Ολομέτωπη “επίθεση” της Xiaomi στην αγορά της Ευρώπης!

Αφού “ξεμπέρδεψε” με την κατάθεση της IPO η Xiaomi σχεδιάζει μεγάλα βήματα για να κατακτήσει την Ευρωπαϊκή αγορά και μετά τις Ελλάδα και Ισπανία, η μεγάλη κινεζική εταιρεία τεχνολογίας ετοιμάζεται να μπει για τα καλά στις αγορές της Γαλλίας και της Ιταλίας. 

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η είσοδος στην αγορά της Γαλλίας θα γίνει στις 22 Μαΐου, ενώ σε αυτή της Ιταλίας δύο μέρες αργότερα, στις 24, χωρίς όμως ακόμα να έχει γίνει γνωστό ποιες συσκευές θα χρησιμοποιήσει σαν “πολιορκητικό κριό”. Γνωρίζοντας όμως την Xiaomi το σίγουρο είναι πως η “επίθεση” θα γίνει με πλήρη οπλισμό, και θα παρουσιάσει την πλήρη γκάμα των προϊόντων της, από smartphones και αξεσουάρ για τηλέφωνα μέχρι τις ολοκληρωμένες της λύσεις για το έξυπνο σπίτι. 

Αν και ακόμα δεν έχει γνωστό, σίγουρο θεωρείται πως και στις δύο χώρες θα ανοίξουν τοπικά Mi Stores και θα ανακοινωθούν συνεργασίες με δίκτυα και αλυσίδες τόσο για πωλήσεις φυσικών καταστημάτων όσο και για ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Όμως αυτές οι δύο δεν είναι οι μοναδικές κινήσεις που κάνει η εταιρείας στην Ευρώπη, καθώς μόλις πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσε την συνεργασία της με την CK Hutchinson,μέσω της οποίας θα πουλάει τα τηλέφωνα της στην Βρετανική αγορά αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Όπως δείχνει αυτή η συνεργασία, εκτός από τις αγορές τις οποίες η Xiaomi θα εισέλθει με δική της, αυτόνομη παρουσία, χτίζει συνεργασίες σε τοπικό επίπεδο με σκοπό την γρηγορότερη εξάπλωση της σε όλη την ήπειρο. 

Η Xiaomi ου βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην τέταρτη θέση κατασκευαστών smartphones παγκοσμίως, μετά την δημόσια προσφορά της που θα της φέρει αρκετά χρήματα στα ταμεία και θα εκτοξεύσει την αξία της εταιρείας, έχει αποφασίσει την δυναμική είσοδο της στην Ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία μέχρι τώρα οι κινήσεις της ήταν προσεκτικές και μετρημένες. Το προηγούμενο διάστημα “έχτισε” την φήμη των αξιόπιστων και προσιτών προϊόντων και τώρα ήρθε η ώρα να κεφαλαιοποιήσει τις προσπάθειες της. 

Μέχρι πριν λίγο καιρό η Κινεζική εταιρεία ήταν προσανατολισμένη στις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, με το 72% των εσόδων της να προέρχεται από την αγορά της Κίνας. Ακόμα και αυτό όμως το ποσοστό ήταν χαμηλότερο από το 94% και 87% αντίστοιχα, το 2015 και το 2016. Η ενασχόληση της στην αναπτυσσόμενη και ιδιαίτερα δυνατή αγορά της Ινδίας έχει επίσης αποδώσει καρπούς, με την εταιρεία να απολαμβάνει την κορυφαία θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. 

xiaomi france-italy

Η μοναδική αγορά στην οποία η Xiaomi δεν έχει καμία επίσημη παρουσία είναι αυτή των ΗΠΑ, κάτι που μέχρι πρότινος ήταν στα άμεσα σχέδια της εταιρείας, και σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας Lei Jun, αυτό θα γινόταν στα τέλη του 2018 ή τις αρχές του 2019. Όμως στο στρατηγικό κι επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας που κατατέθηκε στο περιθώριο της ΙΡΟ, δεν υπήρχε πουθενά καμία τέτοια στόχευση. Το πιο πιθανόν είναι πως στη δίνη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι άλλες κινέζικες εταιρείες στις ΗΠΑ, η Xiaomi δεν θέλησε να μπει σε αυτές τις περιπέτειες και προτίμησε να στοχεύσει την αγορά της Ευρώπης. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ