Οι Κινέζοι αγαπούν τις πολυτελείς μάρκες και αυτό φαίνεται στα αποτελέσματα

Η άνοδος της μεσαίας τάξης και η ολοένα αναπτυσσόμενη οικονομία της Κίνας, αν και το τελευταίο διάστημα δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων ακριβών και πολυτελών οίκων κυρίως της Ευρώπης, μέσω των οποίων επιδεικνύεται το κοινωνικό και οικονομικό Status της μεσαίας και ανώτερης τάξης της χώρας. 

Η επιβράδυνση της ανάπτυξης της οικονομίας των τελευταίων μηνών έχει φανεί και στην κατανάλωση, η οποία παρουσιάζει μια μικρή μείωση, όμως υπάρχει μια εταιρεία πολυτελών αγορών η οποία αυξάνει τις πωλήσεις της με πολύ εντυπωσιακό ρυθμό. 

Η Hermes, κατασκευαστής της τσάντας σύμβολο Birkin ανακοίνωσε προχθές πως οι πωλήσεις της για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά +7% ήτοι 1,7 δισ. δολάρια. Παρόλα αυτά οι μετοχές της εταιρείας, η αξία των οποίων έχει αυξηθεί κατά 20% από την αρχή του χρόνου δεν ανταποκρίθηκαν σε αυτά τα αποτελέσματα. 

Οι Κινέζοι αγοραστές αποτελούν περίπου το ένα τρίτο όλων των αγοραστών πολυτελών αγαθών παγκοσμίως, οπότε είναι αδύνατο να μιλήσουμε για αγαπημένους της βιομηχανίας χωρίς να αναφέρουμε την Κίνα. Παρά τις πρόσφατες απότομες πτώσεις της χρηματιστηριακής αγοράς της χώρας, χάρη στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης – και των τιμών των ακινήτων που δεν αυξάνονται τόσο γρήγορα, όσο γινόταν στο παρελθόν, κάνοντας τους ανθρώπους στην Κίνα να αισθάνονται λιγότερο πλούσιοι – φαίνεται ότι οι Κινέζοι εξακολουθούν να θεωρούν τις πολυτελείς αγορές αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης κουλτούρας τους. 

Εξαιρουμένης της επίδρασης των κινήσεων των νομισμάτων, οι πωλήσεις της Hermes αυξήθηκαν κατά 12%, υπερκαλύπτοντας την πρόβλεψη αύξησης κατά 10% των αναλυτών. Οι πελάτες της τσάντας Birkin μπορεί να περιμένουν χρόνια για την παράδοση μιας τσάντας, όμως αυτή η ιδιομορφία είναι που επιτρέπει στην Hermes να έχει αυτά τα αποτελέσματα, αφού έχει μια δεξαμενή έτοιμων μελλοντικών πελατών, η οποία δεν στερεύει και ξεπερνάει τις παροδικές πτώσεις της ανάπτυξης. 

Η μετοχή της Hermès βρέθηκε πρόσφατα και έχουν γίνει αρκετά ακριβές σύμφωνα με ένα κοινό μέτρο αποτίμησης: το απόθεμα αλλάζει τα χέρια για πάνω από 40 φορές το ποσό του κέρδους που παράγει η εταιρεία ανά μετοχή.

Παρόλο που μπορεί να είναι εύκολο να υποθέσουμε ότι οι εταιρείες πολυτελείας μπορούν να χρεώνουν τους πελάτες ό, τι θέλουν για πρόσβαση στο φανταχτερό τους κόσμο, η Hermès αντιμετωπίζει ένα παρόμοιο ζήτημα με αυτό που αντιμετωπίζουν οι πιο προσιτές καταναλωτικές εταιρείες – την αύξηση των τιμών.

Αφού η Κίνα μείωσε τους δασμούς στις εισαγωγές τον Ιούλιο, η Hermès θα μπορούσε να επιλέξει να διατηρήσει σταθερές τις τιμές και να έχει περισσότερα κέρδη. Αντ ‘αυτού, επέλεξε να μειώσει τις τιμές της κατά 4%. 

Οι επενδυτές ελπίζουν να έχουν μια πιο ξεκάθαρη άποψη για το αν η Hermès απλώς προσφέρει πίσω στους πελάτες της ή συμβαίνει κάτι άλλο πιο επιθετικό είναι όταν η LVMH (ιδιοκτήτης των μάρκων Louis Vuitton και Givenchy) και η Kering (ιδιοκτήτρια της Gucci) αναφέρουν τα κέρδη τους για το δεύτερο τρίμηνο.

louis-vuitton-001-980x620-emeagr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ