Μαρτίου 2020 εν συγκρίσει με την περίοδο 1 με 11 Μαρτίου 2020. Η πραγματοποίηση online αγορών ειδών παντοπωλείου συνέβαλε καταλυτικά στην εκτόξευση των e-αγορών. Πολιτείες όπως η Καλιφόρνια, το Νιου Χαμσάιρ και το Όρεγκον  σημείωσαν την μεγαλύτερη άνοδο στις online πωλήσεις. Επιπροσθέτως, η καθημερινή online αγορά ειδών παντοπωλείου έχει διπλασιαστεί σε ετήσια βάση κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου.

Σύμφωνα με τον δείκτη DEI, τα προϊόντα που αγοράζουν οι χρήστες online επεκτείνεται σε συνάρτηση με το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερα αγαθά διατίθενται ψηφιακά, ελέω της παράδοσης εντός της επόμενης ημέρας, της δυνατότητας online αγοράς και παραλαβής από το κατάστημα κ.ο.κ.

Παράλληλα, η πίεση στο επίπεδο των τιμών και δη σε τομείς όπως λ.χ. τα ενδύματα, οι τηλεοράσεις κ.ά. διατηρούν συνολικότερα σε πιο χαμηλά επίπεδα τις τιμές. Ωστόσο, καθώς τα προϊόντα που πωλούνται μέσω διαδικτύου είναι πιο σταθερά σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής, αλλά και με περισσότερο περιορισμένα περιθώρια κέρδους, όπως λ.χ. τα είδη παντοπωλείου, η συνολική κάθοδος των online τιμών δείχνει να κινείται σε ισόρροπα επίπεδα.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ολοένα και πιο συχνά οι καταναλωτές συναντούν «out of stock» διαδικτυακές σελίδες, καθώς οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν… πέσει θύμα της online καταναλωτικής μανίας των χρηστών που συνοδεύει τον COVID-19. Αρκεί να υπογραμμιστεί πως η ανησυχία και μόνο, απέναντι στην πανδημία του κορωνοϊού οδήγησαν σε ενισχυμένες διαδικτυακές πωλήσεις το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους.

Όσο για τα προϊόντα που… έσυραν τον χορό των πωλήσεων, δεν ήταν άλλα από τα αντισηπτικά χεριών, τα προστατευτικά γάντια, οι μάσκες και τα αντιβακτηριδιακά σπρέι, τα οποία εμφάνισαν αυξημένες πωλήσεις κατά 817%! Επιπροσθέτως, κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, οι πωλήσεις φαρμάκων αντιμετώπισης κρυολογημάτων και γρίπης ενισχύθηκαν κατά 198%, ενώ οι αντίστοιχες των παυσίπονων αυξήθηκαν κατά 152%. Οι δε online πωλήσεις χαρτιού υγείας… εκτινάχτηκαν κατά 186%, κι αυτές των κονσερβοποιημένων αγαθών κατά 69%. Από κοντά και ανθεκτικά στον χρόνο είδη, όπως τα μακαρόνια και το ρύζι, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 58%.

Σύμφωνα με στελέχη της Adobe Analytics, οι επιχειρήσεις σήμερα οφείλουν να είναι πολλαπλάσια προσεκτικές στις ψηφιακές και eCommerce εμπειρίες που προσφέρουν προς τους πελάτες τους. Κι αυτό, καθώς οι τελευταίοι δείχνουν σαφώς μικρότερα επίπεδα συγχώρεσης της παραμικρής παράβλεψης, αστοχίας ή αδυναμίας.

Αντιθέτως, όσες επιχειρήσεις ανταποκριθούν ή ακόμη και υπερβούν τις απαιτήσεις τους, θα λειτουργήσει ενισχυτικά στην διαμόρφωση ενός ισχυρού δεσμού πίστης και αφοσίωσης στο brand εσαεί! «Πρόκειται για την make or break ώρα…».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ