Στην απαγόρευση δύο διαφημίσεων, της KFC και της Kellogg’s, προχώρησε η ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου, μετά από καταγγελίες ότι οι σχετικές διαφημίσεις των δύο εταιρειών απευθύνονταν σε παιδιά, σύμφωνα με τον Independent.
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) «έκοψε» τη διαφήμιση της KFC για το ποτό Mars Krushems που εμφανίστηκε σε τηλεφωνικό θάλαμο σε μικρή απόσταση από την είσοδο δημοτικού σχολείου, με την αιτιολογία ότι παραβίασε τους κανόνες σχετικά με την προώθηση προϊόντων με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, αλάτι ή ζάχαρη (HFSS).
Σύμφωνα με τη νομοθεσία περί διαφημίσεων, οι διαφημίσεις τέτοιων προϊόντων δεν πρέπει να απευθύνονται σε παιδία, ενώ δεν πρέπει να χρησιμοποιείται μέσο για την προώθησή τους αν ποσοστό άνω του 25% των χρηστών είναι κάτω από την ηλικία των 16 ετών.
Η KFC απάντησε ότι η διαφήμιση τοποθετήθηκε λανθασμένα σε απόσταση 100 μέτρων από το σχολείο και ζήτησε συγγνώμη, αποδίδοντας την ευθύνη σε ανθρώπινο λάθος. Ωστόσο, η Αρχή σημείωσε ότι έδρασε καθώς είναι «πολύ πιθανό» λόγω της θέσης της διαφήμισης τα παιδιά κάτω των 16 ετών να αποτελούν «σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό από το 25% του κοινού της διαφήμισης».
Εν τω μεταξύ, η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων απαγόρευσε και μια διαφήμιση της Kellogg’s για τα Coco Pops Granola, η οποία παρουσιάστηκε μεταξύ των επεισοδίων του παιδικού τηλεοπτικού προγράμματος Mr Bean.
Αν και η Granola (πρωϊνό ή σνακ με βάση τη βρώμη) δεν συγκαταλέγεται στα προϊόντα HFSS, η Αρχή τόνισε: «Λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο, θεωρήσαμε ότι το brand Coco Pops προβλήθηκε σημαντικά περισσότερο από την αναφορά στη γκρανόλα και ως εκ τούτου η διαφήμιση εστίαζε στο brand Coco Pops και όχι συγκεκριμένα στην γκρανόλα».
«Σε αυτό το πλαίσιο, επειδή κρίθηκε ότι το brand Coco Pops είναι συνώνυμο με τα αυθεντικά δημητριακά Coco Pops και τη σειρά Coco Pops, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση είχε ως αποτέλεσμα την προώθηση ενός προϊόντος HFSS και μιας σειράς προϊόντων HFSS μέσω της χρήσης της επωνυμίας», πρόσθεσε η Αρχή.
Συμπλήρωσε, επίσης, ότι η διαφήμιση «κόπηκε» γιατί παραβίασε και τους κανόνες της Αρχής, αφού παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια ενός προγράμματος το οποίο απευθύνεται κυρίως σε παιδιά κάτω των 16 ετών.